Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vista blåskjerm i spill

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt ny spill-pc med følgende specs:

Asus P5N32-E SLI nForce 680i SLI S775

Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz Socket775

EVGA GeForce 8800GTS 640MB DDR3

Microsoft Windows Vista Home Premium OEM 32-bit

Geil 2GB DDR2 PC6400 800MHz Ultra

Maskinen har fungert bra med dette grunnoppsettet og med Nvidia Forceware versjon 163.69

Kjøpte tilleggsminne av samme type som over, så nå sitter maskina med 4 GB totalt og nå kræsjer MS Flightsimulator X, demoen av Crysis og Call of Duty 4 etter ca 30 sekunders kjøretid. Maskina går i full lås og blåskjerm.

Takler ikke Vista 4 GB? må jeg endre noe i BIOS? any tip is a good tip right now

edit: plukka ut en minnebrikke, og nå kjører systemet stabilt med 3 GB installert...

Håper fortsatt på forklaring/tips på 4 gigg

Endret av inawindyplace
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nettopp kjøpt ny spill-pc med følgende specs:

Asus P5N32-E SLI nForce 680i SLI S775

Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz Socket775

EVGA GeForce 8800GTS 640MB DDR3

Microsoft Windows Vista Home Premium OEM 32-bit

Geil 2GB DDR2 PC6400 800MHz Ultra

Maskinen har fungert bra med dette grunnoppsettet og med Nvidia Forceware versjon 163.69

Kjøpte tilleggsminne av samme type som over, så nå sitter maskina med 4 GB totalt og nå kræsjer MS Flightsimulator X, demoen av Crysis og Call of Duty 4 etter ca 30 sekunders kjøretid. Maskina går i full lås og blåskjerm.

Takler ikke Vista 4 GB? må jeg endre noe i BIOS? any tip is a good tip right now

edit: plukka ut en minnebrikke, og nå kjører systemet stabilt med 3 GB installert...

Håper fortsatt på forklaring/tips på 4 gigg

sitter du på 32 bit eller 64? 32 bit støtter bare 3.25gb ram :p

Lenke til kommentar

Det hender jeg også får bluescreen i Vista, men det er da er det nv4_disp.dll som alltid feiler. Ingen driverupdates har fungert for meg eller Windows updates.

Jeg har mistenkt skjermkortet for å være synderen, men synes det er litt rart siden det aldri feiler under stresstester eller lignende.

BIOS update er lurt hvis du ikke har gjort dette før, mange bugs i 680i chippen. Ellers kan jo fiksen til MS være god. Vet at min maskin ikke likte 4GB RAM, men nå hadde jeg to forskjellige kit dengang.

Lenke til kommentar

Har du skjekket om RAM-en er ødelagt? Er mest sannsynlig et hardware problem du har, ettersom problemene begynte etter RAM-oppgraderingen. Kjør memtest. Google på memtest boot cd elns.

Blir problemene borte når du fjerner den nye RAM-en? Og hva skjer om du bytter ut den "gamle" RAM-en med den nye? Hvis brikken(e) virkelig er ødelagte vil du trolig få blåskjerm...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Oppdatering:

Funket ikke med hverken Microsoft sine oppdateringer eller BIOS-oppdatering.

Med 3 minnebrikker i maskina sank ytelsen, derfor sitter jeg nå med 2 GB som jeg ikke lenger har bruk for. Særlig morsomt er det jo at jeg reiste utenlands innenfor angrefristen på varen, så nå er det vel bare å spørre nettbutikken pent om å få returnert varene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...