Chipset Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) blir varm så tar den shutdown, dette skjer når jeg spiller crysis og andre spill, noen som har noen løsning for dette? har formatert den og det hjalp ikke. takk for al hjelp jeg kan få Endret 1. november 2007 av Chipset Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Hvilket merke og modell er dette snakk om. Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Problemet er jo at den blir varm! Du kan -underclocke, undervolte -rense PC-en for støv -kjøpe laptop kjøler / lage egen -legge en bok elns under for å få litt mer luft Her er noen prog. for overvåking av temp, undervolting mm. Du kan kanskje bruke ett program som øker grensen for når maskinen skrur seg av (92'c på min pc). Jeg tar ikke ansvar for noe som går i stykker... Lenke til kommentar
Chipset Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Problemet er jo at den blir varm! Du kan -underclocke, undervolte -rense PC-en for støv -kjøpe laptop kjøler / lage egen -legge en bok elns under for å få litt mer luft Her er noen prog. for overvåking av temp, undervolting mm. Du kan kanskje bruke ett program som øker grensen for når maskinen skrur seg av (92'c på min pc). Jeg tar ikke ansvar for noe som går i stykker... men hadde ikke dette problemet før, og vil gjerne ha det tilbake sånn. Endret 1. november 2007 av Chipset Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Ja, men den blir fortsatt varm! Det er nok pga. støv, eller kjøleribba eller kjølepastaen som har løsnet noe.. Hvis du ikke vil fikse det selv, kan du prøve å reklamere på den. Lenke til kommentar
Chipset Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Ja, men den blir fortsatt varm! Det er nok pga. støv, eller kjøleribba eller kjølepastaen som har løsnet noe.. Hvis du ikke vil fikse det selv, kan du prøve å reklamere på den. tok og blåste ut støv og diverse ting. som lå der inni, har ikke testet om det hjelper.. men vis det eventuelt er noe av de andre tinga du sier, hvordan kan jeg fikse det da? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Om en PC slår seg helt av ved spill, så er varme eller defekte komponenter som kan være årsak. prøv: Oppdatering av BIOS, brikkeset, Quickset (Dell maskiner), Dell Notebook System Software (Dell maskiner), Skjermkort og sist: november oppdateringen av DirectX. Lenke til kommentar
Chipset Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 kan det hende jeg har for gammle drivere? noen tips til hvordan jeg kan opdatere alle driverene? litt stress og finne ut hva jeg har av programvare og gå in på alles internett sider. btw har vista Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 igjen: hva maskin har du og modell Lenke til kommentar
Chipset Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 er en liten hjemme bygd laptop. Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Det svaret hvalp ikke mye Hvor er den kjøpt og hvilket merke er det? Lenke til kommentar
Chipset Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 når jeg sier at den er hjemme bygd, er ikke kjøpt noe sted. var en kamerat av fattern som bygde den. Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Jaja, men han LAGDE ikke PC-en. Han satte den sammen av ferdige deler. Vi kan ikke hjelpe deg hvis du ikke gir oss skikkelig info! EDIT: for det andre heter det hjemmebygd. Ikke hjemme bygd Endret 1. november 2007 av Fragment Lenke til kommentar
Chipset Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 hehe, ja . men kan jeg ikke finne ut i "kjør" hvordan programvare jeg har?? Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Det er vanligvis en logo på lokket av PC-en. Kan evt. være under PC-en Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Det du vil er å finne komponentene den består av. Du kan høyreklikke "min datamaskin" -> egenskaper for å sjekke CPU og RAM. Ved å trykke start->kjør-> skriv "dxdiag" kan du muligens få vite skjermkort og chipset (brikken som styrer flyten av data mellom ALLE komponentene i PC-en). Ellers finnes det prog. du kan laste ned. Om du vil kan du prøve: System info for Win. Everest Sisoft Sandra Du høre hos personen som bygde PC-en om vedkommende kan sette inn en kraftigere vifte, gå over kjølingen o.l. Lenke til kommentar
SolidBluR Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Jeg har selv en Dell XPS m1710 som blir fryktelig varm og begynner å hakke etter en times tid i crysis/andre spill. Dette gjorde den ikke i starten (ca 1 år siden). Har støvsugd og blåst gjennom vifteutgangene, men den blir fort varm igjen. Tenker på å kjøpe en vifte til å sette på utsiden eller en kjøleplate under, men er usikker på hva jeg skal velge. En slik som denne ville vært bra: http://www.itavisen.no/php/art.php?id=387093 Jeg leste om en lignende her om dagen som kostet generøse 85 kroner, men finner ikke igjen artikkelen. Om ikke en sånn en, så kanskje en av disse: http://www.microplex.no/category.aspx?cat=535&mcat=c535 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå