Januar333 Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 man ser jo på wtcc ar fwd er minst like kjapp som bmw med rwd, men de bilen ligner ikke de du kjøper for å si det slikt. Men klart det er mere morsomt med 4wd eller rwd spesiellt fordel med 4wd på is\snø\grus da man kan gi gass i svinger.. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Hva mener du egentlig med ultimate gatebil? er det ikke bra nok at den kjører like fort på bane som EVO8 med 280hk?da kan jeg vell kjørte fort i svinger på gata også vettu. Er mange som har over 400 hk på disse bilene og det går bra, men anbefales å monterere LSD da. Må du også huske på at dette er en bil med egenvekt på 1080kg så trenger ikke 1000hk for å gå bra. Vedkommende som startet tråden vil bygge "den ultimate gatebil" av en sur, gammel, forhjulstrukket Celica. Jeg sier at utgangspunktet er helt feil, trekk i feil ende. Er du uenig i dette? I mine øyne er en "ultimat gatebil" noe som går fryktelig, fryktelig fort og derfor er forhjulstrekk utelukket. Det er en grunn til at 99% av såkalte sportsbiler ikke har forhjulstrekk, skjønner du. Er du klar over at det er flere FWD biler som slår supra og skyline med over 1000hk i Drag? så da går ikke FWD fryktelig fort? Har man penger nok kan man bygge rå gatebil av en lada:P Er mange sportbiler som har FWD. og er klar over at det er kjørt bedre tid med den grevling Celicaen på ACR enn Ferrari og porsche med mye mer hk? Endret 2. november 2007 av Dennis87 Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Vis meg en forhjulstrukket bil som tar exvitermini-skylinen (denne har jo over 1000HK) på stripa. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Skal finne video av det. Er forresten på en av Hig octane filmene Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Flotte greier. Husk at exviterminien er en 8 sekunders bil. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Framhjulstrekk er IKKE en ideell løsning for en morrobil. Det er ikke til å stikke under en stol at det ER bedre å skyve med ene hjulparet og styre med det andre. Det sier seg selv at når dekkets grep må brukes til flere ting samtidig, blir det mindre grep på vær enkelt operasjon. I tillegg kommer vektforskyvningen bakover ved akselerasjon med i likningen. Det er klart, det går an å bygge en rask gnager, men det koster generellt sett mye mer å hente samme "over all performace" fra en gnager enn fra en baktrekker. Gnageren trenger mye stivere fjærer, dempere og foringer for å motvirke pitch (vektforskyvning) og for å holde styrehjulene i ca. riktig posisjon både ved max aks og max brems. Enda en ulempe med gnagern er komfort. Så lenge vi snakker om en bil som skal brukes på gata, er det et viktigere tema enn folk flest tror. Som nevnt ovenfor må hjulopphenget være mye stivere for å oppveie for den konstruksjonsmessige ulempen gnagern har. Kult nok ei stund, men i lengden blir det slitsomt å kjøre til og fra jobb og drive litt cruising når du kjenner hvilket merke det var på sigarettstumpen du kjørte over. Under komfort må man vel også nevne den forhatte torqsteeringen. Har du litt pulver i en gnager har de en lei tendens til å røske og slite ganske ille i rattet når du dundrer gassen i dørken på lave gir. Jeg har selv hatt en Escort RS Turbo på rundt 200 gamp. Jeg kjenner godt til følelsen av å spinne hemningsløst på de to første girene mens man krampaktig ratter fra side til side for å forsøke å holde en ca. rett linje fram til 3. gir kan legges inn og man drar fra pappagutten i bayer ved siden av seg. Gammel Sierra IS med turbo derimot funka straks greiere, spes på bane der man virkelig kan tøye grensene gjennom de samme svingene om og om igjen. Greit nok, jeg skjønner godt at mange med gnagere har lyst til å skremme opp bilene sine, men er ambisjonen å lage seg en halvgrei lekebil for både gate og bane, er nok baktrekkeren både billigere, enklere og morsommere å ta utgangspunkt i. Lenke til kommentar
toyotagttwincam Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Hva mener du egentlig med ultimate gatebil? er det ikke bra nok at den kjører like fort på bane som EVO8 med 280hk?da kan jeg vell kjørte fort i svinger på gata også vettu. Er mange som har over 400 hk på disse bilene og det går bra, men anbefales å monterere LSD da. Må du også huske på at dette er en bil med egenvekt på 1080kg så trenger ikke 1000hk for å gå bra. Vedkommende som startet tråden vil bygge "den ultimate gatebil" av en sur, gammel, forhjulstrukket Celica. Jeg sier at utgangspunktet er helt feil, trekk i feil ende. Er du uenig i dette? I mine øyne er en "ultimat gatebil" noe som går fryktelig, fryktelig fort og derfor er forhjulstrekk utelukket. Det er en grunn til at 99% av såkalte sportsbiler ikke har forhjulstrekk, skjønner du. jeg kjønner hva du mener=) det er ikke meningen at jeg skalta bane rekorder med den bilen. det at det er en gammel bil er greit! tenk på di folks som bruker 200-300 tusen kr på en sur volvo 240 eller noe! det er jo akkurat samma galskap! men sånn er jeg født har man penger så må man bruke det på noe.... og det er ikke sisite bilen jeg skal ha (TOYOTA SUPRA eller 200sx s13/14) kommer det også.... Lenke til kommentar
toyotagttwincam Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Hvis du skal style den, hold det rent å pent. Ikke 500 luftinntak med sølvnetting i frontbumperen, om du sjønner hva jeg mener. Og ikke en spoiler som ser ut som rompa til en boeing 747. jeg har tenkt å sette på noe diskre styling på den men vet ikke hvor jeg kan finne det. har sett mange steder men finner ikke det jeg liker. Lenke til kommentar
toyotagttwincam Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Helt på trynet feil bil... det kommer til å koste deg hundre tusener å få den bilen til en "racer", så bare glem det med en gang... ikke kan den bli "tøff" heller... sorry, men den bilen er ubrukelig til det du vil, med mindre du kan bruke uendelig med penger på den, og da må du jo i tillegg være dum... kan ikke akkurat si at cossi er noe kul bil men hver sin smak! har man lyst har man lov trenger ikke å være dum for å prøve å lage noe kult! Trenger ikke være dum for å ha drømmer, men hvis han bruker 100-200 tusen på en gammel celica, så er han dum... får jo aldri noe penger igjen ved evt salg igjen, er nødt til å tape penger på det.... Men som vi ser her, så er dette forumet fullt av fjortisser som har like mye peiling på bil som kjærringa til carl ivar Men må du så må du, så da burde du melde deg inn i toyota forumet, så får du sikkert svar på hvor du kan skaffe deler.... Du får sikkert høre hvor bortkastet dette er, der også... men det vet du jo nå man er iallefal ikke smart når man bruker så mye penger på en stygg!!! volvo 240, granada eller eskort!!har bare lyst til å bygge noe kult ut av noe som ikke alle syns er kult Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Rolig nå, rolig nå... Escort har gjennom tidene vært verdens beste rallybil. Skal du ha en lettkjørt bil med masse proff-deler til er en Escort MkII et godt valg, men det begynner å bli få igjen å leke med. Lenke til kommentar
toyotagttwincam Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Rolig nå, rolig nå... Escort har gjennom tidene vært verdens beste rallybil. Skal du ha en lettkjørt bil med masse proff-deler til er en Escort MkII et godt valg, men det begynner å bli få igjen å leke med. kansje escort har vært bra i rally men det betyr ikke at den er best i alt fordet.sier ikke at en celica er best heller men det er så mange andre som kjører escort og sånt, vil ikke være en av di mange. det er ikke så mange som kjørere en gammel celica som er tuna og styla. du er sikker enig med meg i at det finnes masse andre biler som er mye bedre en ford, toyota eller noe sånt. En skyline ell 200sx s15 for eksempel. det er ikke så mange av den. du er sikkert enig i at det er lit kult å kjøre en bil som ikke alle andre har. Lenke til kommentar
rhofset Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) man ser jo på wtcc ar fwd er minst like kjapp som bmw med rwd, men de bilen ligner ikke de du kjøper for å si det slikt. Men klart det er mere morsomt med 4wd eller rwd spesiellt fordel med 4wd på is\snø\grus da man kan gi gass i svinger.. Da vet du vel at BMW også kjører med tillegs vekt, 30 kg, 1110 (1140) kg for forhjulstrekk, 1140 (1170) for bakhjulstrekk Endret 4. november 2007 av rhofset Lenke til kommentar
Chrisjs Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) man ser jo på wtcc ar fwd er minst like kjapp som bmw med rwd, men de bilen ligner ikke de du kjøper for å si det slikt. Men klart det er mere morsomt med 4wd eller rwd spesiellt fordel med 4wd på is\snø\grus da man kan gi gass i svinger.. Da vet du vel at BMW også kjører med tillegs vekt, 30 kg, 1110 (1140) kg for fohjulstrekk, 1140 (1170) for bakhjulstrekk Skulle akkurat til og skrive at BMW hadde straffevekt Uansett så har de også noe mere effekttap i forhold til drivverket på FWD. Allikevel så vil jeg ikke akkurat si at FWD bilene i wtcc knuser BMW'ene MEN DETTE ER VELDIG OFF-TOPIC. Endret 4. november 2007 av Chrisjs Lenke til kommentar
toyotagttwincam Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Hei :!: hallo Lenke til kommentar
toyotagttwincam Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Hei :!: hei! kjøp deg sånn bil som meg. EN peugeot 306 gti! Den har 167 hk originalt og kan bli veldig fin med bra styling på. eller en peugeot 206 gti! eller så kan du kjøpe deg en trå sykkel! hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå