ahoo Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Har forstått det slik at en må ha hdcp støtte i alle komponentene for å kunne kjøre HD-DVD? Vil det da være slik at LCD-tven min må også ha hdcp støtte for at eg skal kunne spille av HD-DVD filmer på den? (Har ein Viewpia 37") Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Skjermkort (HD-DVD-spiller) og skjerm må støtte hdcp på ut- og innganger. Har du HD-ready TV, bør den ha HDCP. Lenke til kommentar
ahoo Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....18&cid=5716 Fant konkret plass der det sto at den har HDCP støtte! Men, er det noen vei rundt den hdcp sperren siden skjermkortet mitt (7600GT) ikkje har hdcp støtte? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Det er ingen vei rundt dette. Om det finnes ulovlige metoder, finnes de ikke på dette forumet, i hvert fall Lenke til kommentar
ahoo Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Eg har jo prøvt med anydvd HD, men får ikkje til å spele av HD-DVDene. Så visst noken har gode råd ang kva program som er bra å bruke til avspilling..Så rop ut! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 cyberlink har mulighet for dette. Ang hdcp og skjermkort så lyver de litt, siden de bare har spdif passtrough som ikke klarer de nye hdlydformatene (truehd og dts hdmaster) men det krever i tillegg en forsterker som kan dekode dem. Lenke til kommentar
ahoo Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Tenkre du da på cyberlink powerdvd 7.3? For eg har prøvdt med denne, men den henger seg bare.. :/ Var ikkje heilt med på sammenhengen mellom hdcp og spdif? Hdcp går vell bare på bildeoverføring.. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 greia er at skjermkortene med hdcp støtter hdmi ut, hvdmi er et grensesnitt for overføring av bilde og lyd til en tv/forsterker. Men siden skjermkortene ikke støtter hdmi fullt ut som de gir inntrykk av får du bare spdif passtrough og dermed ikke de nye hdformatene. Mao det er et par genereasjonertil skjermkortene har skikkelig hdmi. Men ja det skal gå ann å dekode hd-dvdplater, husk og at skjermen må være koblet på riktig kontakt (er bare en med hdcp), og at du så klart må ha en hd dvdspiller Lenke til kommentar
ahoo Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Eg har to utganger på skjermkortet, ein VGA og ein DVI. Og ingen av dei klarer å kjøre HD-DVD-en? Har såklar HD-dvdrom i PC-en. Så din konklusjun er at eg skal kunne spele av HD-DVD filmer på PC-en uten å ha hdcp støtte på skjermkortet? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Du må ha HDCP-støtte på skjerm og skjermkort! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=33604...p;view=detailed Er dette kortet brukendes til sånt jobb? Lenke til kommentar
ahoo Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 STORT gjennombrudd idag! Installerte Vista (kjørte før XP), og no fungerer HD-DVD`er. Men, kun på VGA utgangen. På DVI utgangen får eg bare hdcp error. Logisk? Er det pga den er digital? Ps.Har no bestillt HD 2600 pro.. Så da skal det bli andre boller! Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 HDCP er en beskyttelse mot digital overføring/kopiering av høyoppløslig videomateriale. Derfor vil HD over VGA funke, da dette er en analog overføring. DH2600 Pro er nok et skikkelig bra valg for visning av all mulig video, ja. Det er nok et kjøp du kommer til å bli veldig fornøyd, slik jeg har forstått egenskapene til kortene. Lenke til kommentar
ahoo Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Ja, håper det. For når eg prøvdte å spele av ein film. Så sliter PC-en kraftig! Og eg kjører ein Pentium M på 2,6Ghz! (klarer 26s på 1M i Superpi) Trudde det skulle holde..men nai. Så det er ganske krevende saker det der! Håper dette kortet kan avlaste Cpu`en ein del. Lenke til kommentar
ahoo Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 Fekk HD 2600 PRO (agp) idag, og eg merke INGEN forkjell! Filma hakke lika mykje. Kva kan eg gjera? Er det noken instillinger eg må setta på for at skjermkortet skal ta seg av alle signalene fra HD-DVD spelaren? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 prøv en demo av cyberlink power dvd sammen me skjermkortet så du får brukt uvd Lenke til kommentar
ahoo Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 Kjører fullversjon CyberLink PowerDVD Ultra.. Kva er uvd? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 atis hardware aksellerering. Sjekk om det er skrudd på i power dvd. Lenke til kommentar
ahoo Skrevet 10. november 2007 Forfatter Del Skrevet 10. november 2007 Ok, da har det skjedd MASSE siden sist! Oppdaget det at visst eg kun har ein skjerm tilkoblet/aktivert på skjermkortet mitt (samme hvilken), så bruker power dvd hardware aks. og prosessoren trekker bare 20% CPU kraft! Dvs alt flyter fint! MEN, og det er eit STORT men..Når eg har den andre skjermen tilkoblet, så kobler tydligvis hardware aks`en ut. Og prosessoren går igjen opp i 100% og filmen hakker noe fælt... Så da er det store spørsmålet..Hvordan fikse dette? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 det har kanskje noe å si med primær og sekundærskjerm å gjøre. sett inngangen med hdcp til primær og prøv igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå