Gå til innhold

BK - Pakanavedet - Pagan Waters

Beges

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tok dette bildet i høstferien mens jeg var på rypejakt, og ble mektig imponert over den vakre fjellsjøen. Hva synes dere om bildet? Synes dere det er vanskelig å hvile øynene på det, hva sns dere om fargene, komposisjonen etc? :) Håper på mange svar og god kritikk!

Bilder er forresten tatt i .NEF-format, noe som gjør at jeg ikke kan se hvilken blender og lukkerhastighet bildet er tatt med :s

EDIT: 'Originalbildet' igjen.

Endret av Beges
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første ordet som slår meg er mektig. Som du sier er det kanskje vanskelig å feste blikket noe sted, men samtidig føler jeg at jeg blir dratt inn, så det er ikke så farlig. Bildet er spesielt, det er ikke typisk meg å like sånne bilder. Hvorfor? Fordi jeg normalt syns det blir for lyst, men her har du fått mer en god eksponering, og de fleste store lyse flater blir brutt opp av mindre kontraster.

Neste gang du legger ut bilder, gjør de mindre først. Jeg pleier å ha en sperre på 1100*850, slik at det kan vises på ganske mange skjermer, uten å måtte scrolle. Firefox klarer bare ikke å forminske bilder på en fornuftig måte.

Kanskje litt stort utsnitt, for mye himmel? Nja, i himmelen er det en linje i skyene (den lysere), som jeg føler er med på å trekke meg inn, så jeg syns det er fint slik det er.

Lenke til kommentar

Første ordet som slår meg er mektig. Som du sier er det kanskje vanskelig å feste blikket noe sted, men samtidig føler jeg at jeg blir dratt inn, så det er ikke så farlig. Bildet er spesielt, det er ikke typisk meg å like sånne bilder. Hvorfor? Fordi jeg normalt syns det blir for lyst, men her har du fått mer en god eksponering, og de fleste store lyse flater blir brutt opp av mindre kontraster.

Neste gang du legger ut bilder, gjør de mindre først. Jeg pleier å ha en sperre på 1100*850, slik at det kan vises på ganske mange skjermer, uten å måtte scrolle. Firefox klarer bare ikke å forminske bilder på en fornuftig måte.

Kanskje litt stort utsnitt, for mye himmel? Nja, i himmelen er det en linje i skyene (den lysere), som jeg føler er med på å trekke meg inn, så jeg syns det er fint slik det er.

Takk for den detaljerte kommentaren! Hva mener du om bildet nå? Det var egentlig dette bildet jeg skulle legge inn, men det skjedde en feil, virker det som. Er det for stor kontrast?

Til betebete, ja, jeg har prøvd å konvertere bildet til S/H, men det gjør ikke noe for dette bildet, mener nå jeg :/ Du kan se det her og bedømme selv. :)

Lenke til kommentar

Fargeversjonen er klart best, og rammen gjør seg også godt. Når det gjelder kontrastoppdateringer er jeg litt delt. Tror du har gått litt langt her, og at jeg heller mot det andre bildet. Kanskje finne en mellomting, men vet ikke om du trenger å øke kontrastene egentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...