Gå til innhold

ATI's treningslogg! 2 bilder s. 24 :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har tatt rettstang før, men har begynt å like EZcurlen så har har tatt den mye i det siste. Men tok rettstang i går pga. mangel på EZ. Vurderer å bytte ut EZcurlen med hammercurls, noe som virkelig verker i underarmene, rettstang verker, men hammercurls er ille i forhold mener jeg..

Har nesten det stikk motsatte problemet selv. Hammercurls funker stort sett fint, men med EZ-bar så får jeg sykt vondt fra albuen og halvveis nedover underarmen på lillefinger siden, hvis du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Er vanskelig å øke i vekt for mange =) Merker det selv også, selv om jeg øker stadig i vekt! Forhåpentligvis stopper ikke økningen før jeg selv stopper å bulke!

Men en måte å øke i vekt på (for mange), er å kjøre 3 dager i uka, med så store muskelgruppe-aktiviserende øvelser som mulig, f.eks. knebøy, benk, mark, militærpress, lårpress, kroppshevninger + armer (ca. 5-7 av disse øvelsene). Kanskje verdt å prøve dette en måneds tid? (vet det er artigere å trene oftere å flere øvelser !!! )

Lenke til kommentar

hmm, skal tenke på det.. Er ikke helt sikker på kcal dagen, men kan regne ut en dag her.

Dagens økt; føtter og skuldre

knebøy:

60KG 10

90kg 6

80kg 6x4

Leg extension:

110 på plata 8x4

Sittende militærpress i smith

50kg 8x2

60kg 6x3

så en skulder øvelse jeg ikke husker hva heter, men den blir utført med cabel.. :)

Fint trøkk i dag, kjenner formen begyner å kommE:)€€

Lenke til kommentar

Dagens trening: Armer

Bicepscurl:

40kg 8x4

Bicepscurl m/tau

9 lvl 8x4

Hammercurls (lett):

20kg 8x2

Dips:

bw 8x3

Enhåndspushdown:

lvl 6 8x4

kjent at jeg kunne ta i mye mere på bicepscurlsen, godt å kjenne formen. Men i dag reiser jeg til oslo :) Kommer hjem tirsdag. Aktraksjonen er konsert på rockefeller;)

Lenke til kommentar

Lambada: Ja vi får ha det, jeg får prøve å henge meg etter;P

TehKris: Jo det er det, men har makset 170kg før. 140kg var lett å reppe . Regner med å trene med 150/155 elns snart :) Men vi får se:)

Dagens Trening; Chest

Benkpress:

75kg 8x4 (helt o.k. kunne ha tatt mere)

Skråbenk hantler:

27,5kg each 8x4

Flyes:

17,5 8x4

Sittende benkpress:

20kg på vær side 8x3

Fin og god trening:) Kjente at benkpressen var lettere enn sist, blir vell 80kg elrno neste gang på 4x4 eller 6x4. Skråbenken var god, skull egentlig bare ta 25kg each, men havna på 27,5kg, noe var glad for. Flyes er egentlig lett på en måte, men sliter å gå opp i kg, tips anyone??? :)

Lenke til kommentar

Synes du burde ta litt mer kilo på treningene. Presse kroppen til å tilpasse seg tyngre vekter med færre reps. Også kanskje få hjelp på de siste reppene på de første øvelsene?

Kjører ikke flyes jeg, men bytter litt på når jeg kjører kabelkross. Da kjører jeg litt forskjellige utførelser, noenganger som flyes. Flyes synes jeg er skikkelig dårlig hvis ingen står bak siden da kjører man enten for lette vekter og god utførelse eller for passe vekter og dårlig utførelse. Man tør liksom ikke å ta vektene helt tilbake hvis ingen står bak i tilfelle man ikke får de opp igjen. Det er også sånn øvelse som er must å få hjelp synes jeg. Hvis du har ingen bak bør du kjøre flyes i kabel istedetfor siden man er tryggere.

Men du bør kjøre tyngre, det er oppskrytt at failuretrening er skadelig/ineffektivt.

Lenke til kommentar

Er det stående militærpress?

Har ikke peil hva jeg ligger på der jeg.

100kg hadde vært litt deilig å tatt, men har kanskje følelse det blir litt tungt.

Hva ligger du ca på skulderpress med hantler hvis du skulle tatt det? 25-27,5kg?

Endret av Lambada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...