Salemonsen_ Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Hei! Som topic sier vil jeg vite hvordan man blir brukermoderator, mener jeg leste at man måtte ha 0 advarsler og over 1000 inlegg for å kunne bli brukermod, men dette begynner å bli en stund siden. Er det slik at kun forumstyret velger ut brukermod slik som vanlige moderatorer? Mvh Salemonsen Lenke til kommentar
Blib Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Du er 16 dager for sent ute: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=844782 Endret 31. oktober 2007 av Blib Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Får vell søke neste gang da... Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 En moderator bør i hvert fall kunne søke. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=640139 Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Man må også være over 18 år gammel. Ser man på profilen din står det der at du er født i nov. 1990. Det betyr at du har ca. 1 år igjen før du blir over 18. Det kommer helt sikkert flere sjangser til å søke når du har blitt over 18. Det er vel heller ikke slik at antall post på forumet teller, men jevnt over kvaliteten. Men selvfølgelig burde en som man ansetter som moderator ha et visst antall innlegg etter min mening. Alt i alt så er det forumstyret som bestemmer hvem de skal ha, slik at mitt aller beste råd er nok å bare slenge inn en søknad når forumet trenger nye moderatorer. Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Den 18 års grensen er i grunn litt latterlig... Mtp det er faktisk personer som er 14-15 år å oppfører seg 10 ganger bedre en enkelte 18-19 åringer.. Så aldersgrensen kunne de ha fjernet men heller bare se over trådende og inleggene til brukeren for å sjekke om han/hun er saklig i diskusjoner og oppfører seg bra. Just my opinion though. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Å være moderator består i stor grad av å vite når man ikke skal gi advarsler. Det er der modenheten kommer inn. Og så skader det ikke med litt livserfaring når man skal håndtere emner som ofte er sterkt følelsesladet for de involverte. Verden er ikke like sort/hvit når man har gått på noen smeller selv... Nå er det mange yngre mods som gjør en strålende innsats, modenhet er individuelt. Og man har jo alltid de litt eldre i teamet å støtte seg på i starten. Men en nedre grense er nok fornuftig. Synes det var godt sagt så quoter denne her. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (...) men heller bare se over trådende og inleggene til brukeren for å sjekke om han/hun er saklig i diskusjoner og oppfører seg bra. Å være moderator på Norges tredje (?) største forum krever mer enn å bare være saklig og oppføre seg bra. Hva er å oppføre seg bra, er også et spørsmål. Det er sikkert noen 14-15 åringer som kunne ha vært brukermoderatorer, men som tom waits for alice så fint sa det: Å være moderator består i stor grad av å vite når man ikke skal gi advarsler. Det er der modenheten kommer inn. En 18-åring klarer dette bedre enn en på 14-15, vil jeg påstå. Det finnes situasjoner hvor du ikke kan slå opp i en bok, eller lese retningslinjene, for å finne ut hva du skal gjøre eller hvordan du skal reagere. Jeg vil påstå at 18-års grensen er perfekt. Når man blir 18, blir man myndig. Man får mer ansvar og muligheten til å gjøre nye ting, noe du sikkert allerede vet utmerket godt. Jeg kan love deg at forumstyret ser på så mye mer enn alder og gamle poster når de velger nye brukermoderatorer. Du kan oppføre deg eksemplarisk (igjen, hva er eksemplarisk oppførsel?) i mange tråder, men likevel være uegnet som moderator. Dette ble sikkert litt rotete, men jeg håper (og tror) du forstår budskapet, og det jeg prøver å si. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Stenger denne da det allerede er en tråd om det samme. Som nevnt over finnes denne her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg