Gå til innhold

Shutdown under spill

Chipset

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Problemet er jo at den blir varm!

Du kan

-underclocke, undervolte

-rense PC-en for støv

-kjøpe laptop kjøler / lage egen

-legge en bok elns under for å få litt mer luft

Her er noen prog. for overvåking av temp, undervolting mm.

Du kan kanskje bruke ett program som øker grensen for når maskinen skrur seg av (92'c på min pc). Jeg tar ikke ansvar for noe som går i stykker...

men hadde ikke dette problemet før, og vil gjerne ha det tilbake sånn.

Endret av Chipset
Lenke til kommentar
Ja, men den blir fortsatt varm! Det er nok pga. støv, eller kjøleribba eller kjølepastaen som har løsnet noe.. Hvis du ikke vil fikse det selv, kan du prøve å reklamere på den.

tok og blåste ut støv og diverse ting. som lå der inni, har ikke testet om det hjelper..

men vis det eventuelt er noe av de andre tinga du sier, hvordan kan jeg fikse det da?

Lenke til kommentar

Om en PC slår seg helt av ved spill, så er varme eller defekte komponenter som kan være årsak.

prøv: Oppdatering av BIOS, brikkeset, Quickset (Dell maskiner), Dell Notebook System Software (Dell maskiner), Skjermkort og sist: november oppdateringen av DirectX.

Lenke til kommentar

Det du vil er å finne komponentene den består av. Du kan høyreklikke "min datamaskin" -> egenskaper for å sjekke CPU og RAM. Ved å trykke start->kjør-> skriv "dxdiag" kan du muligens få vite skjermkort og chipset (brikken som styrer flyten av data mellom ALLE komponentene i PC-en).

Ellers finnes det prog. du kan laste ned. Om du vil kan du prøve:

System info for Win.

Everest

Sisoft Sandra

Du høre hos personen som bygde PC-en om vedkommende kan sette inn en kraftigere vifte, gå over kjølingen o.l.

Lenke til kommentar

Jeg har selv en Dell XPS m1710 som blir fryktelig varm og begynner å hakke etter en times tid i crysis/andre spill. Dette gjorde den ikke i starten (ca 1 år siden). Har støvsugd og blåst gjennom vifteutgangene, men den blir fort varm igjen. Tenker på å kjøpe en vifte til å sette på utsiden eller en kjøleplate under, men er usikker på hva jeg skal velge.

En slik som denne ville vært bra: http://www.itavisen.no/php/art.php?id=387093

Jeg leste om en lignende her om dagen som kostet generøse 85 kroner, men finner ikke igjen artikkelen.

Om ikke en sånn en, så kanskje en av disse: http://www.microplex.no/category.aspx?cat=535&mcat=c535

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...