KingCharming Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Hei. Hvordan instalerer men themes? Hvor er det best å laste ned fra? er det noen commands man kan skrive i terminalen sånn at alt gåt automatisk? Har ubuntu 7.10 å compiz hvis det er noen som lurer. Takk får alle svar! <3 Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Du finner knapp for å installere themes, der du bytter themes i gnome. Lenke til kommentar
KingCharming Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Kan du være så snill å fortelle hvor? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 last ned på: gnome-look.org installer med: System > Brukervalg > Utseende > Installer Lenke til kommentar
KingCharming Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 åja.. va ikke vanskeliere nei:P Takker<3 Lenke til kommentar
KingCharming Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Det er jo ingen som funker. Altså, det kommer opp at det er feil fil, men det sto at det var til compiz. Hva er feil? Burde jeg laste ned beryl? Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Nei, themes for compiz, skal compiz kunne installere på en lignende måte mener jeg. Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Det er jo ingen som funker. Altså, det kommer opp at det er feil fil, men det sto at det var til compiz. Hva er feil? Burde jeg laste ned beryl? Jeg strevde med dette også, men mener at det som løste alt var: sudo apt-get install emerald . Prøv å skrive "emerald" i terminal, så får du forslag der. Det var det jeg gjorde. Så installeres emerald theme manager. Hvordan jeg fikk brukt themene var ved tilfeldigheter. Først ville de ikke brukes, men jeg tror at jeg dobbeltklikket på et theme i emerald TM Lenke til kommentar
Krabba Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Det er jo ingen som funker. Altså, det kommer opp at det er feil fil, men det sto at det var til compiz. Hva er feil? Burde jeg laste ned beryl? Jeg strevde med dette også, men mener at det som løste alt var: sudo apt-get install emerald . Prøv å skrive "emerald" i terminal, så får du forslag der. Det var det jeg gjorde. Så installeres emerald theme manager. Hvordan jeg fikk brukt themene var ved tilfeldigheter. Først ville de ikke brukes, men jeg tror at jeg dobbeltklikket på et theme i emerald TM takker , lurte på det samme og etter installen funka det fint. lastet ned en them som var .cwgd og kunne ikke installe den i emerald. etter jeg renamet filen til .emerald funket den. Lenke til kommentar
KingCharming Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Jeg hadde jo faktisk ikke instalert emerald da..skal se om d funker.. Lenke til kommentar
KingCharming Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 (endret) har lasta ned Themes, men d blir ikke "teamapakker". "filformatet er ugyldig" kommer det opp når jeg prøver å instalere filen. Noen som vet hva som er feil? Endret 1. november 2007 av KingCharming Lenke til kommentar
Krabba Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 har lasta ned Themes, men d blir ikke "teamapakker". "filformatet er ugyldig" kommer det opp når jeg prøver å instalere filen. Noen som vet hva som er feil? installert emerald ? sikker på at du prøver å loade den i emerald? og har du prøvd å renama fila til .emerald ? Lenke til kommentar
Decline Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Husk at emerald er for å endre det som er rundt vinduet, altså tittellinja øverst, og rundt vinduet. Om du vil endre scrollbarer, hover-farger og diverse sånt, kan du gjøre det ved å laste ned gtk2-themes og installere de enkelt slik LessThanJake beskriver. Lenke til kommentar
KingCharming Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Har instalert emerlad. Men som du sier så er det bare det runt vindue som får endringer. Hvordan får jeg f.ek noe utenfår den Kuben? Å skift bilde oppå kuben? Lenke til kommentar
Decline Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Kuben har med Compiz Fusion å gjøre. Da må du endre innstillingene til Compiz Fusion. Om du har CompizConfig installert (hvis ikke, installer det! Tror det blir "sudo apt-get install libcompizconfig" eller noe lignende), bare høyreklikk på skrivebordet > Endre skrivebordsbakgrunn > Visual Effects-taben > Cusom og Brukervalg-knappen. Så får du opp CompizConfig. Der er det bare å gå på Cube > Appearance > Skydome. Der velger du hvilket bilde du skal ha, velger "Animated skydome" og "Skydome". Bilde oppå er på "Cube caps" i samme vindu. Lenke til kommentar
KingCharming Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 jaok.. takker. ska se om d funker når jeg kommer hjem;) Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 har lasta ned Themes, men d blir ikke "teamapakker". "filformatet er ugyldig" kommer det opp når jeg prøver å instalere filen. Noen som vet hva som er feil? Prøvd å pakke den ut? Kommer vel i et arkiv vil jeg tro. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Dobbeltklikk på den og sjekk hva som er inni pakkefila. Om det er ei mappe, bør det være i orden, da kan det hende pakkefila er i feil format, om noen f.eks har pakka den i zip. Tror den bør være .tar.gz eller tar.bz2.... Om det er en pakkefil inni pakkefila, er det bare å pakke den ut. (det er en del som gjør det f.eks om det er flere pakkefiler inni med forskjellige fargetema etc.) Lenke til kommentar
KingCharming Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 ja. fant ut d dær. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå