Hugo_Hardnuts Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Jeg skal formatere og installere Windows XP Pro på nytt på en Dell Dimension, men jeg får problemer når jeg prøver å boote fra CD. Jeg kommer inn til der man skal velge partisjon for å legge in Windows, men med en gang jeg taster pil opp eller ned for å velge en av dem får jeg blåskjerm. Jeg har en mistanke om at dette skyldes gjenopprettingspartisjonen som ligger på HDDen. Stemmer det? Og hvordan får jeg så fjernet den? På forhånd takk! Endret 31. oktober 2007 av Hugo_Hardnuts Lenke til kommentar
mlek Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Hvilket merke er hdd? Prøv å laste ned (fra en venn?) formatering/diagnostikk program fra hdd-produsenten som kan kjøres i DOS, og formater disken. Eller, bruke en bootdisk fra bootdisk.com og kjøre FDISK i DOS. Husk at formatering sletter evt Dell-gjenopprettingspartition på disken. Når du har løst problem, er det kanskje en god ide å partisjonere disken. dvs, lag 2 partisjoner (spørs hvor stor disken er), 1 på 25gig til XP og andre installasjoner og 1 partisjon som fyller resten av disken for alt annet- filmer, musikk etc. Da slipper du å slette alt når du re-installerer XP neste gang:) Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Takk for svar, men tror jeg fant ut av det. Var Windows XP som ikke fant HDDene pga manglende SATA-drivere, så måtte få lagt de på en diskett og matet dem inn under oppstarten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå