Gå til innhold

Får jeg spilt nyere spill, som crysis, med dette, på full grafikk?

Kornfleks

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal etterhvert spille Crysis, og andre spill som har så utrolig bra grafikk, på aller høyeste grafikk. Men for å få til det, tenkte jeg å kjøpe meg en GeForce 8800 GT og Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5 RAM(hadde også 1GB fra før av). Vil dette fungere på PC-en min, tror dere? Jeg har en 350 Watt power supply og AMD Athlon 3800+ med doble kjerner.

Takker for alle svar

EDIT: skal kjøre på 1280x1024

Endret av Heizann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CPUen vil sette en del begrensninger. Har selv X2 4800+ fra AMD, den kjører vel 600 MHz kjappere pr kjerne enn din, og på demoen til Crysis så måtte jeg ned i 1152 oppløsningen for at det skulle kjøre nesten ok. Det var med resten av innstillingene slik de stod når jeg startet første gang. Har 7900 GTX skjermkort og 2 GB minne

Tipper du må opp på en AMD X2 6000+ eller kjappere, eller E6850 fra Intel, ett 8800 GTX kort, 4 GB minne (selv om du bare får utnyttet 3,5 GB), 500W eller mer fra en kvalitets produsent. Da burte du vel ende opp med 40-60 FPS i DX9 på Crysis tipper jeg.

Lenke til kommentar
Tipper du må opp på en AMD X2 6000+ eller kjappere, eller E6850 fra Intel, ett 8800 GTX kort, 4 GB minne (selv om du bare får utnyttet 3,5 GB), 500W eller mer fra en kvalitets produsent. Da burte du vel ende opp med 40-60 FPS i DX9 på Crysis tipper jeg.

Tja, jeg har vel knapt vært oppi 20 fps på demoen, 40 - 60 fps var svææært optimistisk med mindre du spiller på 800x600 oppløsning :p . På "full grafikk" ligger jeg konstant under 10 fps :)

Lenke til kommentar

Fetteren min , han har AMD Athlon 6000+ X2, 2GB RAM og nVidia GeForce 8800GTS 340MB, og han på ''high'' på alt, nest beste shader, DirectX 10 - gikk som en drøm. Da får vel jeg ganske bra jeg og, eller vil prosessoren min bottlenecke systemet? det var derfor jeg putta tråden her - lurte på om prosessoren var en flaskehals, men glemte å spørre.

Endret av Heizann
Lenke til kommentar
Fetteren min , han har AMD Athlon 6000+ X2, 2GB RAM og nVidia GeForce 8800GTS 340MB, og han på ''high'' på alt, nest beste shader, DirectX 10 - gikk som en drøm. Da får vel jeg ganske bra jeg og, eller vil prosessoren min bottlenecke systemet? det var derfor jeg putta tråden her - lurte på om prosessoren var en flaskehals, men glemte å spørre.

Med hvilken oppløsning da?

Lenke til kommentar
Ifølge det jeg har lest finnes det enda ikke hardware til hjemmebruk som klarer å kjøre alt på max med brukandes fps.

Sjekk ut denne testen. Ikke det at du ikke kan nydelig grafikk og god fps, men bare ikke max på alt!

ikke med 8800 Ultra SLI, QX6850, 4gig kvalitetsram, 15k rpm hdd, beste lydkortet.

alt klokket til helvette med cascadekjøling?. damn dette spillet er heavy shit

Lenke til kommentar

Tror de testet med 8800GTX og Q6600 hvis jeg ikke tar helt feil. Er nok ikke det aller aller beste man kan få til, men det virket som et temmelig decent oppset. Tror det var snakk om 10-15 fps på max max innstillinger. Som sagt, så klarte de likevel å få det til å se veldig fint ut og med god fps, ved å justere ned på noen av instillingene.

Tror poenget med Crysis er at det skal være såpass bra grafikkmessig, at det vil lønne seg med oppgradering til det aller nyeste hardware en stund framover. Visstnok skal Crysis også bli en av de nye benchmark spillene til TomsHardware en god stund framover.

Hvis du vil spille Crysis tror jeg likevel de fleste kan klare seg med mindre enn alt-på-max innstillinger. Ifølge testen så var det på medium-innstillinger likevel snakk om noe av det peneste de hadde sett!

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Testet Crysis demoen her om dagen på en PC min bror bygde for en kjenning.

Denne hadde Intel E6850 og XFX 8800GTS skjermkort og 2 GB ram. På 1650x1080 oppløsning så gikk spillet greit nok, hakket litt når det kom inn ekstra folk. Men å sette ned oppløsningen til 1280x1024 så burte det være godt nok til skikkelig spilling. Dette var på Vista Ultimate med DX10.

Lenke til kommentar

Jeg Kjorer crysis demoen pa very high med ca 20+ fps med et overclokket 8800 gts kort sa 8800 gt som faktisk er mye bedre vil vere greit nok, stromforskyning og cpu ma nok byttes ut og kanskje litt mer ram? hadde du 1 eller 2 gb?

Lykke til med det nye oppsettet ditt:P

Lenke til kommentar

32-bit har max 4GB med hack men 64-bit windows har over 8GB+ ram støtte

og ja vis du vil spille crysis på max. vil du trenge veffal 2stk nvidia 8800 ultra's og quad extreme fra intel til runt 24 tusen, i tillegg kommer 8GB ram (3000 kr), 2x 74GB raptors (raid0)

burde veffal dra crysis i max på 40fps :p

først anbefaler jeg deg å

bytte PSUen til veffal 500W

så burde du oppgradere prosessoren til veffal en 5000+

så en geforce 8800 gt eller radeon 2900 gt

ellers kan du vente litt til amd lanserer phenom+gpu+hovedkort platform, og heller bruke litt mere så får du ny bra pc

og ja veffal 2GB DDR2 PC6400

hva pc har du?

socket 939?

ddr1 ?

AGP?

huh?

woot?

give me

babe...

:)

Oppsett

AMD Athlon 64 X2 5000+ sokkel AM2 = 770 kr

https://prisguiden.no/product.php?productId=44801

OCZ DDR2 PC2-6400 Gold GX XTC Rev 2GB Dual Channel = 500 kr

https://prisguiden.no/product.php?productId=55067

NVIDIA Geforce 8800 GT = 1711 kr

https://prisguiden.no/vis_kategori....mp;submit=S%F8k

Thermaltake TR2 RX 550W = 600 kr

https://prisguiden.no/product.php?productId=83905

totalt: 3585 kr

:cool:

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...