Darth Kjell Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Det jeg ikke forstår er, hvorfor starte en side om et stoff for så å blende det inn i hovedsiden med så mye. (overklokking etc.)Hvorfor ikke bare begynne å skrive artikler om servere, bedriftssoftware o.l. så kan de som er interesert i dette lese artikkelen. Syns det blir mer rotete når det er masse forskjellige sider. Men å blande kvinneguiden blir jo tull siden det heter hw.no. Synes og at programmer.no kunne vært for seg siden det ikke har noe med hw å gjøre. Da ville jeg kallt det it.no eller noe sånn. Helt enig. Hardware er hardware. Samme om det er til bedrift eller overklokking. Man kan ikke segmentere ting for mye. Det blir bare vanskelig for lesere og annonsører. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Det er jo reinspikka vås. Hardware rettet mot bedrifter og mot gutterommet er to helt forskjellige verdener. Det er dårlig med bladservere og UPS-er på gutterommet, og dårlig med nitrogenkjølte grafikkort i de fleste bedrifter. En slik sammenslåing vil ihvertfall ikke tiltrekke seg flere annonsører innen bedriftsmarkedet. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Jeg sier ikke at overklokkere er interessert i bladservere og slikt. Det jeg mener er at det er veldig greit å ha alt på en side. Er du en overklokker og ser en artikkel om bladservere? Beveg det lille hjulet på musen din, da kommer du til artikkelen under (som kanskje handler om overklokking). Omtrent samme prinsipp som at folk blar forbi ting i avisene som de ikke bryr seg om. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Eller samme prinsipp som at man har noen lettvektsaviser som har litt om alt og mest søppel (VG, Dagbladet) og noen aviser som går i dybden og bredden på sine spesialområder (Dagens Næringsliv, Morgenbladet). HW-nettverket har valgt det første. Forståelig men synd. Endret 2. november 2007 av kjeklulf Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Jeg sier ikke at overklokkere er interessert i bladservere og slikt. Det jeg mener er at det er veldig greit å ha alt på en side. Er du en overklokker og ser en artikkel om bladservere? Beveg det lille hjulet på musen din, da kommer du til artikkelen under (som kanskje handler om overklokking). Omtrent samme prinsipp som at folk blar forbi ting i avisene som de ikke bryr seg om. Greit nok det, men hvis du er ute etter å lese om bladservere nytter det ikke å bla gjennom halve siden før du finner noe av interesse. Siden er i dag fylt opp med alt for mange "uviktige" nyhetsmeldinger som enten er direkte oversatt fra internasjonale sider, eller fra pressemeldinger fra produsenter av hardware. Det samme gjelder overklokking, programmevare etc. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Synes denne integreringen er interessant. Som flere påpeker her så kan man ane en viss trend, nemlig at hw.no nettverket ikke klarer å drifte andre sider enn nettopp den (og forumet selvsagt). Når de skiller ut spesielle temaer så er det sannsynligvis fordi de ser muligheter til å tjene mer penger på visse segmenter som faller litt utenom på hovedsiden. Dette i seg selv er etter min mening veldig smart og jeg regner med det er innhentet informasjon og gjort analyser som gir håp om at det segmentet de ønsker å treffe er profittabelt. Hva er så årsaken til at dette feiler gang på gang? Var det rett og slett for optimistiske prognoser og det viser seg at segmentet ikke er lønnsomt allikevel? Er det noe som svikter i markedsføring og profilering slik at man ikke tiltrekker seg mange nok i segmentet? Kan det være som andre sier mangel på gode skribenter og for få kontakter internasjonalt slik at man er raskt ute med gode artikler? Jeg regner ikke med å få svar på disse spørsmålene da det gjerne er intern strategisk informasjon som man kanskje ikke vil at konkurrentene skal få, men jeg håper de som har vært med i disse prosessene undersøker hva som gikk galt slik at vi kanskje ser vellykkede spesialiseringer i fremtiden. Det er også noen her som er negativ til at mange skribenter har forsvunnet. Det er positive og negative sider med dette så jeg ser ikke mørkt på det. Nye hoder stimulerer ofte til kreativitet og kan føre til nye måter og skrive på og flere områder som blir skrevet om. Dette er en fin måte å få endring i bedriften etter min mening. Det negative er selvsagt at man mister skribenter som leserne etter hvert er blitt godt kjent med og liker. De som leser artiklene på hw.no er ofte et krevende publikum som jeg antar utfordrer skribentene og hever kvaliteten på det som blir publisert. For fremtiden håper jeg som mange andre at ikke elementene fra HWB blir borte når denne siden nå blir integrert i hovedsiden. edit: skrivefeil Endret 2. november 2007 av valentino Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Greit nok det, men hvis du er ute etter å lese om bladservere nytter det ikke å bla gjennom halve siden før du finner noe av interesse. Siden er i dag fylt opp med alt for mange "uviktige" nyhetsmeldinger som enten er direkte oversatt fra internasjonale sider, eller fra pressemeldinger fra produsenter av hardware. Det samme gjelder overklokking, programmevare etc. Jeg skjønner hva du mener. Det er derfor jeg synes at det hadde vært fint med et filter. Hvis man i sin profil kunne velge at man f.eks kun kunne se nyheter om bedrift og bærbare PC-er. At siden har mange oversatte nyheter ser jeg egentlig ikke på som et problem. For de som leser mange sider, virker det kanskje unødvendig, men for mange betyr det at de kun trenger å lese hw.no. Før leste jeg veldig mange sider, men siden jeg nå har litt dårligere tid leser jeg kun hw.no og Tech Report for hardware-relaterte nyheter. Jeg innser at å anmelde hardware har blitt kjedeligere enn før. Nå for tiden er hovedkort og skjermkort nesten uten forskjeller. Et hovedkort basert på f.eks P35 er omtrent like raskt som et annet hovedkort basert på samme chipset. Før var det mye mye større forskjeller, særlig for skjermkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå