Stian Blindheim Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Jeg sitter her og har et lite LAN, og en kompis av meg som er her skal ha på et plexi i døren på sitt chieftech DA kabinett; http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...RTNR=SBWKCHDACL Men vi sliter litt med festing av list o.l :o , er det noen som har erfaring med dette vinduet, evt. har festet det før eller kjenner noen som har festet det og dermed kan gi noen tips? :wink: Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 har dette vinduet selv. skjær så du har GOD plass, og press listen på. slik gjorde jeg det. Lenke til kommentar
Stian Blindheim Skrevet 1. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2003 Det er jo helt umulig . Listen bare vrenger of vrir og vreger seg . Jeg tror han skulle kjøpt en dør med feridg montert vindu og vifte Lenke til kommentar
Stian Blindheim Skrevet 1. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2003 Men hvordan presset du listen på? Festet du den på vinduet først og deretter på døren eller omvedt? Det er dette vi sliter med, hvordan få festet listen liksom :-? Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Det er jo helt umulig . Listen bare vrenger of vrir og vreger seg . Jeg tror han skulle kjøpt en dør med feridg montert vindu og vifte jeg vet det er umulig men pass på at du har god plass! skal være en del luft rundt glasset når det ligger i hullet. jeg vet den vrir seg og jeg vet det er vansklig! sleit som f*en selv men fikk klemt den på til slutt! ikke gi opp og pass på at en med tolmodighet driver med dette. selv har jeg ikke en dritt tolmodighet og holdte på og knuse døra i sinne. min stefar hjalp meg litt Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Men hvordan presset du listen på? Festet du den på vinduet først og deretter på døren eller omvedt? Det er dette vi sliter med, hvordan få festet listen liksom :-? hmmms tror vi festet den i vinduet først ja. du skal feste biten ved hondtaket til slutt! Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 les følgende tråd for litt trøst: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=8...1362&highlight= Er ikke artig det dær ok, jeg syns det er artig i ettertid Lenke til kommentar
Stian Blindheim Skrevet 1. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2003 Har mest lyst å bare knuse den nå, selv om det ikke er mitt vindu en gang, er ganske irritert på den dritt tingen nå Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 les følgende tråd for litt trøst: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=8...1362&highlight= Er ikke artig det dær ok, jeg syns det er artig i ettertid heheheh :wink: Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 artig ikke sant? Kan komme med noen tips: 1. Sag hullet STORT nok(ca 0,5cm++ klarning rundt hele skiten) 2. Fest listen til kabinettet(gjerne med en liten dråpe lim) 3. Smør inn hele dritten med SALO(vaskemiddel) 4. Bruk MAKT! Powah to tha moddhas!! Tenk hvor glade dere er når det er ferdig :wink: Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Har mest lyst å bare knuse den nå, selv om det ikke er mitt vindu en gang, er ganske irritert på den dritt tingen nå haha, jeg og duronpowah vet åssen det er! Lenke til kommentar
Stian Blindheim Skrevet 1. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2003 Vi blir sikkert aldri ferdig, men jeg gidder ikke bry meg mere med det, er ikke min dør/vindu Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 artig ikke sant? Kan komme med noen tips: 1. Sag hullet STORT nok(ca 0,5cm++ klarning rundt hele skiten) 2. Fest listen til kabinettet(gjerne med en liten dråpe lim) 3. Smør inn hele dritten med SALO(vaskemiddel) 4. Bruk MAKT! Powah to tha moddhas!! Tenk hvor glade dere er når det er ferdig :wink: lim? zalo? brukte du hjelpemidler?! n00b! klarte det uten noen hjelpemidler jeg (hmm okda min stefar klarte det uten) Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Har mest lyst å bare knuse den nå, selv om det ikke er mitt vindu en gang, er ganske irritert på den dritt tingen nå haha, jeg og duronpowah vet åssen det er! *flirer når jeg tenker på det* Lenke til kommentar
aron Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Har ikke gjort det selv, men sett gutta sette inn vindu i bilen... Sett pakningen på glasset.Legg en 1.5 kvadrat ledning rundt i sporet til pakningen. Smør Salo eller silikon glidemiddel på pakningen. Skyv glasset og pakningen inn i en et hjøne av hullet på kabinettet, og fjern ledningen i dette området. Ta enden av ledningen ut på motsatt side. Press gasset i mot kabinettdøra slik at det ikke forskyver seg. Trekk i ledningen slik at leppa på pakningen følger etter til den andre siden. fortsett rundt til hele leppa er trukket igjennom. Gjør rent for glidemiddel eller såpe. Ferdig, forhåpentlig vis Dere må eksprementere litt, kanskje lønner det seg å trekke ledningen vekselvis ifra hver ende. Da sitter kanskje galsset fast på hver side, uten å forskyve seg..... Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Har ikke gjort det selv, men sett gutta sette inn vindu i bilen... Sett pakningen på glasset.Legg en 1.5 kvadrat ledning rundt i sporet til pakningen. Smør Salo eller silikon glidemiddel på pakningen. Skyv glasset og pakningen inn i en et hjøne av hullet på kabinettet, og fjern ledningen i dette området. Ta enden av ledningen ut på motsatt side. Press gasset i mot kabinettdøra slik at det ikke forskyver seg. Trekk i ledningen slik at leppa på pakningen følger etter til den andre siden. fortsett rundt til hele leppa er trukket igjennom. Gjør rent for glidemiddel eller såpe. Ferdig, forhåpentlig vis Dere må eksprementere litt, kanskje lønner det seg å trekke ledningen vekselvis ifra hver ende. Da sitter kanskje galsset fast på hver side, uten å forskyve seg..... Husker at jeg prøvde det uten hell --> hyssingen/tråden ble kvestet av den høvelig skarpe kanten Lenke til kommentar
aron Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 hyssingen/tråden ble kvestet av den høvelig skarpe kanten Ehh, øhh, sikkert greit å runde av kanten. Den er nok ganke røff etter å ha blitt kuttet mer far´s vippesag, hehe. Husk også å kutte de ekstra millimeterene som nevnt tidligere... Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 jeg hadde pusset ned hele platen, slik at kanten ble skarp som en kniv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå