gxi Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Jeg har tre bilder av der det står div. tall og bokstaver (alle av samme, bare i forskjellige vinkler for å øke muligheten for å tyde dem), og jeg er ute etter det såkalte "referansetallet" for lux-verdi. Er det noen som rimelig sikkert klarer å finne ut hvilke(t) av disse tallene som forteller dette referansetallet. Har i det hele tatt ganske mye å velge mellom her. Det jeg ser som mest sansynlig er at "20" som står ved siden av E4 er det korrekte hvis det i det hele tatt står rett ut her, men jeg synes 20 virker litt lite egentlig. Jeg forventet heller noe nærmere 40. Noen som vet noe her, som kan si noe særlig mer sikkert enn dette? Btw. jeg har også et langt nummer nederst på lykta, sansynligvis et serienummer, dersom noen kunne finne noe ut basert på det kan jeg notere det ned. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Ja det er 20% som er referansetallet på lyktene dine alså 40% til sammen. Det står alltid ved siden av E`en med rundingen rundt. Det er faktisk helt normalt å ha fra 12,5% til rundt 20%. På den forrige bilen jeg hadde var verdien 17,5% pr lykt. Men hvorfor mener du det skulle være 40? de sterkeste ekstralysene har jo "bare" 37,5% pr lykt... Lenke til kommentar
gxi Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Ok, takk. Jeg har sett mye høyere på andre lykter, så derfor regnet jeg med at den burde vært høyere enn 20. En annen ting er at disse lyktene sprer ikke så mye, og luxverdien blir etter hva jeg mener lavere jo mer spredning av lyset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå