Gå til innhold

ASUS BLITZ FORMULA - Winbond bugs


Bunghole

Anbefalte innlegg

Jeg har et ASUS BLITZ FORMULA SE kort som er stabil i alle spill og programmer unntatt (1)ASUS AI Suite og (2)ASUS PC PROBE II.

Når et av disse programmene har kjørt i ca 10 min får jeg BSOD 0x0000007F. Speedfan brukes som erstatning. Programmet virker, men får feilmeldinger om kollisjoner relatert til SMBUS.

 

 

Feilsøkning gjort:

 

-Minne byttet etter reklamasjon

-C:\ formatert + reinst av Windows på RAID 0 volum -> Fremdeles BSOD i 1 og 2

-RAID-volum disabled, Windows installert på leechedisk (d:\) -> Fremdeles BSOD i 1 og 2

-BIOS flashet til nyeste versjon -> Problem ikke løst

 

 

Diskkontrollere er hvertfall utelukket. Det må være bugs med vifte og tempovervåkningen. Et par av viftene vises med over 20000rpm, og dette er tross alt Noctua og Adda vifter.

 

 

Jeg har lest artikler om andre med ASUS P35-kort som har opplevd samme problem som meg. Er det andre på forumet som har opplevd samme skiten med ASUS-kort, svar på denne tråden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har et ASUS BLITZ FORMULA SE kort som er stabil i alle spill og programmer unntatt (1)ASUS AI Suite og (2)ASUS PC PROBE II.

Når et av disse programmene har kjørt i ca 10 min får jeg BSOD 0x0000007F. Speedfan brukes som erstatning. Programmet virker, men får feilmeldinger om kollisjoner relatert til SMBUS.

 

 

Feilsøkning gjort:

 

-Minne byttet etter reklamasjon

-C:\ formatert + reinst av Windows på RAID 0 volum -> Fremdeles BSOD i 1 og 2

-RAID-volum disabled, Windows installert på leechedisk (d:\) -> Fremdeles BSOD i 1 og 2

-BIOS flashet til nyeste versjon -> Problem ikke løst

 

 

Diskkontrollere er hvertfall utelukket. Det må være bugs med vifte og tempovervåkningen. Et par av viftene vises med over 20000rpm, og dette er tross alt Noctua og Adda vifter.

 

 

Jeg har lest artikler om andre med ASUS P35-kort som har opplevd samme problem som meg. Er det andre på forumet som har opplevd samme skiten med ASUS-kort, svar på denne tråden.

 

vurder å bare slette de to asus programmene? siden det finnes flust av programmer som gjør samme jobb....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...