int20h Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Western Digital har startet leveransene av sine første 2,5 tommers 320 GB harddisker. Les mer Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Kanskje jeg skule mose en slik en inn i PS3'en min? Lenke til kommentar
Laland Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Og jeg som akkurat kjøpte en 160gb WD PassPort.. Argh! Jehjeh, kan jo kjøpe den for intern bruk. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Bare det snart kommer 7200rpm disker over 200GB, så er jeg fornøyd.... Hadde behov for 250GB, og måtte ned på Hitachi 5400rpm. For all del, ingen treg disk. Stillegående og strømgjerrig, men skulle gjerne hatt litt mere "guffe". Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 For ordens skyld: Dette er en 2,5-tommers harddisk med den normale tykkelsen på 9,5mm. Disken har også normale 2 plater. Tidligere har jo Fujitsu "trikset" med 3 plater og en uvanlig tykkelse på 12,5mm for å sette rekorder i kapasitet men disse diskene er normalt for tykke for vanlige bærbare. Heldigvis gjør ikke WD det samme trikset som Fujitsu. Ellers så loves følgende maksimal lesehastighet: 320GB: 850 Mbit/s 250GB: 600 Mbit/s Er det noen som har sett tester av 250GB-versjonen sånn at vi kan sammenligne målt maksimal hastighet (MB/s) med dette? Altså finne ut hvor mye overhead det er mellom det oppgitte tallet og virkelig hastighet. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 spennende, blir når økonomien tillater det og bytte mine 3,5" disker med 2,5" for lydnivået sin skyld. simen1: sikkert noe her ikke tid til og lete er på jobb http://www.storagereview.com/ Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Jeg fant HDtach av 250GB-utgaven her og her. Maksimal transfer-ytelse ligger altså på ca 65 MB/s og minimum på ca 30 MB/s. Siden de lover at 320GB-utgaven skal få 41,7% høyere transfer-ytelse enn 250GB-utgaven så forventer jeg en transfer-ytelse på 92 MB/s (maks) til 42 MB/s (minimum). Dette er svært imponerende til å være 2,5" harddisk. F.eks topper Raotor 150GB ut på ca 88 MB/s. I samme slengen må jeg også si at Raptor utmanøvrerer denne med letthet på aksesstid så opplevd ytelse vil trolig gå i favør av raptoren likevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå