Gå til innhold

Eizo 24" LCD FlexScan S2431W

Seig2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle ønske det var samme skjermen men den med svart ramme som var på tilbud.

Synes ikke det er så fint med grå ramme. I samme pris klasse finner du også BenQ FP241W

som skal være en veldig bra skjerm det også. Fått masse skryt i tester vertfall.

Blir enten den eller den Eizo'en... men heller nå mot BenQ pga svart ramme...

Skal ikke være lett å kjøpe skjerm :)

Vinci

Lenke til kommentar

Ser etter skjerm jeg også, viste ikke om dette tilbudet, så bestiller den nå. Impulskjøp men man har angrerett ;). Noen som har noen erfaring, eller om det er bedre skjerm å få i samme prisklasse? Skjermen burde være god til spilling med 6 ms?

Hva er forskjell på dynamisk og reel kontrast? ser denne er 1000:1, ser andre skjermer har 3000:1 dynamisk, hva vil det si?

Lenke til kommentar
Etterslepet er synlig under vanlig spilling. Hvorvidt det er plagsomt eller ikke, avhenger litt av toleranse og vane, men det er helt klart litt for mye etterslep til å avfeie det. Mange vil nok kunne leve med dette, men det er på kanten til hva vi liker blant dagens skjermer.

Fra: http://www.hardware.no/tester/skjerm/eizo_...hd2441w/44542/6

Det var fra HW sin test av Eizo FlexScan HD2441W. Jeg ser at S2431W har mange av samme specsa som HD2441W. Eks s-PVA panel, 6ms responstid, 1000:1 kontrastnivå. Så jeg har mistanker om at det jeg har sitert vil stemme veldig for også for S2431W? Vil Samsungs SyncMaster 245B være et bedre kjøp for min del med tanke på at jeg skal hovedsaklig bruke skjermen til spilling?

Lenke til kommentar

Bestillte denne selv, siden anmeldelser rundt om kring sier bildekvaliteten er veldig bra, som er viktigst for meg. Kun i hardware sin test (som ikke er akkurat denne skjermen da, men garantert samme panel) jeg har sett som nevner ghosting, de andre testene jeg har lest nevner ikke dette som noe problem. Eneste minuset som går igjen er høy pris, men til 6000kr tror jeg dette er et veldig godt kjøp.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Humm..vurderer virkelig den skjermen sterkt, men er det noen av dere som har skjermen som har opplevd at bordstativet til skjermen har gått litt opp i limingen i forkant?

på PRAD hadde de hvertfall det problemet på denne skjermen: link

det vil isåfall være en litt irriterende feil på en såpass dyr skjerm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...