Gå til innhold

Hva trenger en spill-PC?

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle gå til innkjøp av en ny PC, i deler. Det er noe jeg aldri har gjort før og derfor veldig uerfaren. Jeg har funnet en del ting jeg kan putte i den kommende PC-en min, men det jeg lurer på er hva jeg trenger av nettverkskort og lydkort. Jeg finner lite info om dette og dere som skriver om maskinvaren deres, bruker ikke å skrive om disse tingene.

Så når jeg skal bruke maskinen min til spill og litt vanlig bruk (internett og office), hvilke forskjellige komponenter trenger jeg å stappe i PC-en min?

Har dere noen tips om hva som er gode lyd- og nettverkskort til mitt bruk, så er dere velkomne til å si ifra :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, hei...

Jeg har surfet litt på forumet her og har funnet en maskin som fylle mine krav. Det er egentlig et forslag til oppsett som jeg fant her på forumet, men jeg har endret det litt. Blant annet byttet harddisk og skjermkort.

Så jeg lurer bare på om noen gidder å se over det og sjekke at alt passer sammen. Jeg vill ikke gå i den fella :D

Her er den: http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=58147

Jeg er klar for noe bedre, men bare om det koster mindre. Kort sagt: Om du ser noe på lista mi som kan byttes ut med noe bedre og billigere, så si ifra. ;)

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Hei, hei...

Jeg har surfet litt på forumet her og har funnet en maskin som fylle mine krav. Det er egentlig et forslag til oppsett som jeg fant her på forumet, men jeg har endret det litt. Blant annet byttet harddisk og skjermkort.

Så jeg lurer bare på om noen gidder å se over det og sjekke at alt passer sammen. Jeg vill ikke gå i den fella :D

Jeg er klar for noe bedre, men bare om det koster mindre. Kort sagt: Om du ser noe på lista mi som kan byttes ut med noe bedre og billigere, så si ifra. ;)

Tusen takk!

Det er bare å kline til :thumbup: kjempefin maskin du har funnet deg der :dribble: jeg kan love deg at du blir fornøyd :thumbs:

Lenke til kommentar
Hei, hei...

Tusen takk!

Det er bare å kline til :thumbup: kjempefin maskin du har funnet deg der :dribble: jeg kan love deg at du blir fornøyd :thumbs:

Tusen takk :D

Har noen av dere dårlige erfaringer med Vistas kompitabilitet? Jeg har hørt at ikke alle spill fungerer, jeg er lite lysten på at jeg kjøper et "litt eldre" spill som ikke kan kjøres på PC-en min, bare fordi den har Vista. Så er det verdt det å instalere Vista ovenfor XP?

Lenke til kommentar

Min erfaring med onboard lydkort er ikke veldig bra. Synes de ofte har dårlig lyd og alle har en tendens til å ha litt "hdd-støy". Men det fungerer stort sett greit. Onboard nettverksskort har jeg aldri hatt noen problem med, og fungerer meget bra på alle pcene jeg har hatt/vært borte i.

Synes det er gode 500kr (helst mer) å legge i et lydkort, etter mine erfaringer. Jeg setter pris på fin lyd.

Lenke til kommentar
Min erfaring med onboard lydkort er ikke veldig bra. Synes de ofte har dårlig lyd og alle har en tendens til å ha litt "hdd-støy". Men det fungerer stort sett greit. Onboard nettverksskort har jeg aldri hatt noen problem med, og fungerer meget bra på alle pcene jeg har hatt/vært borte i.

Synes det er gode 500kr (helst mer) å legge i et lydkort, etter mine erfaringer. Jeg setter pris på fin lyd.

Det er di samme erfaringene jeg har :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...