Lorentzt Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Har tenkt å begynne å trene litt (35år og alderen begynner å tynge ). Så jeg trenger noen råd om hva slags trening jeg kan gjøre hjemme. Det er ikke snakk om å bygge en bodybuilder kropp, men mer det å bli litt sterkere til daglige gjøremål. Tenkte å kombinere dette med kondisjonstrening på trimsykkel. Fakta om meg: 35 år 80kg 183cm Utrent både på kondisjon og styrke. (Veldig stillesittende datajobb og hobbyer) På forhånd takk for hjelpa. PS: Har vel noen lette håndvekter som fulgte med trimsykkelen. Men ellers er det helt tomt med utstyr. Lenke til kommentar
Sir Game Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Kondisjon: Gå tur i skog og mark, sykle og/eller jogge. Den slags... En snau halvtime av dagen, et par ganger i uka gjør underverker, dersom man passer kostholdet. Trenger ikke bli fanatiker på kostholdsfronten, da dette er demotiverende for mange, men dropp junkfooden og godis i ukedagene. Styrke: Situps, crunch, armhevninger, chins, knebøy med eller uten vekter ect. Jeg vil på det sterkeste anbefale treningsstudio, du er pålangt nær for gammel om du lever i den tro? Så senest i går minst tre personer på over 60 og flere i 40-50 års alderen. Faktisk veldig mange i 30-40 årsalderen, der jeg trener. Det er også langt mer sosialt og ikke så skummelt om mange lever i tro at det er. Det tar heller ikke lange tiden før blir vesentlig sterkere og får en bedre kropp. Bare på noen mnd med trening kan jeg love deg resultater du kan glemme ved å trene hjemme i stua. Uansett, lykke til! Endret 1. november 2007 av The Game Lenke til kommentar
Halvgud Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Du hadde ikke alt for meget med motivasjon i innlegget, men du var tydeligvis klar over at en eller annen form for forandring måtte til, såpass til innblikk har du. Er du alene om dette? Sier kjærringa noe, eller dine kollegaer? Du vet nok sikkert at alt er lettere desto flere. Få med deg noen, kan dere ta noen skogsturer som førstemann her nevnte. Etterhvert så blir det kanskje en joggetur på 4-5km også? Multivitamin og Omega3 er greit å kjøre inn i kroppen også. Samme som det å spise fem måltider pr. dag, for å holde insunlinnivået i sjakk. Ganske grei regel om du ikke skal falle for suget på en deilig marsipanpølse disse juledager. Gjerne besøk en lokal sportsbutikk, kjøp deg noen lette manualer og ta noen løft. Du kan få beskrivelser på mange øvelser med bruk av hantler på iform.no - så vel som bodybuilding.com. Lykke til! Lenke til kommentar
Lorentzt Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Du hadde ikke alt for meget med motivasjon i innlegget, men du var tydeligvis klar over at en eller annen form for forandring måtte til, såpass til innblikk har du. Er du alene om dette? Sier kjærringa noe, eller dine kollegaer? Du vet nok sikkert at alt er lettere desto flere. Få med deg noen, kan dere ta noen skogsturer som førstemann her nevnte. Etterhvert så blir det kanskje en joggetur på 4-5km også? Lykke til! Takk for tilbakemeldingene. Kjerringa er vel på gli mot å trene litt hun også. På jobb er det mange som trener men de fleste driver med sykling (Birken m.m). Glemte å skrive at jeg er gift og har to unger på 3 og 5 år. Noe av grunnen til at jeg tenkte på trimsykkel og hjemmetrening var at det er enklere i forhold til ungepass. Har sjekket litt nærmere og vi har et lite treningsstudio i kjelleren på jobb som jeg har tilgang til. I tillegg begynte kona i ny jobb i går og de har det samme hos henne. Burde være mulig å legge inn bruk av det en dag i uka når jeg ikke henter i barnehagen. Blir skogstur de fleste søndagene, men farten er jo ikke akkurat stor når du har med en 3 og 5 åring. Skal stikke innom en sportsbutikk i morra Lenke til kommentar
Halvgud Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Dette høres flott ut! Du vet, barna er veldig glad i å være ute, uansett om det er snø eller ikke. All aktivitet hjelper, samt du får gleden av å være der. Bli med dem ut i vinter, lag snømann, snøborg, det som er! All aktivitet er ett pluss! :-) Lenke til kommentar
-jorgen- Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Jeg har et råd når det gjelder trening. Jeg begynte plutselig å sykkle 3 mil hver dag i fire uker, det var ikke lurt for jeg var ikke noe velltrent fra før. Jeg fikk smerter i knærne, og måtte til lege. der fikk jeg vite att jeg ikke skulle trene noe mer før betenelsen var borte. Det har gått et halvt år nå og enda ikke bra i kneet. Jeg vil bare råde dere om og ikke gjøre samme feil som meg på sykkeltur i skogen eller i trimsykkelen i stua. Ta en liten tur hver dag, og løp litt lengere og lengere etter hvert. Du tror du orker mer, men da streiker kroppen mens du er villig til og løpe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå