trineliseakselsen Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 hei folkens. Jeg skal ha særemne nå og har begynt å lese trilogien Tempelridderne av Jan Guillou Jeg har lest nesten to bøker, men sliter med en passende problemstilling. Er det noen som har lest disse bøkene og som kanskje har et forslag eller to? hadde vært til stor hjelp Lenke til kommentar
Pjaltwar Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 oo, håper det er noen her som kan komme men noen god råd, for leser de sammen bøkene til særemne Veit ikke selv hva jeg skal ha som problemstilling.. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Problemstillingen er nesten det vanskeligste. Man trenger ikke være professor for å lese side opp og side ned, men å finne en briljant problemstilling og virkelig klare å fordype seg tror jeg er noe mange sliter med, inkludert meg selv. Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Hva med å se på realismen i bøkene? Mye av det som skjer i trilogien kan linkes opp mot faktiske hendelser både i Sverige, Norge og Midtøsten. Ved å sammenligne hendelsene og historielinjen i bøkene med de virkelige begivenhetene kan en lære ganske mye om Nordisk historie. Mange av personene i bøkene har faktisk levd, så det bør være nok stoff der ute til å skrive et bra særemne. Wikipedia er som alltid et bra utgangspunkt som kan ta deg videre! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå