Hagr Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Som emnetittel sier, vil jeg prøve å overklokke GPUen på laptopen min (HP 9575). Gpuen er et Go 8600M GS kort. Er dette mulig?? Harald Lenke til kommentar
TrooperTom Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Sikkert mulig å tyne litt mer ut av det kortet ja, men overklokking på en laptop er generelt en dårlig ide. Alt for dårlige kjøleløsninger til at det blir noe bra. Hent nTune hos Nvidia og prøv selv. Endret 1. november 2007 av TrooperTom Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Som emnetittel sier, vil jeg prøve å overklokke GPUen på laptopen min (HP 9575). Gpuen er et Go 8600M GS kort. Er dette mulig?? Harald Ja det går selvfølgelig bare fint, men som TropperTom sier så er det ikke å anbefale å klokke så veldig mye på bærbare. Dårlige kjøleløsninger, så komponentene i PC-en blir veldig varme. I tillegg vil det jo gå kraftig ut over batteritiden om du kjører på batteri. Atitool(virker på nvidia også) er også et alternativ for å overklokke skjermkortet. Det kjører artifact scanning. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Riktignok ikke samme skjermkort, men det kan være interessant lesing for dét: Sony FZ15G Laptop Overclocking Adventure with Nvidia 8400M GT mobile graphics card. Endret 1. november 2007 av Big SturL Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Jeg hadde et 7800GTX i min laptop en gang i tiden, var ganske heftig kjøleløsning på det. Dell 9300. Klokket fint med RivaTuner. Bare å følge med på temp i rivatuner, og ikke ligg i senga og spill. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Jeg overklokket også 9700 mobile skjermkortet jeg har i den ene laptopen min, fungerte helt fint det, bare pass på temperaturene. Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 jepp.. fikk det til nå, med nTune. Som jeg hadde tippet funket ikke ATItool med denne chippen. Jeg hadde ikke noe problem med temperaturer i det hele tatt, men kortet lot seg ikke klokke så langt som jeg hadde håpet allikevel. Vet dere om noen programmer som gir tilgang til spenningskontroll på dette kortet? Harald Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 jepp.. fikk det til nå, med nTune. Som jeg hadde tippet funket ikke ATItool med denne chippen. Jeg hadde ikke noe problem med temperaturer i det hele tatt, men kortet lot seg ikke klokke så langt som jeg hadde håpet allikevel. Vet dere om noen programmer som gir tilgang til spenningskontroll på dette kortet? Harald nTune er IKKE anbefalt, det vil oftere gjøre PC ustabil enn ikke. Prøv med RivaTuner Lenke til kommentar
MPC Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Hei, vil berre seie eg klarte å overklokke min 7900GS på min dell inspiron 9400. Men er litt varm på fult kjør, ca 75- 80 *C Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Hei, vil berre seie eg klarte å overklokke min 7900GS på min dell inspiron 9400. Men er litt varm på fult kjør, ca 75- 80 *C Hva core og memory kjører du på da? Lenke til kommentar
MBrandt Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Tjohei. Hvis du skal overklokke en laptop så er det vel kanskje greit å ha en sånn liten dings? Bare et forslag, blir jo fort varmt i den lille boksen! Tudelu! Lenke til kommentar
MPC Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Overklokka min Geforce Go 7900GS frå Core 375 mhz til 400 Mem 500 mhz til 550 clocka eg meir så blei den for varm og i nokre tilfeller så klikka skjermen og då eg tok 900 på mem (det var 1 uhell )så fikk eg striper i skjermen så eg resetta straks, men kjørar no 400/550 Endret 3. november 2007 av MPC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå