FranzJosef Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Veldig mange som selger rimelige slike. Jeg kjøpte en slik og ble ikke fornøyd. Greit nok å pumpe selv om jekken var litt liten og puslete. Men når jeg skulle låse den så seg den sakte nedover!! Da var jeg ganske stressa når bilen ikke hadde hjul på ene siden!! Pumpe som fanden og fikk se å få på hjulet i en fart. Siden den gang har jeg brukt den gamle saksejekken. Men den er jo svært mye mer arbeid da. Må da finnes sånne hydrauliske som er brukandes og til å stole på? Noen gode erfaringer med sånne? Og hva med en elektrisk mutteravtager, dvs en mer avansert drill? Får man nok kraft fra slike til å løsne mutterne? Hvis man både må løsne de for hånd og etterstramme for hånd gjør jo ikke disse så veldig mye jobb da.. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Hva med en bukk? Jeg ville aldri sittet og skiftet hjul med bilen stående på en jekk. En fastlåst bukk uten hydraulikk som man bare setter under og slipper den ned på med jekken er veldig greit. Btw. Jeg har aldri vært borti en hydraulisk jekk som har vært slik at den ikke har klart å holde seg oppe. Må jo nesten være at du ikke har skrudd "ventilen" som skal slippe olja ut for å slippe ned jekken skikkelig fast, eller at det rett og slettet er en lekkasje et eller annet sted som slipper olja ut. Er det evt. mulig at du belaster den mer enn spesifikasjonene sier at den skal klare? Endret 1. november 2007 av jonepet Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Har kjøpt bukker ja. Men selv den minste de hadde var altfor høy. Angående jekken så sikret jeg meg at jeg hadde skrudd den til så mye som den gikk an ja. Og den skulle tåle 2 tonn, nesten det dobbelte av bilens vekt. Men har dere noen hydraulisk jekk å anbefale hvis jeg skal forsøke en gang til? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Om den synker, returnerer du den, om du ikke har kjøpt noe helt jallaopplegg, for da fungerer ikke produktet slik det skal Man får jo disse til 150 kroner TUV-godkjent, altså skal de holde bilen oppe. Jeg kjøpte min på Mekonomen for noen år siden, og syns det er en bedre og mer stabil løsning enn det som følger med på mange biler. Og når du løfter bilen, står bilen på 2 eller 3 hjul (litt avhengig), altså har du ikke 2 tonn trykk på jekken heller. Ang trekker, så er vel trykkluft det beste om du skal stramme/løsne helt, litt usikker på hvor kraftige man får de elektriske. Uansett sparer man en del arbeid på å snurre ut boltene, noe jeg personlig hater. Endret 3. november 2007 av Marvil Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Jeg har en 1.5 tonns jeg ga under 200 for mange år siden, og den funker fint for meg. Den holder bilen oppe mens jeg skifter hjul, og jeg tar en side om gangen. Dersom din ikke gjør det, bør du bytte den, ev. kassere den og kjøpe en ny. Dersom jeg skal gjøre mer under bilen enn å skifte hjulene bruker jeg selvsagt bukker/leca-blokker med planker på eller noe annet jeg har tilgjengelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå