Gå til innhold

Overklokke GPU på laptop?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Som emnetittel sier, vil jeg prøve å overklokke GPUen på laptopen min (HP 9575). Gpuen er et Go 8600M GS kort. Er dette mulig??

Harald

Ja det går selvfølgelig bare fint, men som TropperTom sier så er det ikke å anbefale å klokke så veldig mye på bærbare. Dårlige kjøleløsninger, så komponentene i PC-en blir veldig varme. I tillegg vil det jo gå kraftig ut over batteritiden om du kjører på batteri. Atitool(virker på nvidia også) er også et alternativ for å overklokke skjermkortet. Det kjører artifact scanning.

Lenke til kommentar

jepp.. fikk det til nå, med nTune. Som jeg hadde tippet funket ikke ATItool med denne chippen.

Jeg hadde ikke noe problem med temperaturer i det hele tatt, men kortet lot seg ikke klokke så langt som jeg hadde håpet allikevel. Vet dere om noen programmer som gir tilgang til spenningskontroll på dette kortet?

Harald

Lenke til kommentar
jepp.. fikk det til nå, med nTune. Som jeg hadde tippet funket ikke ATItool med denne chippen.

Jeg hadde ikke noe problem med temperaturer i det hele tatt, men kortet lot seg ikke klokke så langt som jeg hadde håpet allikevel. Vet dere om noen programmer som gir tilgang til spenningskontroll på dette kortet?

Harald

nTune er IKKE anbefalt, det vil oftere gjøre PC ustabil enn ikke. Prøv med RivaTuner

Lenke til kommentar

Overklokka min Geforce Go 7900GS frå

Core 375 mhz til 400

Mem 500 mhz til 550

clocka eg meir så blei den for varm og i nokre tilfeller så klikka skjermen og då eg tok 900 på mem (det var 1 uhell :p)så fikk eg striper i skjermen så eg resetta straks, men kjørar no 400/550

Endret av MPC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...