daddy_cool Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Hei! Har nettopp vært gjennom en kjip reinstallasjon av Windows, og må nå reinstallere diverse programmer. Jeg har mange av disse programmene, pluss backup filer, på en ekstern harddisk: western digital elements 320gb usb 2.0 external hard drive Problemet er at når jeg nå plugger den inn skjer det ingenting. Windows legger merke til at noe eksternt er der (safely remove hardware ikonet er der nede til høyre), men den kommer ikke til syne i Explorer eller noe. Det skal være en Plug n Play harddisk, og den har fungert som det før. Noen som har noen forslag? Ville satt stor pris på det! På forhånd takk! Lenke til kommentar
nefrums Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Har du installert alle driverne til systemet ditt? Sånn som USB? Gå inn i enhetsbehandling for å sjå om det er noko du manglar. Enhetsbehandling: Høgreklikk på min datamaskin > Behandle > Enhetsbehandling. Lenke til kommentar
daddy_cool Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Ja jeg tror det. Jeg får opp andre usb ting, som en usb nøkkel f.eks. Har nå også forsøkt HDen på en annen PC, det samme skjer der. Så det ser ut som problemet ligger med HDen. Men jeg aner ikke hvordan man kan få fikset det. Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Det er ikke USB 2.0 driverne som mangler da? Hvis kan hende om du bruker XP før SP2. Sjekkes jo i "min datamaskin". Støtter disken USB 1.0? Kan prøve å slette disken fra enhetsbehandling og legge den til på nytt. Se om noe skjer. Lenke til kommentar
daddy_cool Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 God ide! Jeg forsøkte, og den gjorde som forventet da jeg plugget den inn igjen: Found new hardware Disk Drive Your new hardware is installed and ready to use Men fortsatt ingenting annet. Dvs den installerer den og alt ser bra ut, men den vises ikke i Explorer og jeg får ikke opp noe vindu som ber meg om hva jeg vil gjøre. Lenke til kommentar
pstub Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Gå inn i disk-management og se om du må tildele den en stasjons-bokstav! Lenke til kommentar
daddy_cool Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Tja, den vises i disk management. Den har derimot ikke noen bokstav tildelt, og den viser 298GB som unallocated. Dvs at 20 (som er ca den plassen jeg har brukt) ikke vises. Og den viser ikke hvilket filsystem (FAT/NTFS) som er brukt. Ved å høyre-klikke får jeg properties og partition mulighetene. Dvs ikke "change drive letter and paths" og slikt som jeg har muligheten til å gjøre for partisjonene i den interne disken. Lenke til kommentar
vinzenT Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 gå inn i den "safe remove hardware". Sjekk vilken bokstav disken har. Gå deretter inn i Explorer (funker ikke i firefox ol.) skriv inn bokstaven med :\ etter. F.eks E:\. Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Har du prøvd en annen usb kabel? Hender at kanskje kabel har blitt ødelagt innvendig. Lenke til kommentar
daddy_cool Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Fikset det! Brukte et program som heter TestDisk (gratis) Ikke at jeg vet hva det egentlig betyr, men det var visst noe galt med MBR koden. Den trengte å skrives til 0xAA55 noe TestDisk gjorde for meg. For mer referanse, se: http://forums.cnet.com/5208-7588_102-0.htm...29&start=45 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå