melz Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Hei. Jeg har et lite problem med Eclipse. Det har seg slik at jeg har problemer med å vise æ ø og å når jeg kopierer koden over i f.eks openoffice. Mistenker at det er noe feil med text encodingen, men jeg vet ikke om det er Eclipse eller openoffice som lager krøll. Kjører Eclipse i Ubuntu 7.10. Er veldig slitsomt å manuelt endre æ ø å, da jeg må copy&paste koden inni openoffice i forbindelse med innleveringer o.l. Håper på svar! mvh Gerhard Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Hva er formatet du lagret i? UTF-8? Finn ut hva Eclipse lagrer det i og hva som OpenOffice får inn når du copy-paster. Når du har funnet ut dette, kan du prøve å lagre .java-filen i samme tegnsett som OpenOffice eller lage en fil i OpenOffice med samme tegnsett som Eclipse. Lønner seg som regel å bruke Current Locale uansett da. På UiO er det ISO 8859-1. Lykke til! Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Men heldigvis bruker du ikke æ-, ø- eller å-er i kildekoden! Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Hvorfor i all verden ikke? Java bruker unicode og faktisk hele bmp er med i char. I variabelnavn etc er det uheldig da. Lenke til kommentar
Ainemorko Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Det er ikke "farlig" å brule æ, ø eller å i koding, men standard kodekonvensjoner sier at man skal unngå dette. Lenke til kommentar
jtsorensen Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Jeg har et lignende problem, der jeg har satt eclipse standard filtype til ISO 8859-1. Når jeg så åpner en fil med æøå i kommentarfeltet får jeg noen rare tegn(Ã¥). Og for hver gang jeg åpner filen, forplanter de rare tegnene seg. Når jeg har jobbet en del på en fil, så får jeg æøå endret med lange strenger med rare tegn(Ã¥). Noen som har opplevd noe lignende? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå