Gå til innhold

skal kjøpe høyttalere til PC-en min, trenger tips.

Anbefalte innlegg

Hei

skal kjøpe noen høyttalere til min bærbare PC, og jeg ser etter og få mest for pengene.

Er ikke sikker på hva jeg kommer til og bruke av penger, men kan godt jeg kan bruke over 1000-lappen. Men det spørs hva jeg får bra lyd for.

noen tips? :innocent:

Endret av manhacker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, anbefaler uansett det høyttalersettet. Søsteren min har det, og et såiller pent til PC-anlegg å være, ganske god trøkk i suben også. Vil ikke anbefale å bruke det i et rom større enn 10 kvadratmeter, da kan suben bli i minste laget.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar
Kommer litt an på hva du bruker PC-en til(?) Z4i er et fint annlegg om du spiller spill eller ser film. Du får svært mye lyd for pengene hvertfall :)

Eller du kan kjøpe 2* logitech x-530 sett og kjøre de i 7.1 ^^, koster 475 kr på nettshop ! billigs finns ikke!

Lenke til kommentar
Kommer litt an på hva du bruker PC-en til(?) Z4i er et fint annlegg om du spiller spill eller ser film. Du får svært mye lyd for pengene hvertfall :)

Eller du kan kjøpe 2* logitech x-530 sett og kjøre de i 7.1 ^^, koster 475 kr på nettshop ! billigs finns ikke!

Nå er det jo heller ikke noe spesielt bra lyd i X-530. Hvis du skal se på film er subben for liten, og musikk er som oftes bare i to kanaler.

Endret av SRD
Lenke til kommentar
Jeg har disse: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=303910

Er veldig fornøyd med dem både til musikk og film. :)

Fikk seg ett veldig løft musikkmessig etter at jeg kjøpte meg ett X-Fi kort .. anbefales :)

Det kommer veldig an på hvilken musikk du hører på. Det sett der gir veldig mye bass/during. Noe som kan være veldig bra for personer som spiller mye, ser film og hører på tecno musikk. Men det er ikke bra hvis det er Rock og lingende du skal høre på. Da blir det for mye during.

Lenke til kommentar
Jeg har disse: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=303910

Er veldig fornøyd med dem både til musikk og film. :)

Fikk seg ett veldig løft musikkmessig etter at jeg kjøpte meg ett X-Fi kort .. anbefales :)

Det kommer veldig an på hvilken musikk du hører på. Det sett der gir veldig mye bass/during. Noe som kan være veldig bra for personer som spiller mye, ser film og hører på tecno musikk. Men det er ikke bra hvis det er Rock og lingende du skal høre på. Da blir det for mye during.

Kan ikke si at det durer så mye her. Bassen er faktisk stram og responsiv. Hører en god del på både metal og rock og mere melodiøst rock som DreamTheater. Har ikke problem med during i det hele tatt ....

Lenke til kommentar

Men jeg har alså trukket sub'en ca en meter fra veggen og har en god del møbler i rommet som den spiller i tillegg. Dessuten er det meste av vegger og tak her sånn av tre som absorberer bra, så det er vel derfor duringen er borte. :) Men er altså positivt overrasket over både sub og satelittter. Begge delene er bra oppløst men jeg tror dem er ganske så nådeløse mot ett dårlig lydkort ...

Hehe, ja DreamTheater er konge :)

Spesielt Score-DVD-en ... dæven dem er bare helt utrolige live! :)

Lenke til kommentar
Men jeg har alså trukket sub'en ca en meter fra veggen og har en god del møbler i rommet som den spiller i tillegg. Dessuten er det meste av vegger og tak her sånn av tre som absorberer bra, så det er vel derfor duringen er borte. :) Men er altså positivt overrasket over både sub og satelittter. Begge delene er bra oppløst men jeg tror dem er ganske så nådeløse mot ett dårlig lydkort ...

Hehe, ja DreamTheater er konge :)

Spesielt Score-DVD-en ... dæven dem er bare helt utrolige live! :)

Grunnen til at jeg bestillte Z-4 i steden for Z-2300 er at rommet det skal stå på er fult av ting som begynner å riste, pluss at det er veldig tynt gulv. :( Men tror jeg blir fornøyd med et Z-4! DT er jo faktisk ett av de få bandene som er like god/bedre live enn på CD. Men nå tror jeg vi har laget en del of topic :p

Lenke til kommentar

Nå er det jo heller ikke noe spesielt bra lyd i X-530. Hvis du skal se på film er subben for liten, og musikk spilles bare i to kanaler.

MUSIKKEN SPILLES I ALLE KANELENE. For å si det sånn burde du lest litt rundt før du sa det der, nemmelig ble du eid her.

Lenke til kommentar

Nå er det jo heller ikke noe spesielt bra lyd i X-530. Hvis du skal se på film er subben for liten, og musikk spilles bare i to kanaler.

MUSIKKEN SPILLES I ALLE KANELENE. For å si det sånn burde du lest litt rundt før du sa det der, nemmelig ble du eid her.

Musikk kan spilles i alle kanalene. Det vet jeg. Men de aller fleste sanger har kunn 2 kanaler. Så da vil det være bedre å kjøpe ett godt 2.0 eller 2.1 anlegg isteden for surround i samme prisklasse.

Hva er poenget med å spille musikk i sorround?

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at 2.1/5.1 -oppsett ikke er optimalt for en person som er mest opptatt av å høre på f.eks musikk. Er man audiofil av seg liker man som regel ikke "subber".

Jeg syns allikevel 2.1/5.1 er enkelt og greit til allround bruk. Har selv Logitech Z-5500 til box'en og filmtitting. Skal jeg høre på musikk setter jeg meg ned med hodetelefonene. Z-5500 duger bare ikke :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...