Gå til innhold

Ny character - Warrior eller en prest?

Anbefalte innlegg

Meg og en kamerat spiller rogue begge to, dette er ikke helt det beste med tanke på å spille sammen i grupper til instancer og lignende. Jeg har begynt å spille på en warrior, men begynner å tvile på om det er så lurt likevel. Det er jo tidkrevende å lage en bra warrior som kan brukes til vanskelige instancer, mens en prest derimot tar ikke så mye tid.

Jeg har allerede en level 70 prest på en annen server, med en arena rating på 2100 skaffer jeg gode items hurtig og det tar ikke så lang tid heller. Dette var planen å gjøre med warrior, men jeg ble fortalt at en warrior med PvP-items var ubrukelig eller dårlig å bruke i instance.

Dermed sitter jeg igjen med valgets kval, risikere å ende opp med en warrior som vil ende opp parkert og dårlig siden jeg ikke har den tiden som kreves for å gjøre den skikkelig bra, eller ta noe annet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Meg og en kamerat spiller rogue begge to, dette er ikke helt det beste med tanke på å spille sammen i grupper til instancer og lignende. Jeg har begynt å spille på en warrior, men begynner å tvile på om det er så lurt likevel. Det er jo tidkrevende å lage en bra warrior som kan brukes til vanskelige instancer, mens en prest derimot tar ikke så mye tid.

Jeg har allerede en level 70 prest på en annen server, med en arena rating på 2100 skaffer jeg gode items hurtig og det tar ikke så lang tid heller. Dette var planen å gjøre med warrior, men jeg ble fortalt at en warrior med PvP-items var ubrukelig eller dårlig å bruke i instance.

Dermed sitter jeg igjen med valgets kval, risikere å ende opp med en warrior som vil ende opp parkert og dårlig siden jeg ikke har den tiden som kreves for å gjøre den skikkelig bra, eller ta noe annet?

Er jo ikke noe særlig vanskelig å tanke i vanlige instancer på lvl 70 me warrior.. der får du bra gear og bygger opp før du går herioc eller kara eller noe lignende

Lenke til kommentar
Er jo ikke noe særlig vanskelig å tanke i vanlige instancer på lvl 70 me warrior.. der får du bra gear og bygger opp før du går herioc eller kara eller noe lignende

Er akkurat det, jeg kommer ikke til å gå i kara eller lignende, men i heroic instancer. At det er nødvendig å gå fra vanlige instancer til raids nesten for å få en dugelig warrior er litt surt.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Shadowpriest er jo dritgøy da!

Så det anbefales ;)

Hvis du lager deg en priest da, å levler 70 med den

Så på level 70 kan du enten respecce holy da det er stor etterspørsel etter healere i instances, eller fortsatt være shadow

Men nå spørs det jo som sagt hvor mye tid du vil bruke, både som warrior og priest får du jo ca like mye honour i AV weekend feks, og det skal ikke mere enn ett par dager med hard farming til før du får fullt gladiator sett(etter 2.3 patchen ofc)

Lenke til kommentar
Er akkurat det, jeg kommer ikke til å gå i kara eller lignende, men i heroic instancer.

hvorfor skulle det være vanskeligere å få bra items til en warrior? det du sier om at det er lett å få bra gear til en prest og at det er mye vanskeligere for en warrior er tull. på min server er det ihvertfall flere tanks geara for heroics enn priests. warrior pvp items er gode for dps war, men ikke alltid for en tank. flere av pvp itemene er allikevel bedre til tanking enn mye av de blå lv 70 droppene.

Om du allerede har en 70 priest hvorfor i ... skal du starte en ny? bytt server med den om du absolutt skal ha en priest på den serveren.

Lenke til kommentar

Personlig har eg sluttet med wow, men du må prøve priest :) Det er knall gøy...og ja....holy priest er faktisk knall...team opp med en warrior og gå BG, sinnsykt gøy om du har rettet gearet og litt skills ;) Han jeg healte endte opp med 33-0 og vi knuste alliance ;D

Lenke til kommentar
Er akkurat det, jeg kommer ikke til å gå i kara eller lignende, men i heroic instancer.

hvorfor skulle det være vanskeligere å få bra items til en warrior? det du sier om at det er lett å få bra gear til en prest og at det er mye vanskeligere for en warrior er tull. på min server er det ihvertfall flere tanks geara for heroics enn priests. warrior pvp items er gode for dps war, men ikke alltid for en tank. flere av pvp itemene er allikevel bedre til tanking enn mye av de blå lv 70 droppene.

Om du allerede har en 70 priest hvorfor i ... skal du starte en ny? bytt server med den om du absolutt skal ha en priest på den serveren.

Regner med at du har en 70 warrior siden du kommer med en slik skarp ekpertuttalelse?

Warrior kan være ekstremt vanskelig å få akseptabelt gear på om du ikke virkelig går inn for det. Sier ikke at det er nødvendigvis lettere med andre klasser, men som regel er dette tilfelle.

Endret av Smeagoldfish
Lenke til kommentar
Regner med at du har en 70 warrior siden du kommer med en slik skarp ekpertuttalelse?

Warrior kan være ekstremt vanskelig å få akseptabelt gear på om du ikke virkelig går inn for det. Sier ikke at det er nødvendigvis lettere med andre klasser, men som regel er dette tilfelle.

Ja, har det, har også en lv 70 holy priest så ingen grunn for slike nedlatende kommentarer. Det jeg vet er de blå lv 70 dungeon dropps for warrior har like stor sjanse for å droppe for en priest. reputation epics og pvp items også.

ja healere og tanks må jobbe noe mer med gear og specc enn andre klasser, men det jeg sier er det er ikke mye vanskeligere å geare en war enn en holy priest for heroic.

Lenke til kommentar
En ting er å geare.. En annen ting er å geare slik at karakteren blir brukbar ( Lock i greens vs Warrior i pre-raid blues anyone? )

selvfølgelig snakker vi om å geare han brukbar, hva er det du mener? slenge på noen plate items. må jo geare alle andre klasser også til å bli "brukbare" som du sier, rimelig teit kommentar om jeg får si det..

tar en arms war i pre raid blues any day over en lock i greens, om de har ca samme pvp skill.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
En ting er å geare.. En annen ting er å geare slik at karakteren blir brukbar ( Lock i greens vs Warrior i pre-raid blues anyone? )

selvfølgelig snakker vi om å geare han brukbar, hva er det du mener? slenge på noen plate items. må jo geare alle andre klasser også til å bli "brukbare" som du sier, rimelig teit kommentar om jeg får si det..

tar en arms war i pre raid blues any day over en lock i greens, om de har ca samme pvp skill.

Prester kan bruke PvP-items i PvE også, warriors kan ikke det på samme måten. De tåler rett og slett ikke nok.

Lenke til kommentar
Ja da er vi enige om at vi skal geare karakterene brukbare. Siden du hadde warrior så vet du vel også at en warrior krever langt bedre gear for å gjøre det o.k en hva de fleste andre klasser trenger og da?

nå snakker vi om holy priest og tank om jeg har forstått det riktig. ja de to må jobbe hardere enn andre klasser, men holy P VS tank er ikke mye forskjell på det punktet.

min og guilden min sin standard: heroic tank HP 11.000 unbuffed hp+, healer i heroic 9000mana+ 12/1300 healing+. så begge har en god instance og reputation grind foran seg.

Lenke til kommentar
Prester kan bruke PvP-items i PvE også, warriors kan ikke det på samme måten. De tåler rett og slett ikke nok.
war kan også bruke pvp gear i pve

har du hørt om Dps warrior? arms eller fury? en holy priest trenger jo healing gear, pvp gear er dps, så noen feil i logikken din der.

PvP-gear for Warrior er ubrukelig som DPS gear.

Lenke til kommentar

jeg storkoser meg iaf som priest. Både som healing og dps, har ikke spillt healer siden preTBC tho. Har også en warrior, men som en altchar på siden som jeg igrunn bare tok fra level 50-60 for å kunne levle i outland en gang til.

Om jeg skulle starta på nytt, og hadde hatt valget mellom klassene hadde jeg clearly valgt priest igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...