mungo Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 *Mine innlegg* Tusen takk for flott guide Hva hvis jeg allerede har XP, har gjort klar partisjon for Vista og vil installere Vista og Mandriva i etterkant hva gjør jeg da? Min antakelse er: 1. Last ned diskpart og del den ledige partisjonen i to 2. Installer Vista som i følge guiden 3. Installer Mandriva som i følge guiden og fikse ihht. Vista+Ubuntu. Stemmer dette? Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 (endret) 0. Ta image-backup av XP-partisjonen din til en annen disk. DriveImageXML er et gratisprogram for Windows, som f.eks. kan ta image-backup til en ekstern USB-disk. diskpart kjenner jeg ikke til personlig, og kan derfor ikke uttale meg om, men ellers ser planen grei ut for meg. Det viktige er at Linux installeres til slutt i rekken. Selve Linux trenger ikke så mye plass (4+ GB), men hvis du vil ha brukerfilene dine (/home) på samme partisjon, må du huske å sette av plass til dem også. Men /home kan legges på en egen partisjon, hvis du ønsker. Lykke til! Endret 27. juni 2008 av Prognatus Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 (endret) Jeg kjører Vista 64-bit og tenkte å dual boote med vista 64-bit og XP 64-bit men etter første restarte når XP 64-bit har installert\kopiert filer så får jeg disk feil og får følgende beskjed A disk read error occurred Press CTRL+ALT+DEL to restart Skjønner ikke så mye akkurat nå :-( Opplevde at XP 64-bit var ustabilt så jeg fjernet det. Men dette er en flott tråd/artikkel og takker så mye for EasyBCD. Dette programmet var veldig nyttig :-) Endret 18. juli 2008 av Scortech Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Mulig dette alt er blitt svart på her, men har ikke fått lest igjennom alle svarene, kun sett på xp+vista som i utgangspunktet er det som er aktuelt for min del. Jeg kommer nok til å gjøre som det står i guide så jeg kan leke meg med både mediaportal under xp og mediacenter under vista. Så til det jeg lurer på. Er det mulig å legge til ett tredje operativsystem som feks linux i tillegg til xp og vista? På den måten får jeg jo muligheten til å eksperimentere med mythtv og andre linux applikasjoner. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Jeg har nå lagt inn xp og vista, men hvordan vil det da bli om jeg fjerner partisjonen vista ligger på? Vil xp starte som normalt da, eller blir det da kluss under oppstarten? Står jo i guiden av vista starter og og styrer hva som skal startes. Lenke til kommentar
m05andersk Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Er det mulig å kjøre dualboot med XP og Mac OS? Kjører XP proffesional nå og har sykt lyst på Mac OS... Lenke til kommentar
hmol Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 (endret) Hvordan funker dette med Unbutu og Windows 7 ? Siden win7 ligner mye på vista, burde det jo gå bra, men tør ikke prøve. Noen som har erfaring? edit: dette funket veldig bra med win7. kult! Endret 16. desember 2009 av hmol Lenke til kommentar
Cruentus Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 (endret) Hva med oppdatere denne "guiden" Som Windows 7 og Ubuntu :-) Nevermind. Vista + Ubuntu oppsettet fungerer som Windows 7 + Ubuntu Endret 12. april 2010 av Cruentus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå