Thorbjørn_lien Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Hei, eg er nå på utkikk ettar iet nytt kabinett, eg tror at det som er i min maskin passer http://www.microplex.no/product.aspx?pid=BZCAOPCL1, har nemelig eit micro ATX format hovedkort og ein ATX PSU. Skjermkoret er eit PCI ekspress. Er det noen her som har eit lingnande kabinett? Tror du det er bra egna for LAN? Det ser jo himmla kult ut. Har Nesten ingen erfaring med å bytte kabinett då, men har jo ein skikkelig nerde venn som kan alt om data då. Noen som kan hjelpe meg litt her? Er kabinettet noe tess? Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Det er jo mer bare til show off, tviler på at det er bra termiske egenskaper på et slikt åpent kabinett! Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Vi kom frem til i en annen tråd at det var genialt for egnet til klokking, samlet støv og var stilig. Synes ikke det er egnet for Lan i det hele tatt. for åpent. Lenke til kommentar
techs Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Det der må jo bråke som faen da, men det samler nok ikke mer støv en vanlige kabinetter. Og det ser ikke ut som det er noe kabinett og springe rundt på lan med. Dult = knus Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Det der må jo bråke som faen da, men det samler nok ikke mer støv en vanlige kabinetter. Og det ser ikke ut som det er noe kabinett og springe rundt på lan med. Dult = knus Er ikke dette kabinettet åpent da? Da vil det jo samle mye mere støv en et vanlig kabinett som er helt lukket? Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Plexikabinett er genialt ifbm vibrasjonsstøy fra harddisker Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Var jo et litt spektakulært kabinett det der men jeg ser ingen muligheter for luftflyt over kortet. Det har seg nemlig slik at et godt ventilert kabinett gir bedre kjøling en et helt åpent et. Når det kommer til konvensjonelle kabinett så samler de mye støv de og ettersom PSU trekker luft ut av kabinettet, den lufta må komme fra noe sted og all den lufta drar med seg støv inn i kabinettet. Lenke til kommentar
NoBrainer Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Synes ikke det med støv er så problematisk. Det med støy er en annen ting, men velger man rett komponenter så kan det jo bli ganske stille. Det som jeg synes er fro dumt med kabinettet er at de delene som hadde vært "kule" å vise fram,, står i bunnen. Altså hovedkortet med skjermkort og annet. Ingen vits i å vise fram PSU, harddisker og DVD-brenner liksom. Skulle jeg ha skaffet meg et slikt hovedkort så ville jeg da vist fram hovedkortet med alle komponetene og ikke de kjedlige grå eller svarte boksene. Samt at det er dårlig plass til vannkjøling.... Lenke til kommentar
Ithkul Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Synes ikke det med støv er så problematisk.Det med støy er en annen ting, men velger man rett komponenter så kan det jo bli ganske stille. Det som jeg synes er fro dumt med kabinettet er at de delene som hadde vært "kule" å vise fram,, står i bunnen. Altså hovedkortet med skjermkort og annet. Ingen vits i å vise fram PSU, harddisker og DVD-brenner liksom. Skulle jeg ha skaffet meg et slikt hovedkort så ville jeg da vist fram hovedkortet med alle komponetene og ikke de kjedlige grå eller svarte boksene. Samt at det er dårlig plass til vannkjøling.... Ser en annen tråd hvor det er bilder av hovedkort både i over etasjen og under etasjen. Den blir anbefalt av de fleste i tråden. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=801025 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå