RedScorpion Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Har overnevnte hovedkort, med onboard raid (Promise Fasttrack "lite"). Nå jeg booter opp, rett etter POST står det scanning devices...og dette tar så lang tid! Bortimot et halvt minutt...uavhengig om jeg har systemdisken min tilkoblet eller ikke (de vanlige IDE kontrollerne på hovedkortet er okkupert av cd-drev). Er det normalt at det tar så lang tid? Har også tenkt å koble på flere disker snart, en noe eldre ata100 disk med backup på, og en ny WD 120GB -som ikke skal stå i raid. Det går vel bra det, siden jeg tydeligvis kan kjøre en disk på denne onboard ata133 raid kontrolleren uten at den protesterer? En kompis har et pci ATA133 kontrollerkort, og dette bruker visstnok bare et par sekunder på det samme. Så jeg skjønner ikke hvorfor onboard kontrolleren min skal bruke så lang tid, hvis det ikke har noe å si at den støtter raid da (noe jeg ikke har tenkt å bruke). Var forresten usikker på om jeg skulle poste denne i Lagringsmedier, men siden det dreier seg om en onboard-kontroller på et hovedkort valgte jeg denne kategorien. Beklager hvis jeg har valgt feil. Lenke til kommentar
stranden Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Hei Tror jeg hadde samme problemet med mitt hovedkort.. måtte dra ut en jumper på hk`et.. bare les litt i manual under jumpers... kansje det står der.. langt ifra sikker med meg hadde det noe med s-ata å gjøre Lenke til kommentar
RedScorpion Skrevet 1. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2003 Hei Tror jeg hadde samme problemet med mitt hovedkort.. måtte dra ut en jumper på hk`et.. bare les litt i manual under jumpers... Jeg så en jumper som enablet/disablet raid kontrollerne...ikke akkurat hva jeg bør stille på nei. med meg hadde det noe med s-ata å gjøre Mitt støtter nok ikke det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå