Gå til innhold

The Texas Chainsaw Massacre Inspirert av en sann historie?

On1Musha

Anbefalte innlegg

jeg sitter å ser på The Texas Chainsaw Massacre fra 2003

texas-chainsaw-massacre.jpg

og på dvd covret står det at det er inspirert av en sann historie, er det sant? i så fall er det grusomt! jeg får sikkeig grøss av å tenke på at dette faktsik har skjedd! noen flere som deler syns punkter her? er midt i filmen nå, sitter å ser på filmen nå da jeg har fri på skolen i morgen, skal se bonus DVD-en etter på..

ja som sakt detter er ekkelt å tenke på!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Connection to actual events

This film, like the films Psycho (1960), Deranged, and The Silence of the Lambs (1991), was inspired by Wisconsin serial killer Ed Gein. Gein did wear human skin, but he acted alone and did not use a chainsaw. The interior of the house, particularly the macabre living room filled with bones, was also based on the crime scene notes describing the inside of Gein's home. The film's opening claims the events are factual, a use of the false document technique. (Filming was from July 15, 1973 to August 14, 1973, while the opening narrative claims that the events took place on 18 August 1973.) Libraries in Burkburnett, Texas and nearby Wichita Falls regularly receive requests for copies of newspaper articles related to the events.

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Texas_Cha...o_actual_events (Wikipedia)

:yes:

Lenke til kommentar
den svart hvit filmen på førsten og sisten av filmen.. er dem ekte? FYYY faen får en skummel film! huff jeg.... jeg vet faen ikke hva jeg skal si... jeg fikk bare plutselig lyst til å finne ut ALT om denne filmen..

Har Special Edition selv, vet det er noen sånne "nyhetsklipp" på begynnelsen og muligens slutten, er dog litt usikker på om dem er ekte :hmm: Noen andre som vet noe?

Filmen er uansett et interesant tema^^ Grublet foresten leeeenge på om Blair Witch Project var ekte, ettersom den gav et veldig intrykk av det. Pluss at noen av skuespillernavnene lignet på de som ble brukt i filmen.

Lenke til kommentar
den svart hvit filmen på førsten og sisten av filmen.. er dem ekte? FYYY faen får en skummel film! huff jeg.... jeg vet faen ikke hva jeg skal si... jeg fikk bare plutselig lyst til å finne ut ALT om denne filmen..

Har Special Edition selv, vet det er noen sånne "nyhetsklipp" på begynnelsen og muligens slutten, er dog litt usikker på om dem er ekte :hmm: Noen andre som vet noe?

Filmen er uansett et interesant tema^^ Grublet foresten leeeenge på om Blair Witch Project var ekte, ettersom den gav et veldig intrykk av det. Pluss at noen av skuespillernavnene lignet på de som ble brukt i filmen.

Jeg har kommet til den konklusjon at alt er filmatisert, altså er ikke klippene ekte. Det er viktig å se betydningen av ordene på forsiden av dvd-coveret. Det står "Inspirert av en sann historie", ikke "Basert på en sann historie". Med andre ord har forfatteren av historien gitt seg selv stor frihet til å skrive alt han vil av blod og gørr, mens det i virkeligheten sikkert er en nok så snever historie :ermm:

Lenke til kommentar

ja det trur jeg å! i en film har jeg alltid lært av mamma og pappa at det bare er skuespill og at alt blod og gør somregel er ketshup eller lignene.. barn som ikke lærer det av foreldra sine er det litt være for.. jeg og søstra mi har nesten alltid fått låv å se på skrekk filmer siden vi var små unger på 10 år, 18 år aldersgrense osv

Lenke til kommentar

Den er basert på en sann historie men ikka akkurat om hendelsen på filmen da.

Den er basert på seriemorderen Ed Gein som ble dømt for og ha drept to kvinner og syd kjole huden deres.

Ganske bisart det også men her genetlig lite å gjøre med filmen etter min mening.

Du burde se den nye TCM filmen altså det beginning den eier!!

Den orginale fra 1974 er temilg bra den også.

Lenke til kommentar

Den er basert på seriemorderen Ed Gein som ble dømt for og ha drept to kvinner og syd kjole huden deres.

Ganske bisart det også men her genetlig lite å gjøre med filmen etter min mening.

du burte sette deg ned å lese hels posten før du begynner å skrive!

Lenke til kommentar

Inspirert ikke basert.. Filmen er mer inspirert av mannen enn av noe som faktisk har skjedd. Fyren brukte jo heller ikke motorsag. I tillegg til de tingene han hadde gjort ble også filmskaperne inspirert av slik det så ut inne i huset til Ed Gein.

Endret av davinci745
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...