reds Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 God kveld, forumbrukere. Nå nettopp var jeg på vei fra butikken da jeg så et lysglimt som fylte hele veien og hele nabolaget, og jeg rakk akkurat å se et lysglimt som lignet dette på himmelen: Kan noen der ute bekrefte at jeg ikke ser syner, og kan noen fortelle meg hva dette var for noe? - Nysgjerrig Lenke til kommentar
Flin Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Kan dessverre ikke bekrefte at du ikke ser syner. At hele nabolag lyser opp er ikke vanlig. Sikkert noe greier fra staten, noe forsvare forsker på. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Knallbra bilde du tok der! (kødda) Kanskje en supernova? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Mest sannsynlig var det enten et lyn, eller noe så trivielt som noe som tok et foto med blitz. Jeg bor rett ved Ilaparken i Trondheim, og for noen dager siden blinket det voldsomt utenfor her. Viste seg å være noe foto-greier i parken. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Jeg vil også tippe at det var et lyn, det kan vel kanskje ligne litt på bildet ditt hvis du såvidt rekker å se det. (Når lynet lyser opp skyene) Så forresten et ganske synlig stjerneskudd for et par timer siden når jeg var ute med hunden. Kanskje en supernova? Er vel ikke så stor sansynlighet for det. F.eks i 1054 så kunne de se en fra Japan tror jeg. Og de kunne man se om dagen også, i flere måneder. (restene er synlig med Hubble bla.: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...rab_Nebula.jpg) Endret 4. november 2007 av Slettet-p4PIYwb6 Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Det var en joke seff Øyvind. Men hvordan kunne dette være et lyn som lyste opp ganske så lenge, + at han fikk tid til og se noe av dette? Ingen lyn varer så lenge. Han ville i alle fall ha merket flere Flash så ville han ha sakt det her. Eller sier at han det er flere lysglimt? Kan trådstarter si noe om det? Uten at vi selv må tolke denne linjen: Nå nettopp var jeg på vei fra butikken da jeg så et lysglimt som fylte hele veien og hele nabolaget, og jeg rakk akkurat å se et lysglimt som lignet dette på himmelen Denne linjen kan tolkes til mye rart. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Det kan ha vært et kulelyn. De er sjeldne, men de varer ofte flere sekunder, lyser kraftig lokalt og forsvinner ofte med en smell. Hva kulelyn egentlig er for noe vet vitenskapen foreløpig ikke. http://no.wikipedia.org/wiki/Kulelyn Lenke til kommentar
Dinosauromann Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) EDIT: Jeg var dum og leste ikke posten skikkelig. Endret 5. november 2007 av oln Lenke til kommentar
reds Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Det jeg mente var at hele nabolaget, veien jeg kjørte på og alt rundt ble opplyst som av en arbeidslampe eller noe annet skarpt lys. Kulelyn kan jo være en mulighet da. Ikke vet jeg. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Vel. Hvis det var en supernova ville vi vel allerede vært fritert... Men som en arbeidslampe? Du er sikker på at lyset kom fra oven? Btw: Må ha vært en veldig stor arbeidslampe :wink: Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 (endret) Kan hende at det var en helios som vi bruker i militæret. Det er på en måte en lysrakett. Lyser lett opp et stort område. Lyset er gul/orange-aktig. EDIT: Kan hande at du så den akkurat i det den slokket. Da er det masse røyk rundt den, som sikkert kan likne en supernova. Endret 19. januar 2008 av Kurume Lenke til kommentar
matskjorum Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 jeg bor i hamar. spørs når det var, men, det kunne være at de skrudde på lyset på stadion.. kanskje:P Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 (endret) Det var mest sannsynelig en refleks fra en satelitt et såkalt iridium flare Google Iridium Flare Endret 19. januar 2008 av Pc Lynet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå