runett Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Hvordan kan jeg lage et vindu (JWindow, JFrame eller lignende) som vises som et ikon i taskbar (nede til høyre), og som fortsetter å eksistere i taskbar når jeg avslutter vindu. (vindu skal kunne hentes opp igjen ved å trykke på ikon i taskbar). :-) (Dette er i Win2000/XP) RT Endret 1. november 2007 av runett Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Sjekk ut SystemTray og TrayIcon. To nye klasser i awt-pakken som kom i 1.6. Lenke til kommentar
runett Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Sjekk ut SystemTray og TrayIcon. To nye klasser i awt-pakken som kom i 1.6. Takk for tipset :-) Lenke til kommentar
emva Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) lekte meg med det for litt siden, her er litt basis kode: package trayIcon; import java.awt.AWTException; import java.awt.Image; import java.awt.MenuItem; import java.awt.PopupMenu; import java.awt.SystemTray; import java.awt.Toolkit; import java.awt.TrayIcon; import java.awt.event.ActionEvent; import java.awt.event.ActionListener; import javax.swing.JOptionPane; class TestTray { private static MenuItem hei = null; public static void main(String[] args) { // TODO Auto-generated method stub TrayIcon trayIcon = null; if (SystemTray.isSupported()) { // henter SystemTray SystemTray tray = SystemTray.getSystemTray(); // load an image Image image = Toolkit.getDefaultToolkit().getImage("D:\\trayTest.jpg"); // legger til en actionlistener ActionListener listener = new ActionListener() { public void actionPerformed(ActionEvent e) { JOptionPane.showMessageDialog(null, "Wiiiiiiiiiii"); }}; // lager en popup meny PopupMenu popup = new PopupMenu(); // lager en MenuItem hei = new MenuItem("hei på dei :) fin unyttig ting ikke sant:) :) :) :)"); MenuItem boo = new MenuItem("exit"); boo.addActionListener(new ActionListener(){ public void actionPerformed(ActionEvent e) { JOptionPane.showMessageDialog(null, "Avslutter..."); System.exit(0); } }); hei.addActionListener(listener); popup.add(hei); popup.addSeparator(); popup.add(boo); //popup.add(m_StartServer); /// ... eventuelt andre ting/popupper // lager et TrayIcon trayIcon = new TrayIcon(image, "Tray Demo", popup); // set the TrayIcon properties trayIcon.addActionListener(listener); // ... // legger til det ferdige ikonet try { tray.add(trayIcon); } catch (AWTException e) { System.err.println(e); } // ... } else { // disable tray option } // ... } } her er kode for gjemming av GUI, der m_visGUI og m_skjulGUI er av typen MenuItem m_visGUI.addActionListener(new ActionListener() { public void actionPerformed(ActionEvent e) { setVisible(true); requestFocus(); } }); m_skjulGUI.addActionListener(new ActionListener() { public void actionPerformed(ActionEvent e) { setVisible(false); } }); Endret 1. november 2007 av emva Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Sjekk ut SystemTray og TrayIcon. To nye klasser i awt-pakken som kom i 1.6. NNNGHhh...Jeg prøver å la være å spamme for første gang, men jeg MÅ fortelle lostoblivion hvor mye jeg elsker avataren hans! LostOblivion, jeg elsker avataren din. Takk for meg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå