Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tror jeg går for 10gb versjonen. den koster rundt 4000, men håper å slippe mva ved å kjøpe gjennom jobben, og samtidig få stundentrabatt. har sendt et par mailer til macbutikken.no, men det tar dem flere måneder å svare... elendig :( finnes det andre plasser i stavanger der jeg kan treffe noen på mail?

 

finner faktisk ingen måte å kontakte apple direkte på når det gjelder salg, det virker som man først får tak i noen når man har kjøpt produktet.. :(

Lenke til kommentar

"Creative har definitivt laget en god konkurrent til Apples iPod. Zen er riktignok noe større og har ikke fullt så god navigasjon som iPod, men til gjengjeld har den en pris som Apple vanskelig kan slå. En iPod med 10 GB harddisk koster for øyeblikket ca 4500 kroner, mens man får en Creative Jukebox Zen med dobbelt så stor harddisk til like i overkant av 3000 kroner." (http://www.hardware.no/tester/lyd/creative_zen/index5.html)

 

er vel kanskje eit spørsmål om pris og??

Lenke til kommentar

Bortsett fra IPodens lekne og lille utseende er jeg sannelig ikke sikker på at jeg hadde valgt den selv om den var like billig som Creative sine modeller. At den skal være så mye bedre er nok ganske oppskrytt, det er mer snakk om smakssak eller hva man har vendt seg til (skal ikke nevne et par andre nærliggende "dueller" i dataverdenen...)

 

Egentlig virker det ikke som noen av MP3spillerne er riktig modne ennå. Ingen av de oppfyller mine krav til rask navigasjon og knirkefri gjenfinning av sanger. De er for lite fleksible angående å kunne velge hvordan man ønsker sin egen spiller skal være. Det hadde vært kjekt om ulike firmwares hadde vært tilgjengelig, så kunne man selv valgt ut det brukergrensesnittet man er komfortabel med.

Lenke til kommentar

Sa ikke at iPoden var oppskrytt. Mener at det er lagt for mye vekt på at den skal være så mye bedre enn Jukebox. Som med prosessorer og så mye annet er det ofte sånn at folk synes det de selv har og kjenner til er best, uten at det ligger noen spesielt objektiv vurdering bak.

Lenke til kommentar
Bortsett fra IPodens lekne og lille utseende er jeg sannelig ikke sikker på at jeg hadde valgt den selv om den var like billig som Creative sine modeller. At den skal være så mye bedre er nok ganske oppskrytt, det er mer snakk om smakssak eller hva man har vendt seg til (skal ikke nevne et par andre nærliggende "dueller" i dataverdenen...)

 

Egentlig virker det ikke som noen av MP3spillerne er riktig modne ennå. Ingen av de oppfyller mine krav til rask navigasjon og knirkefri gjenfinning av sanger. De er for lite fleksible angående å kunne velge hvordan man ønsker sin egen spiller skal være. Det hadde vært kjekt om ulike firmwares hadde vært tilgjengelig, så kunne man selv valgt ut det brukergrensesnittet man er komfortabel med.

 

Før du uttaler deg såpass bombastitsk så bør du nesten ha testet spillerne selv. Det har du tydeligvis ikke.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Sa ikke at iPoden var oppskrytt. Mener at det er lagt for mye vekt på at den skal være så mye bedre enn Jukebox. Som med prosessorer og så mye annet er det ofte sånn at folk synes det de selv har og kjenner til er best, uten at det ligger noen spesielt objektiv vurdering bak.

Saken her er vel nettopp at iPod har blitt "hyllet" over alt. PC-PC magasiner skrøt den opp i skyene (selv før det fantes windowsversjon). Musikkblader, aviser, tidsskrifter etc.

 

iPod har mange steder nærmest blitt synonymt med mp3 og er den maskinen som har fått æren for at mp3-spillere ble "hotte".

Lenke til kommentar

hmmm, at iPod har blitt hyllet overalt kommer ikke som et sjokk. Jeg har iPod selv, 5gb vel å merke, og det eneste som ville ha vært et pluss med den var/er at den skulle hatt litt større batteri kapasitet og kanskje litt mer bass. Ellers så er den PERFEKT!!! Hvor ville jeg ha vært uten? Jeg leste på en side at: "Så lenge man har en iPod så kan man begå GTA, når som helst!" Noen som skjønnte den? :lol:

 

Det finnes bare en gud, og hva hadde vi gjort uten iPod?

 

Commanders

Lenke til kommentar

Jeg har iPod 10 GB til PC og må bare si at den ER helt genial på de fleste punkter.

 

Eneste minuset, og det er et STORT minus, er at på windows versjonen (dette gjelder alle win iPodene jeg vet om), er overføringshastigheten ved syncronisering ikke noe særlig høyere enn USB1, og LANGT i fra kapasiteten til Firewire. 10 GB tar flere timer å laste over.

 

At man MÅ bruke Musicmatch for overføringer av mp3ene til podden synes jeg også bare er sånn passe.

 

-F-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...