Gå til innhold

IBM 10k 36.4GB scsi disk m/ adaptec 19160 kontroller kort

Anbefalte innlegg

Noen som har hatt trøbbel med et tilsvarende oppsett? (topic)

Disken min er veldig treg, og jeg aner ikke hva som er galt. Tror det kanskje er kontroller kortet, men jeg har ikke prøvd harddisken på et annet kontroller kort. Har en del *problemer* med den, dvs. at den virker meget treg, men den skal jo ikke være det. Overføring fra ide disk til scsi disken går tregt, overføringer fra cd-rom går ganske tregt (i forhold til hva som er normalt med et oppsett på p4 2.8 ghz, og scsi disk og cd-rom)

Problemene er det at overføring fra cd-rom til harddisk går meget tregt. Jeg har Plextor 40x scsi cd-rom, Pioneer 10x scsi dvd-rom og en Memorex 40x24x10x ide cd-brenner. Om jeg skal overføre en cd til harddisken tar det ca. (minst) 8 minutter å få de over. Dette gjelder for alle cd-romene.

Jeg har ikke prøvd å ta ut scsi harddisken for så å prøve å overføre til en ide harddisk, for å se om det går fortere ..

Kjører Windows XP, m/ sp1. Har òg prøvd Windows 2000 PRO sp(1)2)3), men jeg har tilsvarende problemer der også.

Kan det være kabelen? Kan det være termineringen ved disken?

Jeg har kjøpt aktiv termineringsplugg. Det eneste som skjedde da var at i scsi biosen ble *farten* forandret fra u160 til 40. Ytelsen gikk ikke noe ned, men da må jo dette indikere på at scsi disken opererer med mindre enn 40 mbs slik som den står nå (uten termineringsplugg) :(

Kan det være innstillingene i scsi biosen? Har lest en del faq's og guider, og stilt på alt (som går ann å stilles på) - men jeg har ikke forandret noe på problemet. Hastigheten er treg, hvorfor?

Og vær så snill ikke kom med; kjører disken PIO mode? Har du enabla dma? etc ..

Eneste løsningen må vel være å kaste ut enten hardisken, eller kontroller kortet. Eller kabelen. Eller biosen?

Har oppdater biosen på hovedkortet, scsi kortet, drivere til scsi kortet, bios til disk og alle biosene til cd-rom etc. er de nyeste som jeg har funnet. Vil ikke installere noe alpha / beta versjoner av bioser ..

Anyways .. noen som har et tilnærmet oppsett? u160 scsi kontroller kort og u160 scsi disk og scsi cd-rom/dvd/brenner? Orket å skrive opp en liten snutt på hvordan du har konfigurert oppsettet?

MVH

Bob Jåhnny ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har noe av samme probl med mitt oppsett, oppdater driveren i enhetsheb, jeg mått legge inn mitt Tekram390U3D etter install av XP manuelt , men fortsatt er ytelsen på IBM 18gig SCSI diskene mye lavere enn mine 180gigaWD IDE disker.

Sandra : 16000! elendig mot 47000 IDE raid

ATTO : 25000-25000 mot 80000-50000 IDE raid

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...