Gå til innhold

ny HP eller DELL eller?

Anbefalte innlegg

FIkk ett lite problem i helgen. Plutselig paia min trofaste HP nc6000. Synes den har fungert utmerket de årene jeg har hatt den, og blitt brukt hovedsakelig til spill og film.

Nå ser jeg etter en god erstatter, og lurer på om noen her har litt mere innsikt enn meg.

Har sett på HP nx 9420 og Dell Inspiron 9400 . Og lest litt rundt.. Ser at skjermkortet til Dell er ca dobbel så bra i tester.

Har dere noe pluss og minus om HP/Dell? Mye rare rykter om dell. Plastikk, dårlig kvalitet osv. HP har jeg hørt er solid og brukervennlig, bra med support. Samt at jeg har hatt 2 Hp før og er fornøyd med HP.

Skal jo bruke PC-en til spilling og film. Har stationær, men er mye rundt på farta. Gidder ikke dra på det store dråget :p

Åpen for det meste. Ikke noe særlig mere enn 13-14k.

Endret av kajmikk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

9440 er vel også ute, 8710w er oppfølgeren.

Å sammenligne Dells Inspiron-serie med HPs "top of the line" business-modell, gir egentlig ikke så mye mening. Inspiron-serien gir mye for pengene og jeg liker den godt for hva den er, men HPs business-maskiner er i en annen liga når det kommer til byggekvalitet.

Kort oppsummert: Du må se på Dell Inspiron 1720 og HP 8710w (evt 8710p). Likt konfigurert vil 1720 være MYE rimeligere enn HP-maskinen (8710w ligger rundt 21000), så da kommer din økonomi inn i bildet.

Er du student kan du imidlertid plukke opp en 8710w for røverpris (ca 11000, sannsynligvis en del mindre enn tilsvarende 1720) hos MPX gjennom UNINETT-avtalen.

Olav

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...