El Fantasma Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Heisann! Fikk dette settet her om dagen, og har nå montert alt og testet litt. Det jeg lurer på er om jeg har unormal høy temperatur på CPU. Ved 3000 MHz (2400 stock) får jeg en idle temp på 35 grader. Ved full load, dvs 2 x Prime95 (begge kjerner) ligger tempen på 52-55 grader. Er dette unormalt? Hadde håpet å kunne klokke CPU til 3200 uten å møte på for store temperatur problemer.. Temperaturen i selve kabinettet er ca 25-30 grader. Lenke til kommentar
Rubyred Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Bruker det samme settet på en E6600 , untatt at radiatoren er byttet ut med en større modell med 3 vifter. Systemet kjøler også mitt 8800GTX med en GPU kjøler koblet i serie med CPU kjøleren. Har nå temperaturer på 23-27 grader idle, og 43-47 grader load. Prosessoren er da klokket til 3,8Ghz. Bruker viftestyring, og viftene går på lav hastighet. Hadde omtrent dine temperaturer ved 3,2Ghz, og stock kjøler. Høres ut som du har ett eller annet som ikke fungerer optimalt. Forsøk å montere Cpu kjøleren på nytt. Kan hjelpe. Er ellers et suverent sett, som får mye skryt. Endret 1. november 2007 av Rubyred Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Hvilken spenning kjører du på? Hvilken kjølepasta bruker du? Hvor mye? Prøv å monter blokken på nytt, og rens den og påfør nytt lag med kjølepasta. Overvåk også CPU-spenningen i Everest\evnt. et annet program som er til å stole på. Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Har kjørt "Auto" spenning til nå. Bruker den medfølgende kjølepastaen (ja, vet det ikke er den beste, men SÅ sinnsykt mange grader har den ikke å si, var fri for AS) Bruker så mye det skal være! Bruker Everest. Kan også nevne at jeg har samme kjølepasta på GPU som forøvrig har glimrende temperaturer! Skal prøve å snu CPU blokka, selv om ikke det skal ha noen betydning? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Men hva sier Everest at vCore er? Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Everest sier 1,27 ved 2xPrime95. Kjører du manuell vcore? Visst ja, hvor mye gir du på den klokken din?? PS: Kjører Prime95 nå, og ligger på 48-50 grader. Er ca 5 gradere kaldere i rommet nå i forhold til sist jeg kjørte stresstest, så er tydelig at romtemperatur spiller inn.. Endret 4. november 2007 av Maverick2002 Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Everest sier 1,27 ved 2xPrime95. Kjører du manuell vcore? Visst ja, hvor mye gir du på den klokken din?? PS: Kjører Prime95 nå, og ligger på 48-50 grader. Er ca 5 gradere kaldere i rommet nå i forhold til sist jeg kjørte stresstest, så er tydelig at romtemperatur spiller inn.. Romtemperatur har alltid noe å si. Det du skal gjøre; remount blokken din, vask av gammel kjølepasta, påfør ny i riktig mengde. Sett og vCore til manuell, og kansje til 1.32-1.35v, avhengig av hvor godt den klokker. Fint det ut med stress-testing, hva som er den laveste spennigen prosessoren klarer for å fortsatt være stabil. Min klarer 3.6GHZ ved 1.4vCore, manuell vcore. Varierer veldig fra prosessor til prosessor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå