Gå til innhold

HWB og Hardware.no blir ett

Anbefalte innlegg

Forstår ikke vitsen med et slikt tiltak. Dette må være et tiltak hw og hwb trår i gang for å spare penger i form av denne såkalte "stordriftsfordelen". Hw folkene er ikke dumme. Det handler tross alt om kroner. Men nei, jeg syns heller hw skal bli enda mer spesialisert inn mot forbrukerne enn å inkludere "alt IT stoff".

Endret av fnygaard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124
Jeg håper ikkje dette vil ha samme virkning som med overklokking.no, antall nye artikler om overklokking er nå på ... null. Og jeg har egentlig likt det best når jeg kan gå på HWB hvis jeg vil ha de artiklene de har, og motsatt. "Siste nytt om Suns SPARC" på HW, liksom ...

Nå har jo Stoolman gått over til ITpro, både som bruker og salgsansvarlig. Og på ITpro har de fått opp eget overklokkingsforum og greier etter at han kom dit. De har også hatt overklokkingsnyheter også på fremsiden nå i det siste.

Fortsetter nå HW.no i dette sporet så blir siden kraftig redusert om ikke så altfor lenge. Konkurransen er beinhard og fortsetter HW.no å rote blir det tilslutt ingenting igjen. Og som det ikke er nok så slutter jo så og si hele adminstaben til HW.no nestemann ute er administratoren/gründeren av HW.no Amund Espelien, han går over til a-pressen. Han er nå den tredje som forlater hardware nettverket på kort tid.

Er dette en positiv trend?

Edit: Typo

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar

Det er vel Edda Media det er snakk om. Som igjen er en del av Mecom Group.

Tilbake til topic:

For min del er denne sammenslåingen ideell. Jeg mister ikke nyheter jeg kunne interessert meg for som blir publisert på HWB. Men for andre seriøse brukere som ikke har interesse av alt det andre HW skriver om tror jeg det er negativt. Men, de kan jo bare gå på HW.no/bedrift.

Lenke til kommentar

Det at Stoolman har gått over til itpro gjør meg vondt. Han var en del av skjelen her på overklokkingsdelen av forumet, og itpro har jeg ikke mye til overs for får å si det pent. At stadig flere fra administrasjonen også slutter, er over hode ikke med på å utvikle siden positivt. Hva blir det neste, at vi mister Simen1? Den dagen det skjer er det vel bare å forlate hardware forumet for godt!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9

Vet noen hvorfor? ITPro kommer jo med nyheter sånn annenhver uke da!

Yeyy, dobbelpost!

On-topic: Jeg må være ærlig, HW-nettverket VAR det beste innen datanytt i HELE verden på grunn av at det hadde proffe skribenter, bra og oversiktlig system på sidene (les: itavisen, itpro, tomshardware) der det var lett å finne fram, men etter oppkjøpet ble det mer agurk synes jeg.

Altså, det jeg prøver å si var at ingen overklokkingsnytt, mye linking til amobil og akam og gamer, mye unødvendig (testing av samme produkt to ganger?) Vi har ikke hørt om f.eks Abit iX38 enda, har vi?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Noen vil vel hevde at dette ikke helt stemmer med virkeligheten. HW-nettverket hadde et potensiale da de kom ut av gutterommet og ble kjøpt opp. Men så ble det aldri satt av ressurser til å knytte til seg nok personer med journalistisk bakgrunn og brede nok kunnskaper om det de skulle omtale. Derfor har det blitt nok en klipp-og-lim-side med få egne nyheter og lite eller ingen dybde i artiklene som presenteres. At HWB legges ned/flyttes gjør dette ennå mer tydelig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Hardware.no har blitt like "ille" som ITavisen.no, det er ren cut'n'paste nyheter i fra diverse utenlandske IT-medier. Det er forsvinnende lite egen produsert stoff. Og forumet her begynner å bli tragisk, først skifter man navn til "diskusjon.no" og det neste er å lage bråte med kategorier alla "familie og barn".

Har vi noen nettsteder som handler om samfunn eller familie og barn? Nope det har man ikke. Dette er ett hardware/dingse forum (les: amobil o.l) og hus og hage. Etter oppkjøpet har hardware nettverket gjort det de har kunnet for å kopiere VG debatt. :nei:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9
Noen vil vel hevde at dette ikke helt stemmer med virkeligheten. HW-nettverket hadde et potensiale da de kom ut av gutterommet og ble kjøpt opp. Men så ble det aldri satt av ressurser til å knytte til seg nok personer med journalistisk bakgrunn og brede nok kunnskaper om det de skulle omtale. Derfor har det blitt nok en klipp-og-lim-side med få egne nyheter og lite eller ingen dybde i artiklene som presenteres. At HWB legges ned/flyttes gjør dette ennå mer tydelig.

Lurer på om det er bare jeg som er redd for at HW skal gå gaiken, sturla, flere av toppene er borte, til slutt er det meget lite som gjenstår før det blir itavisen av agurkhw.no

Lenke til kommentar

Må henge meg på resten her, hardware.no er ikke lenger hva det engang var.

Men sånn er det vel når et "produkt" tilpasset en spesiell gruppe skal vris slik at det treffer en mye "større gruppe". Hardware.no er ikke lenger en side for entusiastene (dessverre), men for de store massene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9
Må henge meg på resten her, hardware.no er ikke lenger hva det engang var.

Men sånn er det vel når et "produkt" tilpasset en spesiell gruppe skal vris slik at det treffer en mye "større gruppe". Hardware.no er ikke lenger en side for entusiastene (dessverre), men for de store massene.

Når hw var hw og overklokking var overklokking så var det deilig, ville gjerne hatt overklokking.no og sturla der, fyrt opp en penryn og et Abit ix38 og sett hva han fikk til med litt nitrogen

Lenke til kommentar

HERREGUD!

Det er jo ikke SÅ lenge siden at HWB.no ble opprettet! Hva med å TENKE SEG OM før man oppretter søstersider i hytt og gevær? Men hardwarenettverket begynner vel å bli så utvannet at de må slå sammen det meste for å kunne levere.

Lenke til kommentar
Og forumet her begynner å bli tragisk, først skifter man navn til "diskusjon.no" og det neste er å lage bråte med kategorier alla "familie og barn".

Jeg ser egentlig ikke helt problemet med det. Vi går bort fra å ha hele forumet vårt fordelt på 10 domener til å samle alt ett sted. Vi ser og at brukerene liker å bruke diskusjonsforumet vårt og utvider derfor mulighetene med flere forum, og med tanke på aktiviteten i de nye forumene, så er det veldig godt mottatt. :)

Så lenge HWB-forumet beholdes, ser jeg ingen problemer med dette.

Det det er ingen planer per i dag om å slå sammen forumene nei.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva dere syter å klager over sånn for jeg. hva så om det er ren "copy & paste" fra andre sider? Faktisk er det jo en fin oversettingsjobb isåfall dere må se det som da. Det er mye bedre enn å bruke maskinoversatte sider f.eks. Jeg er fast leser av www.bit-tech.net som er en fin side med mange dyktige skribenter, de pleier å ha gode tester og spalter. Om du ikke orker rene oversatte artikler så bare la vær å besøke hw.no og les heller kilden direkte på originalspråket.

Jeg synes hw.no er en grei side for å få kjapp oversikt over det nyeste. Ikke har jeg tid eller tålmodighet til å lese igjennom absolutt alt som har skjedd heller så jeg stoler på at de som jobber i hw.no har valgt ut det som er mest relevant for en som meg.

Til hw.no: Ikke la dere knekke av negativiteten her.

Lenke til kommentar

Hmm nå har det faktisk dukket opp 2 nyheter på hw siden under fanen bedrift bare idag, så kanskje dette ikke var så dumt? Om alle journalistene begynner å konsentrere seg om bedriftnyheter også, skal du nok se det ikke er så ille.. Dessute, hwb.no hadde vel bare 2 skribenter?

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hva dere syter å klager over sånn for jeg. hva så om det er ren "copy & paste" fra andre sider? Faktisk er det jo en fin oversettingsjobb isåfall dere må se det som da. Det er mye bedre enn å bruke maskinoversatte sider f.eks. Jeg er fast leser av www.bit-tech.net som er en fin side med mange dyktige skribenter, de pleier å ha gode tester og spalter. Om du ikke orker rene oversatte artikler så bare la vær å besøke hw.no og les heller kilden direkte på originalspråket.

Jeg synes hw.no er en grei side for å få kjapp oversikt over det nyeste. Ikke har jeg tid eller tålmodighet til å lese igjennom absolutt alt som har skjedd heller så jeg stoler på at de som jobber i hw.no har valgt ut det som er mest relevant for en som meg.

Til hw.no: Ikke la dere knekke av negativiteten her.

Det er vel flere momenter her: For det første er oversettelseskvaliteten ofte dårlig. Det har vært påpekt direkte feil i oversettelser, misforståelser fra originalartikler etc. uten at det har blitt rettet opp. Det tyder på at kvalitetssikringen har vært alt for dårlig. Mange av oss leser også selvsagt en lang rekke andre liknende nettsteder i andre land, men det bør være rom for et norsk nettsted av denne typen med høyere kvalitet på det materialet som presenteres. Jeg har håpet at HW-nettverket skulle bli det etter oppkjøpet men det virker ikke som det har blitt satt av nok ressurser til å utvikle produktet journalistisk, kun til å utvikle en markedsføringskanal.

Lenke til kommentar

Det jeg ikke forstår er, hvorfor starte en side om et stoff for så å blende det inn i hovedsiden med så mye. (overklokking etc.)

Hvorfor ikke bare begynne å skrive artikler om servere, bedriftssoftware o.l. så kan de som er interesert i dette lese artikkelen.

Syns det blir mer rotete når det er masse forskjellige sider. Men å blande kvinneguiden blir jo tull siden det heter hw.no.

Synes og at programmer.no kunne vært for seg siden det ikke har noe med hw å gjøre.

Da ville jeg kallt det it.no eller noe sånn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...