Gå til innhold

Ny character - Warrior eller en prest?

Anbefalte innlegg

poenget med windfury var at det var den ene buffen som gjorde at Arms-warriors kunne slå fra seg i PvE.

nå må du forstå at alliancen ikke hadde denne buffen noen gang før TBC, de greide likevell å raide seg gjennom alle raid dungeonene. så du kan ikke bruke andre klassers feats for å beskrive en annen klasse.

Uansett ville jeg kalle Arms for PvP-specc og Fury for PvE-Damage og Prot for Tanking.

da er vi enige. det jeg sier er at Arms specc er en dps specc, samme om den er best til pvp eller ikke. den er laget for en dps build til warrioren din. ferdig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
poenget med windfury var at det var den ene buffen som gjorde at Arms-warriors kunne slå fra seg i PvE.

nå må du forstå at alliancen ikke hadde denne buffen noen gang før TBC, de greide likevell å raide seg gjennom alle raid dungeonene. så du kan ikke bruke andre klassers feats for å beskrive en annen klasse.

Uansett ville jeg kalle Arms for PvP-specc og Fury for PvE-Damage og Prot for Tanking.

da er vi enige. det jeg sier er at Arms specc er en dps specc, samme om den er best til pvp eller ikke. den er laget for en dps build til warrioren din. ferdig

Jada det var alltid masse warriors før TBC som var ego og ville være både DPS for raids og eie i PvP samtidig. Prosenandelen av disse ble også lavere jo høyere opp i raiding du kom.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en bil. Den er topp fordi den hadde ikke noen rust for to år siden. I går så datt døra av, men bilen er fortsatt topp fordi det ikke var rust på den for to år siden!

Christeven: fury er det beste DPS treet for en warrior. Skal du forsette å nekte så bygg det opp med noe fakta, og da finner du vel ut at du tar feil ganske fort :)

Lenke til kommentar
Jeg hadde en bil. Den er topp fordi den hadde ikke noen rust for to år siden. I går så datt døra av, men bilen er fortsatt topp fordi det ikke var rust på den for to år siden!

Christeven: fury er det beste DPS treet for en warrior. Skal du forsette å nekte så bygg det opp med noe fakta, og da finner du vel ut at du tar feil ganske fort :)

nå var jo fury også beste dps specc før TBC kom også da :\

husker en guildie alltid daua i MC, men da var også mortal strike debuff oppe på targets før sunders. Mener å huske han respecca fury ganske tidlig i bwl, scalet utrolig mye bedre med gear enn det arms gjorde.

Endret av Sink
Lenke til kommentar

jeg har aldri sagt at verken fury eller arms er best. det jeg sier er at Arms er dps, var en del som sa "Arms er IKKE dps specc" det er det, samme om noe annet er bedre, arms er for dps build.

jeg hadde arms specc like før TBC, jeg gjorde god dps. har ikke spilt annet enn protection etter TBC. jeg står allikevel for at en dyktig arms warrior kan gjøre god dps i pvp og pve. Det sier jeg utifra erfaringen min fra tbc raids, dette diskuteres ikke, det er hva JEG har erfart. vi har 3 aktive dps wars i guilden, 2 fury en arms. alle 3 gjør meget god dps i raids.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
Å gjøre dps er ikke det samme som dps-spec.

Du kan gjøre dps restoration (druid). Restoration er ikke noe mer dps-spec av den grunn.

tenk litt før du skriver.. jeg sier god dps. en resto druid kan ikke fylle en dps spot i et raid, en arms warrior kan. uansett om fury er bedre elle ikke.

Lenke til kommentar
Det er irrelevant. Kan en dårlig dps-produserende arms-warrior fylle en dps-slot, da kan en dpsende restodruid det og.

jeg vet ikke hvilket grunnlag du har for å si at alle arms warriors gjør dårlig dps. det jeg vet er at den Arms warr i min guild gjør god dps i Kara, gruul og ssc der vi er nå. jeg hadde innvitert han til et raid hvilkensomhelst dag, han gjør dps på mer eller mindre lik linje med de resterende dpserne i guilden. ikke kom med en tåpelig kommentar om at de da suger..

Lenke til kommentar
Det er irrelevant. Kan en dårlig dps-produserende arms-warrior fylle en dps-slot, da kan en dpsende restodruid det og.

jeg vet ikke hvilket grunnlag du har for å si at alle arms warriors gjør dårlig dps. det jeg vet er at den Arms warr i min guild gjør god dps i Kara, gruul og ssc der vi er nå. jeg hadde innvitert han til et raid hvilkensomhelst dag, han gjør dps på mer eller mindre lik linje med de resterende dpserne i guilden. ikke kom med en tåpelig kommentar om at de da suger..

Om de resterende fury-warriors er gode så vil du fort se hvordan arms ligger an.

Lenke til kommentar

Guys, nytter ikke å krangle med en slik bastant fyr :D Vi har tydeligvis ikke peiling heller, fury warriors trenger ikke attackpower ( +10% i zerkerstance?), Arms er best til dps og det var ikke wf-totem som gjorde det til "god nok dps" spec.

Ok Christeven? :)

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar
Guys, nytter ikke å krangle med en slik bastant fyr :D Vi har tydeligvis ikke peiling heller, fury warriors trenger ikke attackpower ( +10% i zerkerstance?), Arms er best til dps og det var ikke wf-totem som gjorde det til "god nok dps" spec.

for en arrogant holdning. Ja WF- totem er det viktigste! spesielt siden alliancen ikke hadde den i det hele tatt pre TBC, så du kan legge den der på hylla. har aldri vært borti den som human war. samme om den ga en boost, man greide seg fint uten. det jeg sier er at Arms er Dps specc, som du sier den ikke er, aldri sagt den er best. driter i om du eller andre sier det suger, den er laget for en dps build.

attackpower ( +10% i zerkerstance?),

eh.. du sier jeg ikke har peil på warrior.. BS gir +3% crit og du tar 10% mer skade av fientlige angrep.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Fra Allakhazam

http://wow.allakhazam.com/

Yes arms is useful in raids.

33/28

Use faerie fire, curse of recklessness, and 5 x sunder for best armor reduction (IE best DPS increase). With imp demo shout 5/5 you provide enough AP reduction to cover the bonus DPS the curse gives.

So... if a mob has 7700 armor, you reduce it to 3690 (a huge difference). A 15.56% increase in DPS.

Ok... Now the other benefit, if the mob takes bleeds, you will provide a 4% increase on ALL melee damage on the boss. Blood frenzy is a HUGE increase to overall raid dps.

I wish people would stop caring about personal dps so much. SYNERGY!

As for the rage generation. I get enough rage to slam after every hit and have some left over, and I'm not even that well geared. Sword spec > all other for 2h PvE DPS. More rage, more damage. You'll have enough rage to MS every 3rd or 4th Slam, and battle shout and demo shout...

Do not MS spam... 2x the rage cost of Slam, very little damage increase (if any, they both do roughly equal damage with only 2000 AP and a 3.5 speed weapon).

A 3rd thought on Arms DPS;

You require less gear to DPS as efficiently. It is MORE work than D/w fury. But if you spend the time to learn how to effectively use slam, you can do some very good DPS. It requires very little to hit gear, so you can concentrate on AP and Crit more efficiently.

D/w fury IS more personal DPS. And if you already have an arms warrior in your raid group, don't try to take their spot. Blood frenzy doesn't stack with other blood frenzies, and that is a MAJOR reason to bring an arms warrior. But you should focus on gaining D/w gear that functions for 2h as well. A good example is season 2 gladiator gear. You have to socket for to hit if you go D/w (in season 2 gladiator gear). but for 2h you can socket for AP/crit which is usually a bigger increase to personal dps.

If you have any other questions about Arms warrior PvE dps, we have a great group of people here who are very knowledgeable, and we seem to be trolling these forums at least 25 hours 8 days a week.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
10% damage taken har ingenting å si i en instancesetting som dps. Tror du har litt igjen når det kommer til warriorklassen.

kommenterte jeg det på noen måte? sa jeg noe om at 10% damage var bra/dårlig? eller forklarte jeg hva BS vil si for en som tydligvis ikke viste det?

BS gir +3% crit og du tar 10% mer skade av fientlige angrep.
Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Fra Allakhazam

http://wow.allakhazam.com/

Yes arms is useful in raids.

33/28

Use faerie fire, curse of recklessness, and 5 x sunder for best armor reduction (IE best DPS increase). With imp demo shout 5/5 you provide enough AP reduction to cover the bonus DPS the curse gives.

So... if a mob has 7700 armor, you reduce it to 3690 (a huge difference). A 15.56% increase in DPS.

Ok... Now the other benefit, if the mob takes bleeds, you will provide a 4% increase on ALL melee damage on the boss. Blood frenzy is a HUGE increase to overall raid dps.

I wish people would stop caring about personal dps so much. SYNERGY!

As for the rage generation. I get enough rage to slam after every hit and have some left over, and I'm not even that well geared. Sword spec > all other for 2h PvE DPS. More rage, more damage. You'll have enough rage to MS every 3rd or 4th Slam, and battle shout and demo shout...

Do not MS spam... 2x the rage cost of Slam, very little damage increase (if any, they both do roughly equal damage with only 2000 AP and a 3.5 speed weapon).

A 3rd thought on Arms DPS;

You require less gear to DPS as efficiently. It is MORE work than D/w fury. But if you spend the time to learn how to effectively use slam, you can do some very good DPS. It requires very little to hit gear, so you can concentrate on AP and Crit more efficiently.

D/w fury IS more personal DPS. And if you already have an arms warrior in your raid group, don't try to take their spot. Blood frenzy doesn't stack with other blood frenzies, and that is a MAJOR reason to bring an arms warrior. But you should focus on gaining D/w gear that functions for 2h as well. A good example is season 2 gladiator gear. You have to socket for to hit if you go D/w (in season 2 gladiator gear). but for 2h you can socket for AP/crit which is usually a bigger increase to personal dps.

If you have any other questions about Arms warrior PvE dps, we have a great group of people here who are very knowledgeable, and we seem to be trolling these forums at least 25 hours 8 days a week.

En random kommentar fra allakhazam beviser ikke noe. Jeg vil se WWS fra raids, og da helst SSC og oppover. Vis meg også theorycrafting som tilsier at dette arms-buildet er bedre for raid-dps en fury.

Kan du også regne på at 4% mer damage til alle physical dps classes i raidet veier opp for tap av skade?

Endret av Smeagoldfish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...