Gå til innhold

gjelder "vakt" som vanlig arbeidstid?

zulo

Anbefalte innlegg

På jobben har vi en vaktordning for brukerstøtte, dette er noen ganger fredag-søndag og noen ganger på en hverdag. (cirka hver 3.uke )

F.eks hvis det var min tur til å ha vakt neste helg hadde vakttelefonen stått til min mobiltelefon og jeg måtte ha passet på denne telefonen i tilfelle den ringte, i tillegg måtte jeg være i nærheten av heimen. Dette ville ha vært fra kl 16 fredag til 23:00 fredag kveld. Deretter fra 0800 lørdag morgen til 23:00 lørdag kveld og det samme på søndag.

Skal dette telles med i min normale arbeidstid? Jeg holder oversikt over mine egne timer i excel for hver måned og lurer på om dette skal telle med der i det totale osv for beregning av overtid osv? Er litt interessert i å vite hva man egentlig skulle forventet i lønn av slikt, jeg får fast 3500kr mnd for denne vakten i tillegg til min faste lønn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Vi har en lignende ordning som det du beskriver. Vi får en fast vaktgodtgjørelse som tilsvarer den "ulempen" det er å måtte være tilgjengelig i vaktperioden. Dersom det skjer noe og vi må faktisk gjøre noe blir det ført vanlig overtid.

Fungerer ypperlig mener eg.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Vi har en lignende ordning som det du beskriver. Vi får en fast vaktgodtgjørelse som tilsvarer den "ulempen" det er å måtte være tilgjengelig i vaktperioden. Dersom det skjer noe og vi må faktisk gjøre noe blir det ført vanlig overtid.

Fungerer ypperlig mener eg.

Det er slik det er her som du beskriver, bortsett fra at jeg har ikke hørt noe om at vi skal telle timer på "utrykning" mens vi har denne vakten. Vi har kun en fast sum.. Det jeg lurer litt på for det er jo en belastning og du er på en måte på jobb mange timer når du har denne vakten f.eks i en helg, og hvis det teller så burde det vel egentlig generere fri/avspasering i tillegg til den faste summen?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...