magna-su Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 På Canon 400D forsvinner søkerinformasjonen etter noen sekunder uten aktivitet. Tenker på den grønne teksten under bildet i den optiske søkeren. Noen som vet om det er mulig å hindre at informasjonen forsvinner så raskt? Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Har ikke det sammenheng med lysmåleren? Tror (merk tror) det er slik på Nikon at det forsvinner når lysmåleren slås av, det finnes en innstilling som Nikon kaller "meter off" (eller noe slikt) hvor man kan bestemme tiden før det slås av, mulig Canon har noe liknende? Lenke til kommentar
andm Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Jeg forstår deg ikke helt, men å holde utløserknappen halvveis nede burde da holde verdiene synlige? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Jeg forstår deg ikke helt, men å holde utløserknappen halvveis nede burde da holde verdiene synlige? Når jeg gjør det på EOS 350D, så forsvinner de etter en stund. 3-5 sekunder. Så det er nok en Canon feature. Tom Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Jeg forstår deg ikke helt, men å holde utløserknappen halvveis nede burde da holde verdiene synlige? Når jeg gjør det på EOS 350D, så forsvinner de etter en stund. 3-5 sekunder. Så det er nok en Canon feature. Tom Ikke hos meg, hverken med AI Servo eller One Shot, manuelt, blenderprioritet eller fullautomatisk. EDIT: Forsvinner 2-3 sek etter at jeg slipper utløseren. Endret 1. november 2007 av Gissan Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Det jeg mente er at på nikon sine kameraer så er vel tiden det tar før søkerinfoen "slukker" styrt av hvor lang tid man har innstillt kameraet på før det skal slå av lysmåleren (altså et menvalg). Mulig Canon har noe liknende, altså at man kan stille tiden det tar før kameraet slår av lysmåleren (og samtidig infoen i søkeren)? Lenke til kommentar
magna-su Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Eksempel der dette er et problem: Låser eksponeringen ved å trykke på *. Deretter går det noen sekunder før jeg finner riktig sted å fokusere på. Når jeg så trykker på utløseren for å fokusere er låsingen av eksponeringen borte. Saken løses ved å berøre utløseren ofte nok, med det skulle ikke være nødvendig;-) Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Klarer å forstå den teoretiske problemstilingen, men ikke hvordan det kan være et problem i praksis, ser ingen vits i å låse ekp. får jeg vet hva jeg skall ta bilde av. Tar bare et yderst lite øyeblikk å flytte kameraet et par grader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå