Gå til innhold

Ny character - Warrior eller en prest?

Anbefalte innlegg

PvP-gear for Warrior er ubrukelig som DPS gear.

så du sier at en warrior i fult arena gear, gladiator våpen, sergant cape og neck er ubrukelig i en pve instance? pvp dps gear for war er mer enn potent til pve.

Tire 5 er mooncloth settet neppe, tire 4 muligens.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så du sier at en warrior i fult arena gear, gladiator våpen, sergant cape og neck er ubrukelig i en pve instance? pvp dps gear for war er mer enn potent til pve.

alt for mye defensive stats og for lite hitrating.

Lenke til kommentar

Det funker ganske bra faktisk, to kamerater av meg gjør shadow labs med warrior og shaman. De puller hele grupper med monstere og river de i filler, 1300+ dps pleide warrior å ligge på når alt var drept.

Men kameraten min er allerede dps, skulle jeg tatt den rollen ville det heller vært aktuelt med en mage eller warlock, 2x melee dps blir vanligvis litt vel mye.

Warrior er lvl 52, presten 44. Det er uansett ikke så farlig, jeg må slutte å tenke så mye. Warrior er gøy å spille med nå så da fokuserer jeg på den, får jeg heller parkere han senere hvis han blir kjedelig eller dårlig.

Lenke til kommentar
hva skal du med hitrating om du er arms? enste defensive er resilience, siden du trenger stam selv som dps.[\Quote]

Ja, nå får du snart inrømme at du ikke har så mye peiling på warriors som de som spiller det/har spilt det. Altså, Arms er IKKE en dpsspec, spesielt etter windfury-totem nerfen. Såklart, du kan bruke et par gladiator items om du er fury ettesom det er mye str på gearet, men det nytter ikke å løpe rundt i full gladiator med null hit og tro du gjør mye dps :)

Lenke til kommentar

Er enig i at et fullt gladiator/veteran armor blir for dårlig for en fury speccet warrior, men går jo ann å gå middelveien. Bruke 1/2 pvp gear og 1/2 pve gear feks. Er egentlig så enkelt som at man prøver å balansere det slik at man får nok hit.

Slik jeg ser det er det kun +hit som mangler på pvp-gearet, men det er bare å spe på med +hit gems og få tak i gode pve items med +hit på og bra med +AP. På den måten vil man få en +hit på 150-200. Synes gladitor amor er bra da det har en del armor, +crit, +str og +stam, noe som også er viktige stats for en warrior, uansett om det er arms eller fury. En annen ting er at S3 gladiator armor nå får litt +hit.

Lenke til kommentar
Ja, nå får du snart inrømme at du ikke har så mye peiling på warriors som de som spiller det/har spilt det. Altså, Arms er IKKE en dpsspec, spesielt etter windfury-totem nerfen. Såklart, du kan bruke et par gladiator items om du er fury ettesom det er mye str på gearet, men det nytter ikke å løpe rundt i full gladiator med null hit og tro du gjør mye dps :)

hva er det du snakker om?? Arm ikke er dps specc for warrior? min pre tbc guild hadde 2 arms warriors, de lå på topp 5 dps lista i BWL. Arm er dps specc, hva er det da, protection? jeg har en warrior, om du hadde lest alle postene.

windfury-totem !? wtf, hva har det med warrior å gjøre? Btw beste pvp speccen for warrior er arms, 2H specc.

Såklart, du kan bruke et par gladiator items om du er fury ettesom det er mye str på gearet,.
det er arms som trenger +strenght, så der viste du nettop hvor mye du kan om warriors. fury trenger også noe +str, men det er +crit de trenger mest. Endret av Christeven
Lenke til kommentar

hva er det du snakker om?? Arm ikke er dps specc for warrior? min pre tbc guild hadde 2 arms warriors, de lå på topp 5 dps lista i BWL. Arm er dps specc, hva er det da, protection? jeg har en warrior, om du hadde lest alle postene.

windfury-totem !? wtf, hva har det med warrior å gjøre? Btw beste pvp speccen for warrior er arms, 2H specc.

Såklart, du kan bruke et par gladiator items om du er fury ettesom det er mye str på gearet,.
det er arms som trenger +strenght, så der viste du nettop hvor mye du kan om warriors. fury trenger også noe +str, men det er +crit de trenger mest.

plza... du har ikke peiling.. Det kommer godt fram av det jeg merket med bold i posten din.

Edit: Fint PvP-gear på Dac ja.. Selvfølgelig er han ikke specca og geara slik for PvE-DPS.

Endret av Smeagoldfish
Lenke til kommentar

For å sitere en officer i guildet mitt da vi snakket om rekruttering: "One proper dps warrior, fury, nothing MS shit"

Fyren har forøvrig raidet langt inn i Naxx med warrior før BC, og et stykke inn i SSC før han ikke gadd mer hardcore raiding.

Dette kan man også lese mer om på Nihilums nettsider der det ligger en guide (skrevet av landorph tror jeg) til dps warriors i raids.

Til OP: Min egen erfaring (lvl 66 warrior i skrivende stund) er at det ikke er så veldig vanskelig å geare opp hvis du vil gå protection. På min server er det enorm mangel på tanks så jeg kan velge og vrake når jeg vil gjøre instancer. Jeg har også siktet meg ut enkelte bosser som jeg vet dropper bra gear, og det finnes guider til hvor du kan finne dette på wow-europe sine warrior forum. Og når en boss først dropper det du er på jakt etter er det sjelden at du må rolle mot noen (neppe noen andre i gruppa som trenger plate armor med +defense for eksempel).

Selv har jeg det kjempemoro med min warrior.

Lenke til kommentar

windfury-totem !? wtf, hva har det med warrior å gjøre?

så forklar hva det har med warrior å gjøre? spillte selv på alliance, eneste shamanene vi hadde guilden var 2 resto. uansett, du kan ikke vurdere en klasse utifra en annen klasses buffs osv. ja jeg vet at fury er hovedsakelig PvE-dps specc og Arms er PvP, men du kan ikke si Arms ikke er dps specc. for det er det.

vi har flere Arms specc warriors i guilden som gjør meget god dps i PvE, hva visse guilder rekruterer har ingen ting med saken å gjøre.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
windfury-totem !? wtf, hva har det med warrior å gjøre?

så forklar hva det har med warrior å gjøre? spillte selv på alliance, eneste shamanene vi hadde guilden var 2 resto. uansett, du kan ikke vurdere en klasse utifra en annen klasses buffs osv. ja jeg vet at fury er hovedsakelig PvE-dps specc og Arms er PvP, men du kan ikke si Arms ikke er dps specc. for det er det.

vi har flere Arms specc warriors i guilden som gjør meget god dps i PvE, hva visse guilder rekruterer har ingen ting med saken å gjøre.

poenget med windfury var at det var den ene buffen som gjorde at Arms-warriors kunne slå fra seg i PvE. Uansett ville jeg kalle Arms for PvP-specc og Fury for PvE-Damage og Prot for Tanking.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...