Gå til innhold

Hulu: Underholdningsindustrien kommer seg endelig på nett.

Anbefalte innlegg

Hulu er mange tvselskap sitt håp til en motvekt for all piratkopieringen av tvserier.

– Hulu kommer å handle om kvalitet, og annonsørene vil vite at de får valuta for pengene. Det føles nok betydelig sikrere å plassere reklamen sin i et avsnitt av The Office enn i ett eller annet klipp med en katt på et skateboard, sier Jeff Zucker fra NBC Universal til nyhetsbyrået AP.

Da det bare ser ut som at Hulu er i beta stadie, er det vanskelig å vite hva vi kan forvente av kvalitet og reklame, men jeg må si jeg stiller meg positiv til tiltaket.

Eneste jeg ser et par problemer;

- Reklamen kan komme midt i en episode, om jeg tolker uttalelsen over "feil/riktig", da han sier "plassere reklamen sin i et avsnitt av The Office". Men om reklamen kommer, uten mulighet til å skippe, foran og etter episodene, ser jeg ikke noe problem (maks 1 min reklame om gangen).

- Kvaliteten må være veldig bra for at dette faktisk skal være et godt alternativ til å hente ned episodene via div piratsteder på nett. Man får enkelt tak i rip av f.eks Heroes i 720p, så det setter ganske høye krav til hva Hulu skal levere for å tilfredstille massene.

- Sendetiden på episodene som kommer på nett. Vil det være snakk om å åpne for websending likt med tvsending? Om det blir noe større forsinkelse enn et par timer, fra det går på tv, til det kommer på web, vil de største fansene gjerne allerede ha hentet ned en hd rip.

- Utvalget er også et problem som kan være med å bestemme om Hulu lykkes eller ikke. Vil de klare å få med seg mange nok tvselskap til å faktisk levere nok av de store seriene til at folk ser poenget i å bruke tjenesten?

Vet med meg selv, at om jeg først skal hente ned 5 episoder med andre serier, gidder jeg ikke sette meg ned å se den 6. serien via browseren, da kan jeg like gjerne legge den i køen sammen med de andre.

Per dags dato så ser det ut som at de i allefall har planer om å legge ut disse seriene, Simpsons, Prison Break, House og Heroes. Noe som er en god start, men spørsmålet er om det holder.

- Hvem får tilgang? Spesielt for oss her i norge er dette et godt spørsmål, hvem vil få tilgang til Hulu, vil det være enda et USA only tilbud, som vi allerede ser endel av via f.eks Itunes.

Eller vil de som ønsker få tilgang og kunne følge seriene i usa lenge før de norske kanalene har tenkt tanken på å kjøpe rettighetene til seriene her i norge?

- Sist men ikke minst, hvordan vil Hulu praktisk fungere, vil det være webstream via f.eks WMP, eller er det snakk om egen klient? Ut ifra det ene skjermbildet på teknofil, kan det se ut som at man kan regne med at det kommer via MSN Video sine sider som et alternativ. Om de skal tvinge folk til å bruke WMP, vil dette igjen "drive" bort endel folk.

Jeg sitter igjen med mange spørsmål, men sånn i sammenheng med den lille titten vi får via teknofil sin artikkel, stiller jeg meg positiv til forsøket. Og ønsker forsåvidt at de lykkes, men håper også at de ikke skylder på alle andre enn sin egen begrensning om de ikke gjør det.

Hva er deres synspunkter?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
- Kvaliteten må være veldig bra for at dette faktisk skal være et godt alternativ til å hente ned episodene via div piratsteder på nett. Man får enkelt tak i rip av f.eks Heroes i 720p, så det setter ganske høye krav til hva Hulu skal levere for å tilfredstille massene.

Angående kvaliteten, leste jeg at noe vil være i HD-format.

Hulu features an excellent collection of premium television shows (full length episodes) and movie trailers that one can watch online legally - some of the clips are even available in HD format.
Lenke til kommentar

Noen flere som har prøvd dette?

Har ikke sjekket utvalget ennå, ble lei av å se på, da det Hotspot programmet strupet bredbåndet til 5-600kb/s, og videoen stadig buffret.

Bildekvaliteten var heller ikke så veldig bra.

Startet en episode av Simpsons. Før episoden startet, kom det et reklameklipp på +/- 10sek. Etter introen kom en ny reklamesnutt på under 10sek. Midt uti episoden kom en reklame som varte i 30sek (øverst på skjermen vises en nedtelling til episoden fortsetter).

Så ikke noe mer etter dette, så om det kommer flere reklamepauser vet jeg ikke. Men det er uansett færre reklamer enn på TV3. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...