inaktiv000 Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Har dere ikke foretatt noen tester av iPod'en? Kommer dette til å skje? Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Har dere ikke foretatt noen tester av iPod'en? Kommer dette til å skje? Ingen iPod-test som står på programmet for øyeblikket i alle fall. Barbara hadde en liten test av denne for en stund siden: http://www.barbara.no/tester/apple/ipod/ Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 ok! takk hmm.. vet noen hvor jeg finner BILLIGE 10 gb ipods (win)? Lenke til kommentar
Antihero Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 du må nok sette av ukelønna ja. finnes ikke billige ipoder Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 5gb versjonen koster rundt 3000 stemmer ikke det ? Det kaller jeg velbrukte penger Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 tror jeg går for 10gb versjonen. den koster rundt 4000, men håper å slippe mva ved å kjøpe gjennom jobben, og samtidig få stundentrabatt. har sendt et par mailer til macbutikken.no, men det tar dem flere måneder å svare... elendig finnes det andre plasser i stavanger der jeg kan treffe noen på mail? finner faktisk ingen måte å kontakte apple direkte på når det gjelder salg, det virker som man først får tak i noen når man har kjøpt produktet.. Lenke til kommentar
StudInc Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 kvifor ikkje kjøpe ZEN i staden for?? 20GB til litt over 3000... :smile: Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 kvifor ikkje kjøpe ZEN i staden for?? 20GB til litt over 3000... :smile: Sannsynligvis fordi iPoden bare er bedre. ZEN vs. iPod Don't fool yourself--the 10GB Windows iPod doesn't come cheap... ...Against the Creative Zen, though, the iPod still comes out on top. Lenke til kommentar
StudInc Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 "Creative har definitivt laget en god konkurrent til Apples iPod. Zen er riktignok noe større og har ikke fullt så god navigasjon som iPod, men til gjengjeld har den en pris som Apple vanskelig kan slå. En iPod med 10 GB harddisk koster for øyeblikket ca 4500 kroner, mens man får en Creative Jukebox Zen med dobbelt så stor harddisk til like i overkant av 3000 kroner." (http://www.hardware.no/tester/lyd/creative_zen/index5.html) er vel kanskje eit spørsmål om pris og?? Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 er vel kanskje eit spørsmål om pris og?? Selvfølgelig spiller pris en viss rolle. Men, rent personlig hadde jeg heller spart en stund til for å få den beste mp3 spilleren på markedet... Men det jo meg da. Lenke til kommentar
kristoffer99 Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Anngående å kontakte Apple forhandlere på mail så ville jeg anbefale www.xmac.no - de er en ren nettbutikk og svarer RASKT på mail. Har handlet to ganger hos dem nå, veldig fornøyd. En annen bra forhandler er www.macx.no - men fortsatt litt trege på å svare kristoffer Lenke til kommentar
NuB Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Bortsett fra IPodens lekne og lille utseende er jeg sannelig ikke sikker på at jeg hadde valgt den selv om den var like billig som Creative sine modeller. At den skal være så mye bedre er nok ganske oppskrytt, det er mer snakk om smakssak eller hva man har vendt seg til (skal ikke nevne et par andre nærliggende "dueller" i dataverdenen...) Egentlig virker det ikke som noen av MP3spillerne er riktig modne ennå. Ingen av de oppfyller mine krav til rask navigasjon og knirkefri gjenfinning av sanger. De er for lite fleksible angående å kunne velge hvordan man ønsker sin egen spiller skal være. Det hadde vært kjekt om ulike firmwares hadde vært tilgjengelig, så kunne man selv valgt ut det brukergrensesnittet man er komfortabel med. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Ipod er jævlig bra, ikke oppskrytt!!!! Lenke til kommentar
NuB Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Sa ikke at iPoden var oppskrytt. Mener at det er lagt for mye vekt på at den skal være så mye bedre enn Jukebox. Som med prosessorer og så mye annet er det ofte sånn at folk synes det de selv har og kjenner til er best, uten at det ligger noen spesielt objektiv vurdering bak. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2003 hm... kanskje www.apple.no er billigst? der koster 10gb versjonen 3990 inkl. frakt. noen billigere? Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 At den skal være så mye bedre er nok ganske oppskrytt Nei du sa det ikke........ Lenke til kommentar
jevel Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Bortsett fra IPodens lekne og lille utseende er jeg sannelig ikke sikker på at jeg hadde valgt den selv om den var like billig som Creative sine modeller. At den skal være så mye bedre er nok ganske oppskrytt, det er mer snakk om smakssak eller hva man har vendt seg til (skal ikke nevne et par andre nærliggende "dueller" i dataverdenen...) Egentlig virker det ikke som noen av MP3spillerne er riktig modne ennå. Ingen av de oppfyller mine krav til rask navigasjon og knirkefri gjenfinning av sanger. De er for lite fleksible angående å kunne velge hvordan man ønsker sin egen spiller skal være. Det hadde vært kjekt om ulike firmwares hadde vært tilgjengelig, så kunne man selv valgt ut det brukergrensesnittet man er komfortabel med. Før du uttaler deg såpass bombastitsk så bør du nesten ha testet spillerne selv. Det har du tydeligvis ikke. -KJ Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Sa ikke at iPoden var oppskrytt. Mener at det er lagt for mye vekt på at den skal være så mye bedre enn Jukebox. Som med prosessorer og så mye annet er det ofte sånn at folk synes det de selv har og kjenner til er best, uten at det ligger noen spesielt objektiv vurdering bak. Saken her er vel nettopp at iPod har blitt "hyllet" over alt. PC-PC magasiner skrøt den opp i skyene (selv før det fantes windowsversjon). Musikkblader, aviser, tidsskrifter etc. iPod har mange steder nærmest blitt synonymt med mp3 og er den maskinen som har fått æren for at mp3-spillere ble "hotte". Lenke til kommentar
Commanders Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 hmmm, at iPod har blitt hyllet overalt kommer ikke som et sjokk. Jeg har iPod selv, 5gb vel å merke, og det eneste som ville ha vært et pluss med den var/er at den skulle hatt litt større batteri kapasitet og kanskje litt mer bass. Ellers så er den PERFEKT!!! Hvor ville jeg ha vært uten? Jeg leste på en side at: "Så lenge man har en iPod så kan man begå GTA, når som helst!" Noen som skjønnte den? Det finnes bare en gud, og hva hadde vi gjort uten iPod? Commanders Lenke til kommentar
cisbre Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Jeg har iPod 10 GB til PC og må bare si at den ER helt genial på de fleste punkter. Eneste minuset, og det er et STORT minus, er at på windows versjonen (dette gjelder alle win iPodene jeg vet om), er overføringshastigheten ved syncronisering ikke noe særlig høyere enn USB1, og LANGT i fra kapasiteten til Firewire. 10 GB tar flere timer å laste over. At man MÅ bruke Musicmatch for overføringer av mp3ene til podden synes jeg også bare er sånn passe. -F- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå