OV-103 Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Mange av dere har sikkert fått det med dere allerede, men romfergen comlombia har eksplodert på vei igjennom atmosfæren. Alle 7 ombord er døde. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 F A E N !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! /¤#"(¤"%("%"¤&¤!"#/ Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 :o Forferdelig, dette er jo den største rom-ulykken siden challenger.. Men nå blir det jo baluba, masse terrorist-teorier allerede Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 1. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2003 :o Men nå blir det jo baluba, masse terrorist-teorier allerede Hvordan terrorister skal kunne eventuelt snike med en bombe eller gjøre noe som helst slags sabotasje på en romferge begriper jeg ikke. Tror nok heller det dreier seg om en "god" gammeldags ulykke, om det var mennesklig feil eller teknisk svikt vil tiden vise. Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 :o Men nå blir det jo baluba, masse terrorist-teorier allerede Hvordan terrorister skal kunne eventuelt snike med en bombe eller gjøre noe som helst slags sabotasje på en romferge begriper jeg ikke. Tror nok heller det dreier seg om en "god" gammeldags ulykke, om det var mennesklig feil eller teknisk svikt vil tiden vise. De sa jo at den romfergen var den som var eldst med en god del fartstid.. Den hadde første turen i 1981 så det er ikke rart om det er noen ledninger som har blitt svidd av eller at varmeskjoldet datt av eller noe annet som er slitasjeskade! Lenke til kommentar
Lch Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Og det skjedde over Palestine. Konspirasjonsfanatikerene kommer til å gå amok. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Bush klarer nok å skaffe "bevis" for at Saddam gjorde det Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Bush klarer nok å skaffe "bevis" for at Saddam gjorde det Det skulle ikke forundre meg :-D Sveinl. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Bush klarer nok å skaffe "bevis" for at Saddam gjorde det Igjennom en uhellig allianse med teh Lunix, Al-Quida og Osama. En helt ok grunn til å teppebombe hele Midt-Østen. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Forferdelig det som skjedde. Litte granne rart at akkurat når en israeler er med så exploderer hele dritten. Ikke rart det er så mange terrorist teorier. Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Aner en liten Bush aksjon i nærmeste framtid ang dette :-? Lenke til kommentar
Chrily Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Er vel rimelig usannsynelig med terrorist aksjon. Er vel enklere metoder for å skape publisitet enn å infiltrere NASA..... Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 1. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2003 De sa jo at den romfergen var den som var eldst med en god del fartstid.. Den hadde første turen i 1981 så det er ikke rart om det er noen ledninger som har blitt svidd av eller at varmeskjoldet datt av eller noe annet som er slitasjeskade! Alle romfergene blir vel plukket fullstendig fra hverandre etter hver ferd, så jeg tror nesten vi kan utelukke noen slitasjeskade. Men jeg hørte noe om at en del fra en av rakettene hadde løsnet under oppskytning og truffet den ene vingen. Det kan jo ha skadet varmeskjoldet (flisene), men NASA eksperter hadde visst funnet ut at det ikke var noe å bekymre seg over. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 De sa jo at den romfergen var den som var eldst med en god del fartstid.. Den hadde første turen i 1981 så det er ikke rart om det er noen ledninger som har blitt svidd av eller at varmeskjoldet datt av eller noe annet som er slitasjeskade! Alle romfergene blir vel plukket fullstendig fra hverandre etter hver ferd, så jeg tror nesten vi kan utelukke noen slitasjeskade. Men jeg hørte noe om at en del fra en av rakettene hadde løsnet under oppskytning og truffet den ene vingen. Det kan jo ha skadet varmeskjoldet (flisene), men NASA eksperter hadde visst funnet ut at det ikke var noe å bekymre seg over. Haha det sa dem i 1986 også! Den ulykken kunne helt klart vært unngått hvis NASA hadde utsatt oppskytningen (enda en gang...). Temperaturen var for lav til at "tetningslistene" skulle utvide seg.... Mannskapet hadde litt flaks da, drivstoffet frøs til is, men tetningen sprakk da den ble utsatt for kraftige vindkast og challenger eksploderte. NASA har nok tatt lærdom av dette... Lenke til kommentar
Kina bill Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Terror aksjon, tja. Lurer på om disse terroristene er så teknisk avanserte at de kan ødelegge en romferge på vei igjennom/inn-i atmosfæren, med en fart på over 20000km/t og i en høyde av 60 – 70 km. Tror ikke det gitt. Om de absolutt skal ta livet av en Israeler, må det vel være enklere måter å gjøre det på. Rune. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Ja det samme tenkte eg. Vedlikeholdet der er jo extrem så at alderen på fergen skal noe med ullyken å gjøre tror eg ikke noe på. Snakket de ikke om noe skum som var fryst ned med nitrogen som beskyttet overflaten som kan ha flasset av og ett lite slik bitt kunne gjøre mye skade pga hastigheten? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 er ikke mer å si enn at shit happens Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 er ikke mer å si enn at shit happens Tviler på at Bush er enig i det du Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Ja det samme tenkte eg. Vedlikeholdet der er jo extrem så at alderen på fergen skal noe med ullyken å gjøre tror eg ikke noe på. Snakket de ikke om noe skum som var fryst ned med nitrogen som beskyttet overflaten som kan ha flasset av og ett lite slik bitt kunne gjøre mye skade pga hastigheten? Det er en grunn til at varmeskjoldet faktisk er lagt på som fliser eller teringer; et par av dem skal kunne falle av uten at ferga brenner opp ved "entry". Det er uansett rart at de ikke sjekket det mens de var oppe i verdensrommet (jeg regner med at de hadde det riktige utstyret...), når de visste at noe ikke gikk som det skulle under oppskytningen. Men hva skulle man gjort hvis man fant ut at det var for risky å fly inn i atmosfæren? Hadde NASA sendt en romferge for å redde dem ? Det hadde kanskje bare tatt noen måneder å få organisert et nytt team og vente på riktige værforhold... Dessuten så koster det flesk å sende opp sende opp et fartøy! Jeg antar at de var doomed allerede da motoren ble tent Eller som Duke sier: Doomed like a space marine Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Ja, dette må være en terroraksjon, ja for det er jo ikke mulig at det kan skje en ulykke når man med 20 gangers lydens hastighet er på vei inn i atmosfæren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå