Gå til innhold

Swiftech MCX462+ m/ 120x120 med funnle, eller 80x80


GeCcO

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

XP2100+ (palamino) er den varmeste AMD CPU pr dags dato (73W!). Ville nok ikke ha redusert hastigheten på en Titan Alu vifte med den CPU...

 

Om du monterer en 80-120mm adapter med en Titan Alu 120mm vifte (79CFM) så sett viften til å suge, da viften ikke takler mottrykk spesielt bra. Et ekstra + er at chipsettet vil ikke bli varmt da luften rundt det ikke kommer fra en varm CPU.

 

Om jeg kjører min XP1800+ (palamino) på 1741MHz 1,85V får jeg ca 72W og en temp på rundt 35-40C (v. 20C system temp).

Lenke til kommentar
XP2100+ (palamino) er den varmeste AMD CPU pr dags dato (73W!). Ville nok ikke ha redusert hastigheten på en Titan Alu vifte med den CPU...

 

Om du monterer en 80-120mm adapter med en Titan Alu 120mm vifte (79CFM) så sett viften til å suge, da viften ikke takler mottrykk spesielt bra. Et ekstra + er at chipsettet vil ikke bli varmt da luften rundt det ikke kommer fra en varm CPU.  

 

Om jeg kjører min XP1800+ (palamino) på 1741MHz 1,85V får jeg ca 72W og en temp på rundt 35-40C (v. 20C system temp).

 

vil det funke bra da (med tanke på at vifta suger og ikke blåser), noen andre vifter som takler og blåse rett på ribba gjennom funnel'n ?

Lenke til kommentar
vil det funke bra da (med tanke på at vifta suger og ikke blåser), noen andre vifter som takler og blåse rett på ribba gjennom funnel'n ?

 

De fleste vifter vil gi bedre resultat når de kjøres via 80-120mm adapter om de settes til å trekke. Titan Alu viftene er tyngre enn vanlige vifter så du må sørge for at kjøleren står rett på CPU. Shim er et "must".

Lenke til kommentar
vil det funke bra da (med tanke på at vifta suger og ikke blåser), noen andre vifter som takler og blåse rett på ribba gjennom funnel'n ?

 

De fleste vifter vil gi bedre resultat når de kjøres via 80-120mm adapter om de settes til å trekke. Titan Alu viftene er tyngre enn vanlige vifter så du må sørge for at kjøleren står rett på CPU. Shim er et "must".

 

Jepp, aksialvifter gir mest ytelse når motstanden er på sugesida. Nettopp det skal jeg huske på når jeg kjører vannkjølinga også. Det skal bli bra! Titan-viftene er veldig tunge og 2mm større enn vanlige vifter. Veldig stilig er dem også.

Lenke til kommentar
benytter også av funnel. kjører 120*120 og jeg får ganske lave temp på min P4!

 

Anbefales til alle som har plass i kabinettet!

 

Har en ikke plass så lager en plass ;)

 

:lol: Er det ikke plass så må metallet vike for stikksaga! :D

BTW: Woho, du har 0.1k poster 8)

 

Det er ikke mye igjen av mitt Aopen HQ08 ;)

 

BTW + alle postene som forvant.... (ikke det at jeg teller)

Lenke til kommentar
Trenger man virkelig shim når man monterer ribba rett i hovedkortet? Er det i det hele tatt plass?

 

Shimmen blir brukt på samme måte som på en normal ribbe. Og ja den trengs, for å holde ribben på plass når du skrur fast ribben og for å stabilisere kjøleren på CPU. Selv har jeg valgt å feste ribben fast i hovedkortbrettet for ekstra støtte. Gjengene fra kjøleren går igjennom hovedkortet (de fire hullene) festes der med muttre for å sikre god kontakt mellom kjøler og hovedkort/CPU for deretter å fortsette gjennom hovedkortbrettet og festes med 4 nye muttre der. Da vil ikke belastningen ligge på hovedkortet, men på hovedkortbrettet ;)

Lenke til kommentar
benytter også av funnel. kjører 120*120 og jeg får ganske lave temp på min P4!

 

Anbefales til alle som har plass i kabinettet!

 

Har en ikke plass så lager en plass ;)

 

:lol: Er det ikke plass så må metallet vike for stikksaga! :D

BTW: Woho, du har 0.1k poster 8)

 

noen som vet om det vil være plass til Swiftech MCX462+ med en 120x120 vifte på en 80-120 funnel i et Cheiftech Dragon kabinett (midi)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...