Gå til innhold

HDCP støtte på tv og skjemkort?

ahoo

Anbefalte innlegg

Har forstått det slik at en må ha hdcp støtte i alle komponentene for å kunne kjøre HD-DVD?

Vil det da være slik at LCD-tven min må også ha hdcp støtte for at eg skal kunne spille av HD-DVD filmer på den? (Har ein Viewpia 37")

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

greia er at skjermkortene med hdcp støtter hdmi ut, hvdmi er et grensesnitt for overføring av bilde og lyd til en tv/forsterker. Men siden skjermkortene ikke støtter hdmi fullt ut som de gir inntrykk av får du bare spdif passtrough og dermed ikke de nye hdformatene.

Mao det er et par genereasjonertil skjermkortene har skikkelig hdmi. Men ja det skal gå ann å dekode hd-dvdplater, husk og at skjermen må være koblet på riktig kontakt (er bare en med hdcp), og at du så klart må ha en hd dvdspiller

Lenke til kommentar

Eg har to utganger på skjermkortet, ein VGA og ein DVI. Og ingen av dei klarer å kjøre HD-DVD-en? Har såklar HD-dvdrom i PC-en. Så din konklusjun er at eg skal kunne spele av HD-DVD filmer på PC-en uten å ha hdcp støtte på skjermkortet?

Lenke til kommentar

STORT gjennombrudd idag! Installerte Vista (kjørte før XP), og no fungerer HD-DVD`er. Men, kun på VGA utgangen. På DVI utgangen får eg bare hdcp error. Logisk? Er det pga den er digital?

Ps.Har no bestillt HD 2600 pro.. Så da skal det bli andre boller! ;)

Lenke til kommentar

HDCP er en beskyttelse mot digital overføring/kopiering av høyoppløslig videomateriale. Derfor vil HD over VGA funke, da dette er en analog overføring. DH2600 Pro er nok et skikkelig bra valg for visning av all mulig video, ja. Det er nok et kjøp du kommer til å bli veldig fornøyd, slik jeg har forstått egenskapene til kortene.

Lenke til kommentar

Ja, håper det. For når eg prøvdte å spele av ein film. Så sliter PC-en kraftig! Og eg kjører ein Pentium M på 2,6Ghz! (klarer 26s på 1M i Superpi) Trudde det skulle holde..men nai. Så det er ganske krevende saker det der! ;) Håper dette kortet kan avlaste Cpu`en ein del. :)

Lenke til kommentar

Ok, da har det skjedd MASSE siden sist! :) Oppdaget det at visst eg kun har ein skjerm tilkoblet/aktivert på skjermkortet mitt (samme hvilken), så bruker power dvd hardware aks. og prosessoren trekker bare 20% CPU kraft! Dvs alt flyter fint! :D MEN, og det er eit STORT men..Når eg har den andre skjermen tilkoblet, så kobler tydligvis hardware aks`en ut. Og prosessoren går igjen opp i 100% og filmen hakker noe fælt... Så da er det store spørsmålet..Hvordan fikse dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...