Ethernet Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Hei. Skal prøve å forklare så godt jeg kan, og holde tunga rett i munn. Ok først; En kamerat lurte på om jeg kunne se på maskina hans for den funka ikke. Jeg sa ok. Så har det seg slik at dette er en gammel maskin, og det er problemer med loading. Jeg starter den opp og den finner harddisker, går videre til "Verifying DMI pool data.....success", dermed blir det svart et lite øyeblikk, og da den egnetlig windows Xp loaderen skal komme, så kommer det heller en svart skjerm med en grå progressbar på (sånn DOS liknende greier), når denne kommer halvveis, blir alt borte og jeg får en blinkende strek oppe i høyre hjørne. Denne står der, for jeg prøvde å la den stå ver natten, men den blinket neste morgen. Harddisken er intakt, da jeg prøvde den i min maskin. Skjermkorter er intakt RAM brikkene er også intakte. Alt ser ut til å fungere helt greit i BIOS også. Det er eneste er at hvis jeg gjør endringer i BIOS, vil den ikke starte når jeg restarter den. Eller den starter, men bildet kommer ikke. Når jeg vanligvis starter maskina, så blinker det i LED'en på skjermen et par ganger, før den begynner å lyse, så kommer bildet rett etterpå. Det samme skjer etter endringer i BIOS, men bildet kommer ikke, venter jeg litt, går den over fra lysing til blinking igjen, og dette fører til at jeg må sette på jumeren for å clear CMOS. Jeg trenger hjelp til dette, helst før i morgen. Takker for all hjelp Lenke til kommentar
Makky Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Bootet maskinen din når du puttet hans harddisk i den siden du sier den er intakt? Eller mente du at du fikk tilgang til filene hans? Prøv å kjør "chkdsk", "fixmbr" og "fixboot" fra en XP-cd. Endret 31. oktober 2007 av Makky Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Det er ikke harddisken som er problemet. Booting med min hardware fungerer utmerket Lenke til kommentar
mlek Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Prøv å reset bios-jumperen i 10 sekunder. Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Jo, takk det har jeg gjort. Jeg kommer ingen vei med det Lenke til kommentar
mlek Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Hei, Jeg har lest postene, men beklager hvis jeg gjentar noe:) Får du boote til POST (husk å frakoble dvd, hdd)? Windows starter ok på den andre maskin? Har du prøvd grafikkortet på en annen maskin? Prøv en og en rambrikke Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Jeg har prøvd med annen rambrikke, jeg har prøvd med annet skjermkort. Windows starter ok på den andre, og hva du mener med boote til POST, aner jeg ikke, men ja, jeg får bootet uten DVD og hdd Lenke til kommentar
mlek Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Jeg har prøvd med annen rambrikke, jeg har prøvd med annet skjermkort. Windows starter ok på den andre, og hva du mener med boote til POST, aner jeg ikke, men ja, jeg får bootet uten DVD og hdd POST er svart skjerm med hvite bokstaver... cpu navn/hastighet, hk navn etc. Sorry, jeg har ikke noe forslag. Orker du å re-installere? Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Hm.. etter som jeg forstod ditt problem.. Maskinen booter men du får ikke startet window siden når windows skal loade og slikt så henger PC-en seg og det blinker rart på skjemern. stemmer? Det ser ut som det er noe galt med windows. Prøv å sjekk om du kan få startet opp windows i Sikkerhetsmodus. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Her virker det nesten opplagt at hk har tatt kvelden siden du har testet alt annet. Tviler på PSU får noen større innvirkning her, men kan jo være greit å teste ut. Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Adda; Nei, tror ikke det er noe galt med windows. Da jeg har prøvd å reinstallere 3 ganger. Fungerer heller ikke med Ubuntu. Heller hardware som svikter. sesteen; Ja, det tror jeg nå og. Da det heller ikke er PSU Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå