Combat33 Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Har et Abit BE7-RAID ATA 133, tenkte jeg skulle kjøre to stk i raid 0 (striping) Maxtor 120GB DiamondMAX Plus9-FDB IDE HD - 7200RPM, 9ms, 8MB cache, UDMA133 Features Fast ATA/Enhanced IDE Compatible Ultra ATA/133 Data Transfer Speed 8MB Cache Buffer Quiet Drive Technology 100 % FDB (fluid dynamic bearing) motors Maxtor Shock Protection System Maxtor Data Protection System Specifactions Formatted capacity: 120GB Average seek time: < 9ms Rotational speed: 7200 RPM 8MB cache buffer Western Digital 120GB Caviar SE IDE HD WD Caviar (Special Edition) 7200 Hard Drives deliver data to users faster than any desktop hard drive has before. Perfect for games, DV editing and file server applications. Specifications: Rotational Speed: 7200 RPM Capacity: 120 GB Interface: Ultra ATA/100 Average Read Seek Time: 8.9 ms Buffer Size: 8 MB Data Lifeguard: WDs exclusive hardware, software and services designed to protect your data. . [/b] Lenke til kommentar
dessident Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Jeg ville ha gått for den som er billigst. De har omtrent de samme spesifikasjonene, og diskene kommer fra 2 greier produsenter. Ikke noe trøbbel med de diskene der etter hva jeg har hørt. Ta den som er billigst, så sparer du noen kroner. Om de er like dyre, kjøper du Western Digital disken. ;-) Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Ville tatt Western digital disken, er raskest og mindre feil % en maxtor har? Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 og mindre feil % en maxtor har? men så har jo WD solgt en del mere også da.. men jeg ville også ha valgt WD, den er noe raskere en maxtor sin. Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Den WD disken er vel ukens tilbud på komplett.no nå.(1295,-) Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 gå for WD se. Den skriver utrolig fort og er sinnsyk rask. Har aldri hatt så bra disker før. Konge! du kommer aldri til å angre! Lenke til kommentar
Combat33 Skrevet 1. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2003 I følge dinside.no var maxtor hakket bedre enn WD. dette gjalt 120 gb (8mb cashe). Maxtor har ATA 133 mens WD har bare ATA 100. Vil ikke det ha noe å si når hovedkortet mitt har støtte for ATA 133 samt at jeg skal kjøre det i raid 0? Hilsen Combat Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Maxtor har ATA 133 mens WD har bare ATA 100. og hva skulle det ha å si når ingen av dem i det hele tatt er i nærheten av 100MB/s? men siden WD disken er på tilbud hos komplett nå ville jeg helt klart ha valgt WD :smile: Mvh, Jan Erik edit: du kjører jo ikke begge diskene på en kabel når du kjører i raid 0? i såfall kan det hende du merker forskjell på ATA 100 og 133, men ikke om de er på hver sin kabel. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Har du lite penger, gå for en WD120 som er på tilbud hos komplett. Vær litt obs! på at WD lager litt mer ambient støy enn f.eks Seagate og Maxtor. Begge disse kommer med metoder for å dempe støy, som f.eks liquid bearing system på seagate modelene. Er det rå ytelse du er ute etter, så hadde jeg gått for WD m/8MB cache. Lenke til kommentar
Combat33 Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 Prisen på WD og maxtor er den samme. Komplett har WD til 1295,- 120gb (8mb cache) ATA 100 Micro Parts Express Maxtor til 1295,- 120gb (8mb cache) ATA133 Har dette noe å si på maxtor diskene? 100 % FDB (fluid dynamic bearing) motors Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 siden begge diskene koster det samem ville jeg valgt den som passer deg best, altså, WD er raskest, men den støyer også mest, maxtor er ikke fult så rask som WD, men den støyer heller ikke fult så mye... så da er det vel egentlig bare å velge det som passer deg best :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå