Gå til innhold

Tips: 99% lydløs harddiskløsning

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har akkurat satt opp et system hvor målet var minst mulig støy, men likevel god hardware. Etter at jeg hadde redusert støy i resten av systemet (kjøpt Noctua-vifter, Mist PSU, TR 120 Extreme-kjøler etc.) så var det harddisken som overdøvet det andre. Mitt tips til dere som vil ha så godt som lydløs harddisk:

Kjøp en Western Digital GP-disk og putt den i en Scythe Quiet Drive. Da får du helt grei ytelse og et støynivå som er MEGET lavt. GP-diskene er jo laget for å bruke lite strøm, men de er i tillegg svært støysvake. En GP i strikkoppheng knatrer ikke ille, men for dere støyalergikere er Quiet Drive en gave fra himmelen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker forbausende bra i forhold til mange andre dingser som skal dempe støy.. Minuset er at det tar opp en 5.25" plass og stikker en del lengre inn i kabinettet en vanlige disker vil gjøre.

Nexus sine dempematter i kabinettet fjerner det meste av resonanser fra diskene.

Jeg bruker 2,5" disker i RAID 0 for å få det enda roligere. Dette er en dyr løsning, men PC-en er helt lydløs.

Nexus dempematter og en Scythe boks på disken gjør vanlig hardware til en rolig og behagelig opplevelse.

Alle med Raptor disk burde prøve en slik boks!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...