lykkelit Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Kan jeg legge inn dato i en spørring? Jeg mener at spørringen gir meg dagens dato fra maskinen f.eks? Denne datoen skal brukes i rapporten og må oppdatere seg selv. Jeg har en stor database bak meg, men vet ikke hvilket felt jeg skal bruke her, og lurer derfor på om der er en funksjon som gir meg dagens dato uten å ta den fra database... Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Hvor er makshastighet til en bil med 150HK? Tar du hintet Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Kan jeg legge inn dato i en spørring? Jeg mener at spørringen gir meg dagens dato fra maskinen f.eks? Denne datoen skal brukes i rapporten og må oppdatere seg selv. Jeg har en stor database bak meg, men vet ikke hvilket felt jeg skal bruke her, og lurer derfor på om der er en funksjon som gir meg dagens dato uten å ta den fra database... Det spørs litt hva slags database du har. MSSQL: SELECT getDate() AS dagens_dato mysql: SELECT NOW() AS dagens_dato ...som et eksempel av mange. Da du kan bruke CURRENT_TIMESTAMP osv også, for den saks skyld, i alle fall i mssql. Endret 1. november 2007 av Manfred Lenke til kommentar
lykkelit Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Takk så mye! Dette skal jeg prøve på i morgen. Akkurat nå er arbeidsdagen over for i dag! (Jeg mente jeg hadde lest noe om noe lignende som getDate, men jeg har ikke klart å finne tilbake til det... Kan jeg legge inn dato i en spørring? Jeg mener at spørringen gir meg dagens dato fra maskinen f.eks? Denne datoen skal brukes i rapporten og må oppdatere seg selv. Jeg har en stor database bak meg, men vet ikke hvilket felt jeg skal bruke her, og lurer derfor på om der er en funksjon som gir meg dagens dato uten å ta den fra database... Det spørs litt hva slags database du har. MSSQL: SELECT getDate() AS dagens_dato mysql: SELECT NOW() AS dagens_dato ...som et eksempel av mange. Da du kan bruke CURRENT_TIMESTAMP osv også, for den saks skyld, i alle fall i mssql. Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Hvor er makshastighet til en bil med 150HK? 178 km/t! Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Hvor er makshastighet til en bil med 150HK? 178 km/t! Kaffenils skjønte ikke spørsmålet og løste det med å skrive tull i stedet? Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Kaffenils skjønte ikke spørsmålet og løste det med å skrive tull i stedet? Blir du aldri lei av å gi ørten alternative svar fordi trådstarter ikke er i nærheten av å gi nok informasjon om hvilken db han bruker? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Er ørten omtrent lik 2? Skulle du tatt med postgresql og oracle, så hadde det blitt 4! oioioi, nå kommer vi opp i STORE tall her! Lenke til kommentar
roac Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Vel, jeg er også blant de som er drittlei at folk ikke gidder å gi essensiell informasjon, så hvis det ikke fremkommer noe annet løser jeg alltid problemet i MSSQL. ALDRI MySQL. Folk må forstå at det finnes mer enn en databaseserver, og de fleste er bedre enn MySQL. Egentlig burde jeg lært meg Progress eller noe sånt, og løst problemstillingene der isteden Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Er ørten omtrent lik 2? Skulle du tatt med postgresql og oracle, så hadde det blitt 4! oioioi, nå kommer vi opp i STORE tall her! Hvis du ikke har annet å gjøre enn å skrive lange innlegg om alle mulig løsningsforslag så vel bekomme. Svaret til trådstarter kunne vært på 30 tegn i stedet for dine 200. Men for all del, du skal få gjøre som du vil. Er du forresten klar over at avataren din likner litt på en av "gutta" i karius og baktus? :!: Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Avataren min er vel strengt tatt et bilde av meg, så... Jeg vet ikke om det egentlig var et kompliment Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå