Gå til innhold

HP Pavillion DV9655eo - Et godt alternativ!

Anbefalte innlegg

:thumbup: Noen som har testet denne eller han info om denne PC-en? Jeg har bestillt meg denne igjennom jobben og håper at den er bra! Har bra spec etter det lille jeg har funnet ut...

Fint om noen har litt mer utfyllende info/erfaring om den!

Her er link til angitt modell...

Endret av kim_andre_c
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har dv6653, samme specs bare 15¨ og 250gb hd. Er veldig fornøyd sålangt! Skjermkortet skulle vel absolutt hvert bedre, men er vel ikke så mye å gjøre med det :ermm:

Hvordan er PC-en til spilling? Er det webcam på modellen du snakker om? Hvordan er kvaliteten på det?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Flott at du er fornøyd. Vurderer DV9655 selv.

Ønsker en 17" bærbar til bildebehandling og noe videoredigering i tillegg til vanlige kontoroppgaver.

Er opptatt av at PC-en ikke skal støye!

Er DV9655 god nok, eller vil jeg bli mer fornøyd ved å velge

HP Business Notebook 8710p http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=85833 eller

HP Mobile Workstation 8710w http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=85839

Er heldig og kan få kjøpt PC via en rabattavtale. Prisene for disse maskinene blir ca kr 8.200, 9.300 og 11.200.

DV9655 leveres med Vista Home Premium mens de to siste leveres med Vista Busines. DV9655 har også en del programvare som mangler på 8710p og 8710w.

Vil jeg savne noe av funksjonaliteten i Home Premium og i resten av programpakken, eller er dette bare fyll som gjør PC-en treg?

Lenke til kommentar

Ønsker en 17" bærbar til bildebehandling og noe videoredigering i tillegg til vanlige kontoroppgaver.

HP Business Notebook 8710p http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=85833 eller

HP Mobile Workstation 8710w http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=85839

Er heldig og kan få kjøpt PC via en rabattavtale. Prisene for disse maskinene blir ca kr 8.200, 9.300 og 11.200.

DV9655 leveres med Vista Home Premium mens de to siste leveres med Vista Busines. DV9655 har også en del programvare som mangler på 8710p og 8710w.

Vil jeg savne noe av funksjonaliteten i Home Premium og i resten av programpakken, eller er dette bare fyll som gjør PC-en treg?

Hvis du er ute etter en PC som støyer lite er ihvertfall HP DV9655 et godt alternativ. Har prøvd å kjøre den hardt noen ganger med en del tunge programmer og spill, men det er overraskende lite støy. Tror denne maskinen er fin til foto og videoredigering. Høres ut som det er liten vits i å kjøpe noen dyrere PC når denne gjør nytten til det du skal bruke den til!!

Endret av kim_andre_c
Lenke til kommentar

Jeg hadde nok seriøst vurdert en 8710p, da den har en Intel prosessor, som utvikler mindre varme og har bedre ytelse! I tillegg så synes jeg at en 8710p ser meget mye bedre ut, enn en Pavilion med glossy deksler og skjerm.

Det er egentlig en enda bedre PC! Og pris påaslget på 1100,- er jo ingenting.

Lenke til kommentar

Jeg hadde nok seriøst vurdert en 8710p, da den har en Intel prosessor, som utvikler mindre varme og har bedre ytelse! I tillegg så synes jeg at en 8710p ser meget mye bedre ut, enn en Pavilion med glossy deksler og skjerm.

Der er jeg absolutt ikke enig med deg, synes DV9655 har et mye bedre utseende enn 8710P. Men det er jo en smakssak da :D

Lenke til kommentar

8710 serien har klare fordeler med at den er mer solid og har en bedre garantiordning. Begge PCene få godkjent på utseende av meg.

8710 er ganske ribbet for programvare. Derfor vurderer jeg 9655. Er mulighetene i Vista Home Premium og i resten av programpakken verdifull i forhold til mulitmediabruk, eller vil jeg uansett kjøpe programmer for dette?

Lenke til kommentar

Pavilion PC har mer utstyr rettet mot en hjemme PC bruker, slik som webcam og Quickplay.

Mens en 8710p har råere ytelse, et mer robust ytre, slik som du selv nevner, bedre garanti har du også nevnt, den har nok også bedre batteri levetid.

Den programvare som du mener du kanskje har bruk for, finnes vel også i Nero? Eller et annet program som helt sikkert er graits, eller.no.

Stort sett alt annet får du lastet ned, siden det er gratis.

Lenke til kommentar
Pavilion PC har mer utstyr rettet mot en hjemme PC bruker, slik som webcam og Quickplay.

Mens en 8710p har råere ytelse, et mer robust ytre, slik som du selv nevner, bedre garanti har du også nevnt, den har nok også bedre batteri levetid.

Den programvare som du mener du kanskje har bruk for, finnes vel også i Nero? Eller et annet program som helt sikkert er graits, eller.no.

Hvor for man denne PC-en til nest pris?

Lenke til kommentar

Hvor for man denne PC-en til best pris?

Lenke til kommentar

Nå kan vel ikke gratisprogrammene måle seg med de som følger med i Vista da, jeg er veldig fornøyd med de tingene som følger med i Vista og det er en av grunnene til at jeg valgte denne fremfor en billigere modell uten disse tingene. Disse tilleggsfunksjonene kommer du til å få mye glede av! Garantert! Og når det gjelder garanti så har jeg kjøpt med 2 års tilleggsgaranti, og det kostet ikke mange kronene... så det er heller ikke et godt argument...

Endret av kim_andre_c
Lenke til kommentar
Hvis du er ute etter en PC som støyer lite er ihvertfall HP DV9655 et godt alternativ. Har prøvd å kjøre den hardt noen ganger med en del tunge programmer og spill, men det er overraskende lite støy. Tror denne maskinen er fin til foto og videoredigering. Høres ut som det er liten vits i å kjøpe noen dyrere PC når denne gjør nytten til det du skal bruke den til!!

Mener 8710 er bedre egnet til foto/ videoredigering pga kombinasjonen av bedre prosessor og høyere oppløsning (synes dv9655 har for lav oppløsning om redgering er en av hovedoppgavene).

Jeg sier meg aldeles enig her. Om alt det jeg har hørt her på forumet og ellers i verden er representativt, er det generelt mindre feil på buisnessmaskinene enn forbrukermaskinene dv.

Den med de medfølgende programmene kjøper jeg ikke som argument.

Medfølgende til 8710w er: HP Backup and Recover Manager, HP Client Manager Software, HP OpenView Radia Management Agent, HP Client Management Interface, HP Performance Tuning Framework

Samme for dv-maskina ser jeg, men med Norton-bloat i tillegg. Om man vil ha mediasentergreiene som hører til home premium er smak og behag, de jeg har snakket med som har home premium foretrekker å bruke winamp/ vlc etc istedetfor mediasenteret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...