O.J Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Strømforsyningen til laptopen min brøt akkurat sammen. Har hatt PC-en i litt over 1 år. Fikk vite at jeg må betale for en ny, og at dem ikke dekker utover 1 år. Har jeg ikke krav på mere enn dette? når den av seg selv slutter å virke? Hvordan bør jeg gå fram? Endret 2. november 2007 av O.J Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Dell's garanti er like lenge som du har satt service avtalen til. DVS alt fra 3 mnd til 5 år. Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Men her bruker du reklamasjonsretten din, ring å reklamer på den. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Takk for svar. Sendte dem bare en mail og sa at den slutta å fungere. Skal ringe og reklamere på den. Strømforsyning som uten videre gir seg etter 1 år er for dårlig. Noen tips til argumenter jeg bør bruke og hvilke rettigheter jeg har? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Takk for svar. Sendte dem bare en mail og sa at den slutta å fungere. Skal ringe og reklamere på den. Strømforsyning som uten videre gir seg etter 1 år er for dårlig. Noen tips til argumenter jeg bør bruke og hvilke rettigheter jeg har? du kan vel bare si at du ønsker å reklamere på strømforsyningen din. vis de ser at de ikke vil ta imot den kan du henvise til norsk forbrukerkjøsplov som sier at alle varer som selges i norge har en reklamasjonstid på 2 eller 5 år alt etter forventet levetid på produktet(vis det har forventet levetid vesentlig lengre en 2 år er det 5 år som gjelder). mener å huske at du kan reklamere i 5 år på en slik strømforsyning men det er ikke noe jeg er helt sikker på. vis du går på forbrukerportalen så vil det vel stå endel der som kan hjelpe deg Lenke til kommentar
O.J Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 stich_it: Takker. Ringer dem i morra. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Da sender dem en ny strømforsyning med bud så snart som mulig, uten noen kostnader fra min side. Litt sleipt at dem henvendte meg direkte til reservedelsavdelingen for å kjøpe en ny en når jeg kontakta dem første gang, men gjelder vel bare å vite rettighetene sine. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Jepp. De er ikke pliktet å opplyse deg om dine rettigheter. det er kanskje sleipt, men de skal tjene penger de også. Norske forbrukerrettigheter er ofte litt for gode, sett ifra en selgers synspunkt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå